Sunday, December 14, 2014

BANANA SPLIT AISKRIM LEGEND

Siapa pengunjung tegar kentucky fried chicken dulu, mesti pernah tengok salah satu hidangan pencuci mulut ni suatu ketika dulu" cuma sekarang jer menu tu dah takde. Aku jenuh cari kat merata tempat ais krim ni sampai la satu hari masa aku makan kat secret recipe, aku ternampak menu banana split. Apa lagi, aku terus pesan semangkuk.

Rasanya tak ubah banyak. Bahan utamanya mestilah ais krim, pisang, krim lembut dan cecari coklat. Cuma bezanya di KFC dulu. Aiskrimnya terdiri daripada 3 perisa dan ditambah dengan biskut wafer.

Aku harap lepas ni akan ada perusahaan ais krim dan pencuci mulut yang sediakan menu legend ni.




Aduhai bangsaku..... Melayu born to enjoy. Bukan melayu born to get the joy.

Gambar kartun ni tak menipu. Memang betul. Hampir kesemua umat melayu ini terlalu berhibur hingga lupa untuk berusaha. Kita fikir dulu sejenak... Berapa ramai orang kita yang memiliki perusahaan sendiri dan berapa ramai pula yang memilih untuk hidup makan minum bertanggung mak bapak? 

Aku tak tahan tengok orang kita yang bergelandangan jadi pengemis dimuka bumi sendiri sedangkan dulu kita adalah tuan rumah yang mengundang bangsa asing duduk sebumbung dengan kita. Hakikatnya sekarang, kita balik yang terpaksa jadi peminta sedekah. Lihat saja Singapura. Bangsa asalnya melayu tapi kini terjajah oleh mereka yang mahu bernaung dibawah melayu sendiri.


Saturday, December 13, 2014

PEMBANGKANG TOLAK BR1M? NI APA? DAP BUKAK KAUNTER BR1M.

Sebijak bijak pembangkang nak boikot BR1M, rupanya terselit sifat bangangnya terutama sekali pembangkang melayu. Korang tengok la macam mana DAP kutip dana nak bina Singapura Utara. Didaftarkannya semua orang dia untuk dapatkan BR1M. Tapi korang pembangkang yang layak, taknak terima sebab kononnya duit rasuah la.. Duit haram la.. Kalau korang taknak, ambil saja.. Masuk ke tabung masjid. Tu pun tak tau ka? Bodoh kayu la korang. Masuk ke dana persatuan tabligh pun bagus. Ni taknak ambik... Dah bodoh , sombong pulak tu. Bila harga barang naik, korang nising.. 

Ni tengok gambar ni.. Buta. Ke?


ORANG SINGAPURA BERCERITA...

Tersentak jugak bila orang Singapura bercerita  tentang perbandingan antara negara dia dengan negara kita. Macam tu la tekanan yang dikenakan oleh parti mentor DAP iaitu PPP. Bertapa jahatnya mereka menindas kaum muslimin secara halus seperti mana rakan sekutu mereka iaitu Israel.

Kita beruntung sebab kita bukan rakan sekutu Israel malah kita tidak mengiktiraf Israel seperti mana Singapura. Akan tetapi kita lupa bahawa kita sebenarnya dalam pemerhatian Israel menerusi parti DAP yamg merupakan anak kepada parti DAP. 

Bahkan kita jangan lupa bahawa DAP sedang merancang pembentukan Singapura Utara iaitu Pulau Pinang. Jika tiada tindakan segera, kemungkinan besar impian ini akan terjadi. Sebab itulah baru baru ini Lim Guan Eng bising apabila ada sebahagian tanah di Pulau Pinang dipegang oleh syarikat melayu kerana itu akan membantutkan usahanya.

Kalau kita tidak bersatu sekarang, tidak ada guna lagi penyatuan ni bila kita kehilangan sebuah negara.




Friday, December 12, 2014

Kenapa penghidap kencing manis perlu Vitamin B kompleks?

Jom.. Jom... Jom.. Kita sembag hari ni pasal penyakit diabetes.

Kenapa sembang penyakit diabetes? Sebab aku nak cerita kaitannya dengan vitamin B kompleks. Ramai yang cakap.. Kalau makan makanan harian pun dah cukup untuk keperluan badan.

Itu cakap korang sebab yang aku nak cakap ni berkaitan dengan pesakit diabetes. Bukan orang sihat jer. Ok, bagi penghidap diabetes... Gula yang diambil agak sukar untuk diproses kerana pankreas mempunyai masalah untuk menghasilkan insulin. Bila gula bertemu insulin yang dirembes oleh pankreas, maka insulin akan mengubah gula tersebut menjadi tenaga. Maka segala gula dalam badan tubuh akan terserap sepenuhnya oleh badan kita.

Tapi sayang sekali bagi penghidap diabetes, bila mana insulin tidak mampu menukarkan gula kepada tenaga menyebabkan gula memasuki darah. Akibatnya gula yang terkumpul dalam darah membuatkan kita dipanggil pesakit diabetes.. Bagi ahli baru penyakit diabetes.. WELCOME TO THE CLUB. Anda tidak akan menjadi orang normal semula kerana diabetes tidak boleh dihilangkan melainkan dikawal.

Ok, kita balik semula kepada Vitamin B kompleks. Kita panggil sebagai sahabat karib pesakit diabetes. Kenapa? Sebab Vitamin B kompleks ni membantu penukaran zat makanan yang kita ambil kepada bentuk tenaga. Korang ingat pesakit diabetes ni kuat ke? Pigirah... Try suruh dia push up 10-20 kali atau lari around the field 2 pusingan... Konfirm semput punya la... Maknanya tenaga tak ada.. Lepas tu kaki kebas2. 

Tak mengaku pesakit diabetes? Come on la.. Parang Pedang pun pesakit diabetes.. Mana nak menyorok? Baik mengaku, lepas ni boleh la Parang Pedang bagi panduan cara life style pesakit diabetes boleh hidup sihat tanpa diketahui bahawa anda adalah penghidap Diabetes. 

Ingat, pesakit diabetes bukan penghidap HIV. Nak kawen? Kawen la.. Nak kongsi makanan? Kongsi la.. Nak cium mulut? Cium la.. Asalkan bukan bini orang yang korang cium.. Itu korang mati dulu bukan sebab diabetes, tapi kena ganyang. Yang penting korang jangan kongsi ubat dengan orang lain sebab ubat korang, korang yang punya. 

Balik kepada Vitamin B kompleks. Ia membantu merawat saraf. Kena ingat bila gula dah masuk ke darah, habis semua saraf badan dikacaunya terutama sekali saraf yang ada sel atau organ lembut lagi sensitif seperti mata. Lepas tu diabetes serang kaki pulak,

Tu yang jadi punca kaki kena potong, jadi hitam. Lepas tu korang buat la farewell ceremony kat kaki sebelum kena potong. Sebab tu la ubat kencing manis kena makan supaya level gula tu turun. Sanggup ke korang check in hotel third class tiap kali gula tinggi? Asyik jumpa pramugari , pelayan cantik je... Cucuk jari tengok level gula setiap dua jam.

Kenapa kaki selalu kena potong dan kenapa kaki selalu hitam? Kita kira , berapa lama kaki kita dibawah dan berapa lama kaki kita melunjur bila tidur? Kira pulak berapa lama kaki kita bergerak dan berapa lama pulak kaki kita berehat? Tambah pula graviti menarik bendalir ke bawah menyebabkan gula terkumpul di bahagian pergelangan kaki ke bawah?

Sekurang kurangnya bila kita ambil Vitamin B kompleks, kita mempunyai seorang sahabat karib yang membantu meringankan penyakit kita. Untuk pengetahuan korang.... Orang yang ambil gula terlalu banyak, Vitamin B akan lebih cepat terurai dan akhirnya Vitamin B akan hilang daripada badan. Jadi , pengambilan Vitamin B dari segi bentuk tablet, pil, kapsul atau cecari mahupun serbuk penting sebagai tambahan kepada Vitamin B semula jadi yang termusnah.

Jadi bagi pesakit Diabetes, korang jangan cakap banyak.. Tutup mata, tangan kiri segelas air kosong dan tangan kanan Vitamin B Kompleks.... Terus telan.

Ok itu saja daripada aku...

Aku ada jumpa satu link pembekal Vitamin B Kompleks. Ni aku bagi link facebooknya... Korang boleh la order by post laju daripada dia.. Insyaallah aku jamin Vitamin B korang sampai.. Korang boleh la PM kat inbox dia..

Jenama Shaklee.. Aku bukan penjual tau.. Ni aku jumpa page dia jual vitamin.


Cuci mata jap...

Jangan lihat pada bendera tu.. Tapi lihatlah tubuh badan amoi jalang ni yang daif tak cukup duit beli baju. 


Thursday, December 11, 2014

IKLAN PERFUME AXE BUKAN DONGENG. 18sx

Sambil waktu rehat kerja ni, aku nak cerita sikit... Orang dok kata iklan perfume ni cuma cerita saja lebih. Tapi sebenarnya bagi aku tidak.

Aku sendiri mengalami peristiwa seorang awek (darii loghat bahasanya menunjukkan dia orang pantai timur) menghantar buku ke kedai aku bersama dua lagi rakannya. Masa tu pembekal bagi tahu , diorang nak datang hantar buku. Aku pun standby la tunggu diorang. Ingatkan budak lelaki yang hantar. Rupanya tiga orang budak perempuan.

Aku ni memang gemar sembur minyak wangi kat bada pada hari bekerja. Kebetulan aku ni ada beli 6 botol perfume axe. Ni bukan iklan, tapi sekadar cerita pengalaman aku saja. Nak percaya atau tak, lantak korang.

Aku sambung balik....

Masa tiga awek tu hantar buku, salah seorangnya dok perhati jer aku sejak masuk dalam kedai.. Sambil yang lagi dua tu tengah buat kerja. Bila aku tolong sekali angkat buku tu, baru la awek sorang tu pun datang dekat aku hantar buku.

Oleh sebab dah tak banyak buku dihantar dah. Aku pun duduk rehat dekat situ sambil tengok awek tu kemas susunan buku. Sambil duduk tu aku terperasan awek sorang tu macam buat gaya betul seluarnya. Tapi bukannya naikkan seluar, tapi direndahkan lagi. Aku rasa pelik tapi terus buat macam biasa. 

Tetiba awek tu terus bongkok macam nak tolong kawannya tapi takde pun tolong kemas sekali. Dengan membelakangkan aku, dia terus bongkok .. Lama jugak la dia bongkok tu... Mata aku terpandang sesuatu..... Rupanya bila dia tunduk , belakang baju dia dah sah lah terangkat ke atas.. Seluar yang dah londeh tu dah tertarik ke bawah...

Satu pemandangan yang boleh menjatuhkan serban pak lebai.... Terlihatlah seluar dalam putihnya dengan sebahagian lurah yang kelihatan.... Berdegup jantung aku... Yang pelik jugak tu bila kawannya yang lain dah keluar, dia belum keluar lagi sampai la kawannya panggil dia selepas aku tandatangan invois. 

Hari yang sama jugak... Ada dua tiga orang kakak kepada pelanggan aku yang mintak nombor telefon dengan alasan nak telefon bila ada keperluan yang nak dibeli.. Aku bagi je la.... Sejak tu aku stop pakai perfume axe.. Sebab aku susah hati takut jadi terlanjur kalau pompuan tetiba hilang kawalan... Aku pun baik punya layan....



Wednesday, December 10, 2014

Sori... Terlupa flush korang berdua

Aku baru berak tadi. Lepas tu aku cari tisu, tapi tak jumpa.. Lepas tu aku terpandang gambo Alvin Tan dengan Ali babi anak lelaki kicap Jalil. Apa lagi, aku salat la kat ponggong aku.. Perghhh.. Nikmat... Tapi aku lupa nak flush sebab gambo anjing dengan babi ni memang indah jika dilihat dari pemandangan atas jamban. Nanti muka mak bapak korang pulak aku salat cuci taik aku... 


Tuesday, December 9, 2014

Pembatalan Pasport Alvin Tan satu rahmat.

Semalam kita telah dikhabarkan bahawa pasport milik Alvin Tan telah dibatalkan sekaligus meletakkan status Alvin Tan sebagai pendatang asing tanpa izin dinegara yang dikunjunginya. Kesan penarikan semula pasport tersebut membawa erti bahawa Alvin Tan boleh ditahan bila-bila masa sahaja di luar Malaysia. Maka dengan ini Alvin Tan mahu tidak mahu akan kembali juga ke tanah air sama ada secara rela atau secara paksa.

Jika Alvin Tan mahu pulang ke sini semula, dia terpaksa hadir ke kedutaan Malaysia bagi mengisi dokumen dan melalui beberapa prosedur yang lain. Manakala di Malaysia pula kita sedia maklum bahawa semua orang termasuk pihak polis akan menyambut Alvin Tan dengan mesra sekali.

Walau bagaimana pun, jika Alvin Tan enggan pulang ke Malaysia, maka dia akan tetap berstatus pendatang asing tanpa izin disana. Jika benar apa yang aku cakap sebelum ni iaitu Alvin Tan seorang ejen risikan Amerika, mungkin dia akan menerima status penduduk tetap disana atau mendapat perlindungan khas kerajaan Amerika.

(Aku berani menghentam Alvin Tan kat sini sebab aku tahu Alvin Tan tak boleh buat apa-apa disebabkan tindakan bodohnya sebelum ni.)

Apa pun kita mesti ingat bahawa Alvin Tan adalah ayam tambatan kepada parti PAP di Singapura (yang aku jangka sedang merancang pembentukan Singapura Utara). Maka tidak mustahil kerajaan Amerika akan melakukan sesuatu agar Alvin Tan dapat dikirim ke Singapura yang lebih dekat dengan Malaysia. Bagaimana caranya? Kita lebih tahu bahawa Amerika mempunyai muslihat jahat yang mampu menghalalkan cara demi mencapai matlamat.

Dia (Alvin Tan) akan membuat apa saja cara bagi membalas dendam pada rakyat Malaysia dengan jarum halus bagi mengkucar-kacirkan kestabilan negara kita. Tindakan kerajaan Malaysia membatalkan pasport Alvin Tan merupakan satu tindakan bijak bagi memerangkap dia daripada meneruskan rancangannya.

Sebelum ini Alvin Tan telah mencabar KDN untuk membatalkan pasportnya kerana beranggapan itu sekadar bualan kosong. Sebaliknya kerajaan terlalu banyak bersabar dengan Alvin Tan yang semakin biadap. Kini Alvin Tan mula terperangkap dengan permainan yang diciptanya sendiri.

Menjadi satu rahmat buat kita rakyat Malaysia dengan tindakan terhadap Alvin Tan. Diharapkan tidak akan wujud lagi orang seperti Alvin Tan selepas ini.






Monday, December 8, 2014

Kebarangkalian Alvin Tan Ejen perisik negara luar adalah benar.

Keberanian Alvin Tan mencabar pihak kerajaan untuk membatalkan passportnya merupakan suatu tindakan biadap kerana bukan sahaja tidak mahu meminta maaf, bahkan turut menghina kerajaan Malaysia. 

Mungkin disebabkan dia telah mengkaji kuat lemah sistem perundangan yang ada menyebabkan dia mencabar undang-undang dinegara kita. Alvin Tan seharusnya dihukum buang negara atas beberapa faktor kesalahan yang pernah dia lakukan sebelum ini.

Kenapa Alvin Tan tidak takut mengeluarkan kenyataan menghina kerajaan Malaysia. Pada pendapat aku, Alvin Tan mempunyai sokongan oleh sesebuah pihak di Luar Negara. Kita sedia maklum bahawa USA memiliki beberapa buah agensi risikan yang bertindak mengumpul maklumat berkenaan hal ehwal dalaman dan luar negara.

Ditambah pula beberapa orang tokoh pembangkang yang muka menjalinkan hubungan baik dengan pihak kerajaan USA. Maka lebih mudah bagi Alvin Tan mendekati mereka , mungkin sebagai pemberi maklumat bahkan lebih buruk lagi ialah dilantik sebagai ejen. 

Mungkin ada diantara pembaca yang melihat ini bukan satu kemungkinan kerana dari segi personaliti Alvin Tan yang seperti kanak-kanak. Dan kelihatan lebih kepada bintang porni apabila bergandingan dengan Vivian Chong.

Tapi itu hakikat yang kita perlu pandang serius apabila berhadapan dengan lelaki licik ini. Sebagai seorang penganut Katholik, Alvin Tan mahu negara kita ini dipegang oleh agama kristian secara total dan menghapuskan agama lain yang tidak selari dengannya. Maka dengan bantuan USA, Alvin Tan menjalankan misi jarum halusnya selaku pemberi maklumat kepada ejen risikan Amerika merangkap pemain psikologi perkauman terhadap rakyat Malaysia. 

Dalam istilah lain, Kerajaan Malaysia terpaksa berhadapan dengan dua tekanan yang tak sepatutnya berlaku. Ini yang dikehendaki oleh Alvin Tan agar pembentukan Malaysia selari dengan negara republik Singapura pimpinan PAP iaitu mentor kepada DAP.

Kita tak tahu berapa ramai lagi ejen risikan negara luar yang wujud seperti Alvin Tan untuk menggugat kestabilan Malaysia. Cuma sebagai rakyat yang punyai pemikiran rasional, mampu melihat permainan Alvin Tan, pembangkang dalam negara , pihak negara jiran dan pihak risikan USA.


Sunday, December 7, 2014

Alvin Tan, Ejen CIA.

Baru-baru ini, ekoran pengekalan Akta Hasutan oleh Yang Amat Berhormat Dato Seri Najib di PWTC sempena PAU2014, seorang barua pembangkang yang bernama Alvin Tan telah menyebarkan dakyah jahatnya kepada kerajaan Amerika sekaligus cuba menghasut USA untuk campur tangan dalam pentadbiran negara. Dia (Alvin Tan) sedar bahawa kemasukannya semula ke dalam negara ini bakal mengundang padah pada dirinya apabila akan disabitkan dengan kesalahan dibawah akta hasutan.

Dengan kerjasama hubungan atas talian bersama beberapa pemimpin pembangkang dinegara ini, Alvin Tan telah merancang sesuatu tindakan agar pentadbiran negara diberi tekanan oleh negara luar.

Dengan dana yang dimiliki oleh Alvin Tan hasil pemberian pihak tertentu, memudahkan dirinya bergerak secara aktif menjalankan kempen halusnya menentang negara khususnya Kerajaan BN secara terancang. 

Kebarangkalian, Alvin Tan tidak menggunakan akses akaun banknya sendiri kerana tahu ia boleh dibekukan oleh Karajaan Malaysia atas faktor keselamatan negara. Beberapa akaun pihak ketiga diguna pakai sebagai langkah keselamatan. 

Melihat pada tindakan yang dilakukan oleh Alvin Tan, adakah kemungkinan dia salah seorang ejen CIA yang dilantik oleh USA atas sebab maklumat yang dimiliki oleh Alvin Tan berkenaan negara kita?

Mengapa kerajaan Amerika membiarkan Alvin Tan bebas sesuka hatinya disana? Bahkan cubaan campur tangan yang dilakukan oleh Alvin Tan boleh menggugat kestabilan pentadbiran kita. Pelbagai provokasi dilakukan bagi menaikkan kemarahan pihak kerajaan Malaysia disamping tekanan oleh Amerika berkenaan akta hasutan. 

Ini jika diperhalusi, menunjukkan seolah olah jika Alvin Tan diambil tindakan , maka akan kelihatan salah di pihak kita dan itu yang mahu dilakukan oleh Alvin Tan apabila pulang ke Malaysia kelak dalam keadaan dia diperhatikan lleh pihak Amerika.

Dengan cara demikian, Amerika akan mengambil sesuatu tindakan atas alasan pencabulan hak asasi manusia. Jika ini berlaku, musibah akan melanda negara hanya disebabkan oleh seorang yang mungkin bergelar ejen CIA. Ini adalah satu satunya jalan untuk menembusi negara melalui taktik kotor dari tangan rakyat Malaysia sendiri.

Akan tetapi, kita tidak boleh melihat Alvin Tan sebagai target utama. Kemungkinan besar wujudnya tangan tersembunyi yang bertindak sebagai master mind bagi misi rahsia ini. Siapakah master mind tersebut? Parang Pedang hanya mampu membuat spekulasi.

Kita harus tahu hanya dua parti saja yang aktif dipihak pembangkang. Iaitu PKR dan DAP. Dan harus diketahui juga bahawa DAP mempunyai kaitan dengan PAP di Singapura. Harus juga Parang Pedang beritahu bahwa PAP yang memegang tampuk pemerintahan Singapura mempunyai kaitan dengan Amerika Syarikat serta Israel. 

Dari apa yang Parang Pedang tahu juga, Malaysia pernah jadi sasaran Israel kerana tindakan menyokong Palestian. Alvin Tan tahu bahawa rakyat Malaysia sangat sensitif berkaitan isu agama. Oleh demikian, inilah isu yang selalu dimainkan olehnya bagi mengkucar kacirkan negara. 

Parapembaca boleh menilai sendiri seterusnya membuat kesimpulan daripada apa yang ditulis disini tentang siapakah Alvin Tan yang sebenarnya. Bagaimana latihan yang diberikan kepadanya supaya menjalankan jarum halus ini.

Thursday, July 24, 2014

PAS Airlines menawarkan pekej penerbangan balik kampung

Sempena musim perayaan ini, PAS Airlines menawarkan pekej penerbangan balik kampung kepada seluruh ahli PAS. Prosedur penerbangan yang cukup mudah. Hanya isikan maklumat diri dalam borang keahlian PAS dan dermakan wang anda ke dalam KOTAK HIJAU. 



Mahfuz omar baru nak belajar dunia penerbangan

Si tua nak mampus ni sama ada bodoh (mungkin bodoh kot) atau buat buat pandai walhal bodoh agaknya. Ada ke patut dia kata kotak hitam tu warna hitam dan menganggap kerajaan Malaysia dan pakar penyiasat bodoh sebab menerima kotak hitam berwarna oren. Agaknya mahfuz tua nak mampos ni ingat warna kotak hitam tu warna macam tabung PAS gamaknya. Tu la, lain kali kalau nak buat replika kapal terbang PAS masa pilihanraya, pastikan ada kotak hitam didalamnya, bukan tabung PAS (kotak hijau)...


Saturday, July 19, 2014

BUBUR LAMBUK BAZAR RAMADHAN MEDAN GOPENG IPOH 19 Julai (sabtu)

Dijemput semua pembaca blog bagi mendapatkan bubur lambuk percuma daripada khemah bazar ramadhan di medan gopeng ipoh. Program agihan bubur lambuk percuma anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gopeng ini disediakan untuk semua orang pengunjung bazar medan gopeng.


Saturday, June 28, 2014

FARMASI TAK BERTANGGUNGJAWAB.

Ini yang aku cukup tak suka. Sebuah syarikat pembekal barangan ubat ubatan dan alat bantu pergerakan yang tidak mahu bertanggungjawab atas kerosakan wheel chair. Baru beli tak sampai setahun tapi rosak. Bila dipulangkan kepada syarikat ni , jawapan diorang senang jer. Bukan masalah diorang. Aku dengar pun dah cukup sakit hati. Macam ni punya gaya, takde sesiapa pun dah yang akan beli produk kamu tu. 


Thursday, May 29, 2014

Mak bapak diorang suruh rogol ke?

Bila aku dengar anak iblis seramai 38 ekor merogol dua orang pelajar perempuan. Tiba-tiba saja hati aku menyirap macam orang naik darah tinggi. Mana taknya bila ada anak iblis yang sanggup menganiaya dua orang budak perempuan dengan cara merogolnya. Ni anak siapa ni? Mak bapak diorang ajar merogol ke? 

Pandai sangat la tu buat kerja haram jadah. Berapa kali dah tengok mak bapak lorang buat projek dalam bilik? Memalukan ahli keluarga sendiri. Ni patut sangat kena rebus dalam air panas ni. Biar rasa sikit nikmat azab tu. Apa akan jadi dengan nasib mangsa rogol tu? Nak suruh mak bapak korang yang macam lembu tu pergi mintak maaf? Korang sekarang dudk la dalam penjara tu sementara tunggu berita mak bapak korang kena bambu dengan orang kampung. Biar korang rasa.

Aku tengok muka korang pun macam pandang babi jer. Dah keluar dari penjara nanti jangan ingat korang akan lepas dari hukum tuhan. Sedap merogol, sedap la terima balanya. Mak bapak diorang ni pun tak layak tunjuk muka depan orang ramai, sedar diri tu sikit lahirkan anak binatang. Tak tahu mendidik anak sendiri langsung.

Kepada keluarga mangsa dan mangsa sendiri, ini adalah takdir ketentuan Allah. Redho dan sabar akan dapat ganjaran dari Allah. Salam simpati dari saya.

Ni dia muka anak babi bakal masuk kandang besi.

Apa maksud gambar ni???

Gambar yang kian menyebar di halaman sosial facebook kini menjadi tandatanya kepada kita semua apakah maksudnya. Ramalan atau realiti yang bakal berlaku. Apakah ibu kepada Dyana bakal menjadi pembantu peribadi kepada pemimpin nombor satu DAP? Persoalan ini bakal terbongkar menjadi satu jawapan yang pasti.


Daulat Tuanku... Daulat Tuanku.. Daulat Tuanku Paduka Seri Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.

DAULAT TUANKU... DAULAT TUANKU.. DAULAT TUANKU... Paduka Seri Sultan Nazrin Muizzuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah.

Selamat bertakhta Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan. patik hamba rakyat yang hina amat bertuah diperintah oleh Paduka Seri Tuanku. Semoga Allah lanjutkan usia Paduka Tuanku di Negeri Perak.

Daulat Tuanku.. Daulat Tuanku.. Daulat Tuanku.


SEMBAH TAKZIAH ALMARHUM PADUKA SERI SULTAN AZLAN SHAH

Al Fatihah.

Sekalian hamba rakyat amat berduka cita atas kemangkatan Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah Gahfarallahulah. Baginda merupakan raja berjiwa rakyat. Negeri Perak membangun dibawah pemerintahan baginda almarhum. 

Patik hamba rakyat amat merasa kehilangan baginda yang begitu mencintai rakyat.

AL-FATIHAH.


Wednesday, April 23, 2014

PARTI LEMBU : lebih tua usia tapi kena cucuk hidung = PAS

Aku suka cerita bab sejarah. Terutamanya cerita sejarah politik. Fakta yang cukup menarik untuk aku pelajari kali ini ialah tentang parti lembu kena cucuk hidung. Siapa lagi kalau bukan parti lebai malang tu. Lahirnya sebab nak menentang UMNO, tapi kena buli dengan parti yang keluar selepas merdeka (parti roket takde telor) .. Kenapa takde telor? Lahirnya selepas merdeka, tak tahu nak berdepan dengan penjajah secara politik. Yang diorang tahu cuma urut telor komunis jer.

Yang tu aku taknak ambik tahu sebab yang aku pelik ni parti bulan ni bila dah benci parti UMNO, sanggup pulak hisap telor parti yang tak merasa perjuangan memerdekakan negara. Diorang dah lupa kot yang parti tu lahir pada tahun 1966 dan lebih suka mengganas apabila mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969. Nampak sangat parti tak matang.

Apa dah jadi dengan parti bulan ni yang dulu kita kenal dengan parti bulan dan bintang. Sekarang tinggal bulan saja sebab kilauan bintang dah pudar. Maka jadilah parti pungguk (pungkok) rindukan bulan. Aku lebih sedih melihat lebai2 tua yang masih ditakuk lama mentadbir parti ni. Jika pemimpin UMNO dah bertukar pemimpin, parti parti lembu dan tak bertelor ( red babi army dan green babi army) masih dengan ketuanya yang lama. 

Selagi PAS tak ubah corak selagi tu la aku nak meludah dalam mulut barua-baruanya yang dah sedap sangat melantak babi selama ni. Selagi jadi babi kena cucuk hidung, selagi tu la aku taknak bersalam dengan orang PAS ni. Haram.


Sori la aku nak cakap berlapik dengan kelompok-kelompok babi ni sebab dari awal lagi aku dah tak suka korang.. Kalau babi tetap babi, siapa yang nak sokong babi? Pegang pun kena samak. Puih.. 

Produk orang dewasa.

Sebelum ni ada dua tiga orang yang call dan sms aku tentang produk perfume phero x dan cara pembeliannya. Serious aku cakap, masa memang dengki kat aku. Banyak sangat urusan luar yang aku nak selesaikan. Kepada yang sms dan call aku sebelum ni, aku berikan maklumat baru bagi yang berminat dan harga pulak memang kategori harga runtuh. So korang takdelah terbeban dengan harga mahal.

Disini aku sertakan gambar rajah iklan produk bagi korang buat pilihan. Jangan risau, maklumat korang memang top secret masa penghantaran. Aku dah try..

Call je 012-3155244



















Tuesday, April 22, 2014

Untuk belia Negeri Perak yang masih menganggur umur 17-28

Program Industrial Profesional Led Certificate 

Anjuran: Institut Automotif Malaysia (agensi MITI)
Matlamat program: Memberi peluang latihan & kerja kpd peserta belia2yg menganggur/gagal SPM yg berminat dlm industri Automotif yg berumur 17thn-28 thn, lelaki adalah diutamakan. Syarat penyertaan; lepasan PMR, SPM, Sijil SKM
Faedah program :
1. Yuran latihan percuma 35 hari (1/7/2014)
2. Tmpt latihan disediakan 
3. Penginapan & Makan Minum 3x sehari di sediakan percuma
4. Elaun RM 200 
5. Insuran & perubatan ditanggung sepanjang latihan
6. Jaminan pekerjaan kpd peserta utk bekerja di industri OEM spt Pero2, Proton, Toyota, Honda & vendor 
7. Berpeluang mendapat kan pentauliahan SKM dari Jabatan Pembangunan Kemahiran 
8. Sijil Penyertaan Program

Utk maklumat lanjut hubungi saudara Hazalmi Bakar Bakar 0175278799


Saturday, April 19, 2014

Ni kat Malaysia ke ni? Astarghfirullah..

Aku tak tau betul atau tak.. Tapi member aku cakap kat Mid Valley.. Tapi kalau betul , siasatlah.. Negara kita ni bukan biikinni bottom macam banda dalam cerita sponge bob.. Kita ni gah dengan nama negara Islam. Siapa penganjurnya?


Pengumuman dan mohon perhatian: SIAPA KENAL WANITA WARGA EMAS INI?

sesiapa yang mengenali wanita yang berusia 70 bernama RAHMAH BINTI HJ BAIDURI asal PERAK.. Tiada maklumat pengenalan diri orang menjumpai beliau di Highway Shah Alam dan membawanya ke Balai Polis Bandar Baru Klang. Jika sesiapa yang mengenali beliau sila hubungi Balai Polis Bandar Baru Klang. Tel: 0333412222 


Saturday, April 5, 2014

Perangkap Red Bean Army yang mengena. Isu Scorpene , Lynas dan MH370

Perancangan RBA (RED BEAN ARMY) sangat halis dan terancang. Mereka membuat satu demi satu jerangkap samar bagi mengelirukan orang awam. Aku dah lihat ni sejak isu kapal selam Scorpene lagi. Mereka (RBA) memainkan game berkenaan isu pembaziran apabila kerajaan membeli kapal selam Scorpene. Dari mulut-mulut ahli RBA, mereka menyampaikan isu pembaziran apabila kerajaan membeli kapal selam. Selain daripada itu, RBA turut memainkan isu nuklear apabila membangkitkan isu Lynas. Dengan pengaruh sensitif yang dimainkan, "Perangkap" RBA mula menjadi. Jika diikutkan, kapal selam yang canggih dan berkualiti ialah kapal selam yang mempunyai daya kuasa nuklear sebagai penjana. Apabila dihimpit dengan pelbagai isu, maka kerajaan Malaysia terpaksa mengambil kira pelbagai aspek untuk mengambil sesuatu keputusan. 

Sebelum ni, ramai blogger dah melihat game yang dimainkan oleh team RBA, namun begitu kerana kelicikan RBA telah membutakan pelbagai pihak hingga mereka dianggap sebagai satu permasalahan kecil. 

Kini RBA melangkah jauh lagi dengan memainkan isu MH370 , sebuah pesawat milik Malaysia yang dilaporkan hilang hingga kini. Dengan memetik isu kapal selam Scorpene, mereka mempertikaikan kemampuan fungsi kapal selam tersebut dengan membandingkan kemampuan negara ini dan negara jiran. Pelbagai alasan yang tidak logik dibangkitkan oleh RBA tentang kemampuan Scorpene dalam usaha mencari dan menyelamat tanpa mengira fungsi sebenar Kapal perang dengan kapal pencari. 

Terkini RBA mula membangkitkan isu mengapa Vietnam memiliki lebih dari sebuah kapal selam sedangkan Malaysia tidak seperti Vietnam. Kita pusing balik tentang isu pembaziran wang rakyat seperti yang mereka sebarkan. Jika kita fikir secara logik, kenapa RBA mahu bandingkan dengan Vietnam? Setiap negara mempunyai kelebihannya yang tersendiri. Disinilah kelemahan RBA yang tidak tahu tentang strategi negara dalam soal pertahanan. Bukan aset yang menjadi tajuk utama, sebaliknya teknologi pertahanan yang dimiliki oleh kerajaan Malaysia lebih baik daripada Vietnam. 

RBA terdiri daripada kelompok profesional , tetapi kebanyakan mereka bukanlah pakar strategi, sebaliknya lebih kepada spinning issue. Aku harap bagi mereka yang telah memdengar suara sumbang daripada pihak RBA, fikirkan secara logik dan profesional , berfikir secara pro dan kontra sebelum mengiyakan suara ejen RBA.

Friday, April 4, 2014

Macam mana nak kenal Red Bean Army? Siapa RBA tu?

Sekarang do hot dengan cerita Red BeN Army. Tapi dulu RBA ni meletup dikalangan blogger jer. Orang ramai tak pandang hal ni. Tapi disebabkan RBA dah masuk dalam dunia offline, maka mula la jadi kecoh pasal isu ni.

Aku bagi tau sedikit sebanyak siapakah yang bergelar red bean army ni. Mereka terdiri daripada pemilik perniagaan, penjawat swasta, petugas profesional dan pelajar kolej serta universiti.

Mereka akan menggunakan kerjaya mereka sebagai senjata utama untuk menghasut orang awam agar suasana menjadi kecoh atau dalam erti lain "memprovokasi".

Seperti contoh: seorang doktor klinik swasta yang menjalankan misi RBA akan mengenakan caj perubatan serta kaunseling kesihatan melebihi nilai keuntungan klinik yang sepatutnya. Jika harga perubatan asal adalah RM50.00, maka doktor tersebut akan menggandakan nilainya menjadi RM100.00 atau lebih. Apa bila ditanya mengapa harga menjadi begitu tinggi maka doktor tersebut akan menjawab bahawa kerajaan Malaysia telah menaikkan cukai perubatan.

Contoh yang kedua ialah: provokasi perkauman dimana seorang pensyarah kolej atau universiti akan menghasut pelajar supaya membenci kerajaan atas sebab peningkatan penganggur dikalangan bangsa cina, india dan lain-lain kaum selepas keluar dari universiti kerana kuota pekerjaan awam hanya untuk pelajar melayu sahaja.

Contoh bagi kes hartanah pula, RBA akan cuba mengenakan tekanan harga hartanah mengikut jenis kaum. Bagi yang tidak berkemampuan, mereka tidak akan mampu membeli tanah perumahan. Kita semua tahu aset yang sangat bernilai sekarang ialah aset hartanah. Jika dilihat sekarang, bumiputera hanya mampu memiliki rumah pangsa atau flat sahaja dan tak mampu memiliki walau satu lot pun tanah. Bukan aku berniat nak menghasut, tapi fikirlah masa depan bangsa bumiputera. Jika bangsa lain ada tanah seluas banglo, kita pula hanya ada rumah petak tanpa halaman.

Contoh yang ketara pula adalah dikalangan pengilang produk dan pihak pemborong. Mereka akan menaikkan harga jualan pukal terhadap kaum lain dan mengenakan harga rendah untuk kaum mereka sendiri. Ini bertujuan bagi menjadikan harga barangan pasaran menjadi tidak stabil. Ini akan menjurus kearah inflasi.

Peratus RBA paling banyak adalah dalam sektor tersebut:

-Perkhidmatan perubatan dan kesihatan swasta (naik harga ubat)
-pengangkutan awam terutamanya teksi (hasutan sepanjang perjalanan)
-pensyarah universiti atau kolej (hasutan perkauman sepanjang pengajian)
-perniagaan peruncitan (naik harga barangan atas alasan cukai)
-perniagaan restoran (naikkan harga makanan / minuman)
-sektor hartanah (membezakan jenis hartanah dan harga rumah antara kaum)
-perindustrian (menaikkan harga barangan kilang secara tak seimbang antara kaum)
-pelajar kolej dan universiti (menghasut rakan sebangsa supaya membenci rakan dari kaum yang lain)

Bila semua ini terjadi dan masyarakat awam mempercayainya, maka semua pihak akan menunding jari kepada pihak kerajaan dan mencetuskan suasana huru hara yang akan menarik perhatian negara luar yang menanti saat kucar kacir. Ini akan menjadikan alasan utama untuk mereka masuk campur atas sebab hak asasi manusia. 

Kesannya ialah seperti yang berlaku kepada Singapura yang terpaksa dipisahkan dari Malaysia. Maka semakin kecillah negara dan tidak mempunyai kekuatan lagi. Yang akan kerugian ialah semua pihak terutamanya bangsa bumiputera tidak kira dipihak pembangkang mahupun kerajaan pimpinan BN.



Sunday, March 9, 2014

Layanan sangat tak sempurna di Panmour Villa Restaurant Shah Alam



Bila pelanggan berkehendakkan masakan Kailan Ikan Masin, mereka menghidangkan masakan bayam yang tak tahu apa ramuan masakannya. Manakala pesanan yang dibuat langsung tak disiapkan. Bahi saya, kualiti restoran ini sangat rendah dan pelayannya tidak mesra pengguna. Lebih setengah jam menanti masih belum disiapkan sedangkan pelanggan lain dah dapat terlebih dahulu. Secara peribadi dan jujurnya saya katakan bahawa restoran ini TAK MESRA PELANGGAN.

sekian sahaja komen dari saya.

Ni kailan ke?



Sikit pun tak hormat saya selaku pelanggannya.


Monday, March 3, 2014

RX Crystal penawar sel tunjang badan anda.

Apa Itu Rx Crystal?

*Penjelasan di ambil dari laman Fb Dato' Dr. Noordin Darus (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=452563318168966&set=a.157680287657272.37501.147297632028871&type=1&theater)  


Hubungi 017-573 9303 untuk pembelian


Soal Jawab RxCrystal

Genap sudah sebulan RxCrystal dilancarkan secara "guerilla" - word-of-mouth dan perjumpaan seluruh Malaysia. Alhamdulillah sehingga kini lebih 600 set terjual - dan yang membuatkan saya teruja adalah respon baik dari golongan pengamal perubatan seperti doktor.

Oleh itu, kini tibalah masanya saya berkongsi secara ringkas RxCrystal kepada orang umum:

1. Apa itu RxCrystal?

Formula hablur 100% natural yang boleh bantu lebih daripada 50 jenis penyakit. Di antara penyakit yang telah mendapat maklum balas positif termasuk darah tinggi (saya sendiri merasai perbezaan ketara - tidak perlu ubat darah tinggi), kencing manis dan arthritis. Begitu juga dengan pesakit kanser - peparu, serviks dan payudara - ada yang telah melalui rawatan menggunakan RxCrystal. Senarai masalah kesihatan yang boleh dibantu RxCrystal semakin bertambah dari hari ke hari. Alhamdulillah.

2. Bagaimana RxCrystal ini berfungsi?

RxCrystal bertindak ke atas stem cell. Stem cell adalah ibu sel di dalam tulang sum sum. Stem cell mengeluarkan sel setiap hari dalam kuantiti yang banyak bagi menggantikan sel-sel yang sudah mati dalam tubuh badan.

Proses pengeluaran sel ini banyak bergantung kepada maklumat yang sampai ke stem cell. Sekiranya berlaku pencemaran "signal" - pemakanan tak betul, udara tercemar, bahan-bahan toksik dalam harian, atau faktor genetik sendiri - maka stem cell juga akan mengeluarkan sel-sel yang "tercemar". Sel tercemar ini yang akan menyebabkan masalah kesihatan atau membuatkan badan tidak mampu melawan penyakit.

Fungsi utama RxCrystal adalah untuk memberikan "signal" semulajadi yg tidak tercemar kembali kepada stem cell - sejurusnya melahirkan sel-sel baru yang sihat. 

3. Okay. Boleh tak beri gambaran prosesnya?

Bayangkan tulang sum-sum kita adalah mesin fotostat. Ia akan mengeluarkan salinan sel-sel berdasarkan "master copy" yang difotostat.

Pada permulaan kehidupan, "master copy" ini bersih dan tidak tercemar. Tetapi lama-kelamaan (atau kerana faktor genetik), "master copy" ini boleh menjadi rosak, kotor. Jadi salinan dari "master copy" ini juga akan jadi rosak.

RxCrystal, apabila diambil, akan mengambil tempat "master copy" dan membetulkan semula proses pengeluarannya.

4. Bagaimana pula RxCrystal melakukan sedemikian?

Konsep ini diberikan nama Alamtologi yang dikaji oleh pakar sains dari Malaysia sendiri. Pendek kata, melalui siasatan ke atas aspek sains dalam Islam, sejarah purba (contoh: piramid), alam semulajadi (contoh: semut), dan ilmu matematik, Alamtologi telah menemui satu formula yang merupakan hukum asas pengiraan alam. Formula inilah yang digunakan untuk memberikan ukuran asas bagi membetulkan sel dalam badan.

Apabila pesakit mengambil RxCrystal, aspek fizikalnya (garam,gula & air) hanyalah sebagai pembawa maklumat. Maklumat inilah yang akan diterima stem cell dan digunakannya.

5. Hanya garam, gula dan air?

Ya, kandungan fizikal RxCrystal adalah garam, gula dan air suling. Tetapi bayangkan bagaimana maklumat di Internet bertukar. Semua aspek digital tidak boleh dinampak mata kasar - dan wayar kecil yang menghubungkan kita itu hanyalah aspek fizikal yang sebenarnya pembawa sahaja - adakah nilai maklumat yang disampaikan itu sama nilainya dengan nilai wayar? Sudah tentu tidak.

Begitu juga dengan garam, gula & air di RxCrystal. Ia adalah pembawa.

6. Okay Dr. Bagaimana cara pemakanan?

Ambil 1 sachet (0.1g) hablur 2x sehari - sebelum tidur dan selepas bangun. Letakkan di bawah lidah dan biarkannya larut sendiri.

7. Ada kesan sampingan?

Bergantung kepada keadaan stem cell masing-masing.

Contoh: Bagi mereka yang ada masalah sendi tetapi dihilangkan melalui mengambil ubat setiap hari atau melalui corrective surgery, waktu permulaan ambil, sendi mungkin "tertangkap" atau rasa sakit datang semula.

Contoh-contoh lain yang berlaku bagi mereka yang ada penyakit (sama ada sedar atau tersembunyi) kronik adalah masalah ruam, badan panas, mengantuk teruk, demam, selsema.

Tetapi reaksi sebegini bukan perkara biasa dan mungkin berlaku dalam 2-3 daripada 10 pengambil RxCrystal.

8. Wah, bunyi macam teruk.

Ya, itulah dinamakan "healing crisis". Dalam semua perubatan semulajadi, terutama seperti RxCrystal yang mensasarkan ke asas stem cell, badan akan memberi tindak balas di waktu permulaan.

Kalau ambil ubat, jarang nak nampak healing crisis kerana fungsi ubat moden adalah merawat simptom. Contoh: Anda demam, ambil panadol, kurang demam. Panadol melawan masalah demam, tetapi kenapa anda demam? Persoalan ini diluar skop perubatan Panadol.

RxCrystal pula merawat peta sel anda di stem cell. Masalah di bahagian selular apabila dibetulkan, pasti memberi reaksi ke atas sel-sel sedia ada yang dah biasa dengan keadaan "berpenyakit". Reaksi sel semulajadi adalah untuk melawan elemen baru - itulah munculnya healing crisis.

9. Berapa lama crisis, kalau berlaku?

Dinasihatkan meneruskan program rawatan RxCrystal selama minima 15 hari. Menjelang hari ke-10, kebanyakan healing crisis dah hilang - maka proses pemulihan selular berlaku pula.

10. Okay, akhir sekali, bagaimana untuk membeli RxCrystal?

RxCrystal | 15 folder x 2 sachet setiap folder
Cukup untuk rawatan 15 hari atau maintenance harian 30 hari

Hubungi 017-573 9303  untuk pembelian



 

Thursday, February 6, 2014

Jom buat cincin sendiri guna dawai.. (ruangan untuk kanak kanak dan awal remaja)

Aku tak tahu nak tulis apa dah sebab sekarang ni ramai orang dah start jadi keyboard worrior sampaikan aku pun tenggelam timbul naik. Tapi sebagai penulis, aku takkan berhenti menulis walaupun untuk golongan adik adik aku.

Hari ni abang nak cerita sikit bab fesyen di jari untuk adik adik abang yang suka bertukang dengan dawai sidai kain terpakai milik mak adik adik. Tapi jangan potong dawai yang ada di ampaian sudahlah dik.. Nanti dapat gelaran juara pecut kampung bila kena kejar dengan mak sendiri.

Siapa yang tak suka pakai cincin? Abang sendiri tak pakai jam tangan tapi minat dengan cincin. Cuma harga cincin besi dipasaran (tanpa batu cincin ) pun dah cecah RM35.00 sebentuk. Nasib baik la abang ni tukang bentuk batu cincin daripada kayu dan tahi besi.

Ok, sekarang abang malas nak cerita panjang. Gambar dah sedia untuk adik ikut panduan cara nak buat cincin buatan sendiri home made "lord of the ring"

1. Adik kena la ada dawai sepanjang 70 cm (kalau lebih lagi elok sebab lebihannya boleh dipotong untuk kemasan akhir) . Juga playar muncung panjang / tirus.

2. Bentukkan bulatnya guna pen marker. Ini bagi memastikan bentuk kerangka nanti tak lari.

3. Selepas dah bentuk guna pen. Ukur rangka cincin ikut saiz jari. Lebihkan sikit saja untuk bagi ruang lilitan dawai keliling rangka dawai.

4. Lilit sekeliling rangka dengan dawai lebihan tadi. Ikut panduan pada gambar.

5. Untuk kemasan akhir. Hujung dawai hendaklah berakhir dibahagian luar supaya tak mencederakan jadi bila disarungkan.

6. Cincin dawai siap untuk dipakai.













Sunday, December 22, 2013

KETUA PEMUDA UMNO GOPENG KP YANG TERBAIK DALAM SOAL KEBAJIKAN EXCO.

Aku tak tipu sahabat semua. Ini dengan mata kepala aku sendiri melihat segala aktiviti pemimpin aku yang banyak berjasa kepada masyarakat. Bukan sahaja kepada orang luar, malah beliau tak putus putus membantu membimbing para exco pimpinan beliau sepanjang wujudnya exco Pemuda UMNO Bahagian Gopeng ini.

Bermula dari penyampaian watikah perlantikan Biro dibawah Pemuda UMNO Gopeng, hingga ke saat ini. Asal sahaja ahli Biro yang ditimpa musibah, maka beliau akan tirun menghulurkan bantuan secepat mungkin.

Bukan itu sahaja, beliau akan menemui para AJK Biro secara persendirian dan duduk berbincang bersama sama bagi menyelesaikan masalah. Pemuda UMNO Gopeng sangat bersyukur memiliki Seorang Ketua Pemuda yang berdedikasi dan menyayangi ahli pimpinan beliau.

Walaupun beliau pernah tewas satu ketika dahulu ketika pemilihan lepas, namun begitu tidak sedikitpun dendam kesumat dihati beliau terhadap pihak lawan. Kini bukan sahaja seluruh Pemuda UMNO Gopeng menyanjungi beliau malah, turut dihormati diseluruh perngkat sayap bahagian Gopeng.

Terima Kasih Saudara Adli Bin Dato Tahiruddin . Ketua Pemuda yang prihatin terhadap nasib ahli bimbingan beliau.

Thursday, December 12, 2013

Terima kasih syarikat Roti Gardenia. Sumbangan roti mangsa banjir.


Dipetik dari: Astro Awani.


KUALA TERENGGANU: Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said melahirkan rasa terharu apabila pihak pengurusan syarikat roti Gardenia enggan menerima bayaran roti yang diagihkan kepada mangsa banjir yang terperangkap di negeri itu baru-baru ini.

Sebaliknya pihak pengurusan syarikat terbabit menganggap roti itu sebagai sumbangan mereka kepada mangsa banjir di negeri itu.

“Terima kasih kepada pengurusan Gardenia yang pada hari itu saya membuka lori untuk diagihkan (roti). Asalnya kita berbincang dengan driver, pada awalnya tidak berani tetapi saya cakap dengan pegawai pengurusan dia saya bersetuju untuk membayar harga roti tersebut. Apabila kita tulis surat untuk mendapatkan invois,pengurus dia kata ini sumbangan mereka untuk mangsa banjir yang terkandas. Jadi saya ucapkan terima kasih kepada pihak Gardenia,” katanya.

Beliau yang ketika itu dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kemaman meminta dua pemandu lori Gardenia mengagihkan roti yang dibawa mereka kepada orangramai.

Lori terbabit yang turut terkandas ekoran banjir di kawasan Chendor, pada mulanya enggan membenarkan lori mereka dibuka .

Selepas berbicang dengan pengurus Gardenia di Kuala Lumpur, beliau kemudiannya membuka lori dan mengagihkanya kepada mangsa yang terperangkap.

Tindakan Ahmad itu turut dikongsikan mangsa banjir yang berada di tempat kejadian dan mendapat perhatian di media sosial. - Astro Awani



Monday, December 9, 2013

UMNO GOPENG KOMITED BANTU MANGSA BANJIR PANTAI TIMUR

Itulah yang dinamakan semangat perpaduan. Dikala ramai pihak bertungkus lumus menghantar bantuan kepada mangsa banjir di Pantai Timur, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gopeng (Perak) turut tidak terkecuali dari menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir.

Dengan dipimpin oleh saudara Adli Dato' Tahiruddin dan Biro Kebajikan PPUMNOBG serta jemaah ajk pemuda Gopeng, sebuah pusat pengumpulan bantuan derma diwujudkan di : no 1 Tingkat Seri Rapat 12 , Taman Maju Rapat, 31350 Ipoh, Perak.

Pelbagai bantuan dari segi pakaian, selimut, serta makanan sedang dikumpulkan dan akan disalur ke pusat penempatan sementara mangsa banjir.


Bagi anda yang tinggal di sekitar Gopeng dan berhajat membantu mangsa banjir, bolehlah menghubungi terus nombor telefon yang tertera dibawah atau terus ke alamat yang disertakan diatas.

hubungi : 012 5533384- fairus





Derma Bantuan Mangsa Banjir Pantai Timur Semenanjung Malaysia

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gopeng / PPUBG melancarkan bantuan untuk mangsa banjir di Pantai Timur Semenanjung Malaysia ,sebarang bantuan boleh diserahkan di : no 1 tingkat seri rapat 12 taman maju rapat atau hubungi : 012 5533384- fairus

Bagi penduduk sekitar Gopeng dan kawasan berhampiran , bolehlah menyumbangkan derma berupa pakaian dan beberapa keperluan lain.

Sumbangan anda sangat dihargai.


Saturday, December 7, 2013