Thursday, May 12, 2016

PARTI AMANAH TERPEDAYA DENGAN MAINAN DAP

dalam memenangi  hati sebahagian dari penyokong PAS yang kecewa akibat kalah dalam pemilihan jawatankuasa parti suatu masa dulu. Bebrapa orang yang dianggap sbagai orang kuat parti tlah bertindak kluar daripada PAS dan menubuhkan AMANAH sbagai sebuah parti  yang kononnya Islam tetapi ia lebih bersifat liberal.

Ditambah pula pada ketika itu PAS sudah tidak shaluan lagi dengan DAP menyebabkan ahli PAS berpcah kepada dua kelompok. Ini memperlihakan kepada DAP suatu pluang bagi mmbntuk sekutu baru dalam pakatan harapan dan bagi tujuan memusnahkan PAS.

disebalik itu, DAP sebnarnya telah brjaya menjadikan AMANAH sebagai mainan bagi kepentingan DAP semata mata. Melihat pada pasca PRN Sarawak lalu, PAN berjuang bersendirian tanpa dokongan DAP.  Kesannya PAN terkapai kapai dalam meraih sokongan pengundi dan akhirnya ewas tanpa sebarang kerusi. 

Apakah nasib AMANAH pada masa akan datang? Seperti layang layang yang terputus talinya setelah berpisah dengan PAS. Malang menimpa, DAP memperdaya... PAS tidak akan menerima semula.

No comments: