Sunday, November 11, 2012

BN Job fair. Bukti BN menyahut seruan Haiya Alal Falah..

Semalam bermulanya BN Job Fair di Perak bagi menarik para graduan lepasan universiti dan penganggur dalam mengisi kekosongan jawatan didalam pelbagai sektor pekerjaan. Pelbagai cabang pekerjaan boleh didapati disini. Kebanyakannya ada dalam sub kejuruteraan perindustrian.

Disebalik apa yang kita lihat disini ialah pembangunan yang cuba dilaksanakan oleh kerajaan BN. Kita selaku umat Islam bukan sahaja perlu maju dalam urusan ibadah, malah turut maju dalam kejayaan dunia juga. Tidak salah kita menerapkan nilai nilai pembangunan modal insan kerana ia juga dituntut dalam agama.

Technic

BN Job Fair adalah bukti bahawa Kerajaan BN mahukan pembangunan yang seimbang dan saksama sama ada dari sudut pembangunan negara juga kemajuan rakyat jelata. Sememangnya kita dituntut untuk menjalani ibadah dengan sempurna, namun begitu kita juga lupa bahawa berkerja itu juga sebahagian dari ibadah kita.

Kita mungkin pernah terdengar ayat yang berbunyi: kefakiran membawa kepada kekufuran. Memang logik jika kita lihat secara mendalam, dalam kehidupan yang sempit, kita kadangkala terpaksa akur kepada kekufuran demi menyara hidup.

Tindakan Kerajaan BN menganjurkan Job Fair ini bertujuan menaikkan taraf hidup masyarakat. Tanpa mengikut fahaman politik, BN terus juga dengan usahanya membangukan taraf hidup rakyat.

Bagi Parang Pedang, setakat ini tidak pernah lagi terdengar kerajaan Pakatan Rakyat yang menganjurkan program sebegini. Matlamat mereka hanya politik semata mata.Jadi, Parang Pedang berharap supaya rakyat membuka minda melihat siapakah wira sebenar mereka yang menaja sara hidup segenap masyarakat selama ini.

Jika ada suara sumbang menuduh Kerajaan BN menghirup darah rakyat jelata, fikirkanlah bahawa kerajaan BN adalah Robin Hood disebalik sandiwara pembangkang yang sedang bermain kini. Kebanyakan pembangkang yang menjadi teraju utama menyerang Kerajaan BN adalah terdiri daripada kelompok kapitalis pakatan rakyat yang terdiri dari golongan peniaga mewah. Mereka tidak mahu hasil mereka yang selama ini mencekikmdarah pekerja, kepbali semula kepada mangsanya oleh kerajaan BN.

Fikir fikirkanlah. parang Pedang pernah menjadi mangsa Kapitalis Majikan Berhaluan Parti PAS... Gaji 600.00 sebulan, kerjanya bagai buruh kasar...

No comments: