Thursday, December 11, 2014

IKLAN PERFUME AXE BUKAN DONGENG. 18sx

Sambil waktu rehat kerja ni, aku nak cerita sikit... Orang dok kata iklan perfume ni cuma cerita saja lebih. Tapi sebenarnya bagi aku tidak.

Aku sendiri mengalami peristiwa seorang awek (darii loghat bahasanya menunjukkan dia orang pantai timur) menghantar buku ke kedai aku bersama dua lagi rakannya. Masa tu pembekal bagi tahu , diorang nak datang hantar buku. Aku pun standby la tunggu diorang. Ingatkan budak lelaki yang hantar. Rupanya tiga orang budak perempuan.

Aku ni memang gemar sembur minyak wangi kat bada pada hari bekerja. Kebetulan aku ni ada beli 6 botol perfume axe. Ni bukan iklan, tapi sekadar cerita pengalaman aku saja. Nak percaya atau tak, lantak korang.

Aku sambung balik....

Masa tiga awek tu hantar buku, salah seorangnya dok perhati jer aku sejak masuk dalam kedai.. Sambil yang lagi dua tu tengah buat kerja. Bila aku tolong sekali angkat buku tu, baru la awek sorang tu pun datang dekat aku hantar buku.

Oleh sebab dah tak banyak buku dihantar dah. Aku pun duduk rehat dekat situ sambil tengok awek tu kemas susunan buku. Sambil duduk tu aku terperasan awek sorang tu macam buat gaya betul seluarnya. Tapi bukannya naikkan seluar, tapi direndahkan lagi. Aku rasa pelik tapi terus buat macam biasa. 

Tetiba awek tu terus bongkok macam nak tolong kawannya tapi takde pun tolong kemas sekali. Dengan membelakangkan aku, dia terus bongkok .. Lama jugak la dia bongkok tu... Mata aku terpandang sesuatu..... Rupanya bila dia tunduk , belakang baju dia dah sah lah terangkat ke atas.. Seluar yang dah londeh tu dah tertarik ke bawah...

Satu pemandangan yang boleh menjatuhkan serban pak lebai.... Terlihatlah seluar dalam putihnya dengan sebahagian lurah yang kelihatan.... Berdegup jantung aku... Yang pelik jugak tu bila kawannya yang lain dah keluar, dia belum keluar lagi sampai la kawannya panggil dia selepas aku tandatangan invois. 

Hari yang sama jugak... Ada dua tiga orang kakak kepada pelanggan aku yang mintak nombor telefon dengan alasan nak telefon bila ada keperluan yang nak dibeli.. Aku bagi je la.... Sejak tu aku stop pakai perfume axe.. Sebab aku susah hati takut jadi terlanjur kalau pompuan tetiba hilang kawalan... Aku pun baik punya layan....



No comments: