Wednesday, February 11, 2015

Kejatuhan Anwar Ibrahim Hanya Satu Daripada Seribu Langkah Seterusnya.

Kita jangan lupa bahawa kejatuhan Al - Juburi Dato Seri Anwar Ibrahi adalah salah satu langkah check dalam buah catur yang dimainkan. Sebab tu Lim Guan Eng dah letakkan Mat Sabu sebagai calon pilihan untuk pilihanraya Permatang Pauh nanti. Kita kena ingat walaupun Mat Sabu adalah ahli PAS, tetapi dia lebih cenderung ke arah fahaman politik DAP. Lim Guan Eng melihat ketiadaan Anwar Ibrahim sebagai satu peluang meluaskan empayar DAP walaupun atas tiket parti lain.


Strategi DAP bukanlah atas tiket kepartian melainkan atas dasar ideologi. Seperti mana PAP yang menjadi parti mentor kepada DAP, nama parti tidaklah penting melainkan dasar yang dibawa haruslah seiring supaya matlamat tercapai.


Kita sedia tahu bahawa Mat Sabu adalah antara muka pemimpin PAS yang sangat hampir dengan kepimpinan DAP. Maka tidak mustahil bahawa Lim Guan Eng meletakkan harapan DAP kepada beliau kerana pada Mat Sabu, PAS hanyalah topeng baginya untuk membawa masuk DAP ke Permatang Pauh dan inilah yang ditunggu tunggu oleh kepimpinan "Parti Terbesar" di Pulau Pinang untuk menguasai seluruh kawasan di sana.


 Jika kita bersorak sekarang kerana kejatuhan Anwar Ibrahim, kita akan terleka dengan gerak langkah pembangkang yang seterusnya. ...


CHECKMATE!!!

No comments: