Wednesday, November 21, 2012

SUDAH SAMPAI MASAKAH CERITA SEORANG AHLI PAS GOPENG?


Bijak betul business man ni… apa tidaknya bila dia menggunakan alasan menjaga anak yatim untuk mengelak cukai. Tapi bukan itu yang Parang Pedang nak bangkitkan. Menjaga anak yatim tu memang sangat mulia, tapi bukan dengan menjaga mereka secara ala kadar. Menurut dari sumber yang boleh dipercayai, ada yang tidak puas hati dengan cara pasangan suami isteri ni menjaga anak-anak yatim tersebut.

Itu baru satu hal tentang anak yatim, belum masuk bab kebajikan pekerjanya lagi. Dulu semasa kawan Parang Pedang kerja disana, banyak perihal kebajikan pekerja yang tidak dijaga mereka berdua. Betul tak betul tu Parang pedang tak tahulah. Tapi yang darah parang Pedang menyirap ni bila ada seorang pekerja mereka yang hidupnya sudah susah, dituduh lagi mencuri barang syarikat mereka berdua ni.

Itulah nasib pekerja yang berkhidmat dibawah kapitalis PAS ni. Jangan kan pekerja sendiri tak dijaga, anak yatim pun terabai. Cukai hasil pulak pandai nak dielak, zakat dah bayar? Jangan bertuhankan harta, nanti termakan diri. Bawak bawaklah bersyukur dengan nikmat yang diberi Allah taala. Hidup ni bukan menongkat dunia. Nik Aziz bukan sumber jaminan hidup kamu berdua dunia dan akhirat. Bertaubatlah sebelum terlambat.

No comments: