Wednesday, November 21, 2012

Festival Belia Putrajaya 2013 pada 23 hingga 26 Mei tahun 2013

Alhamdulillah, berdasarkan jumlah sokongan golongan belia pada suatu ketika dahulu telah membawa kepada usaha mewujudkan sebuah program khusus bagi golongan belia. Dari apa yang Parang Pedang tahu, pada 23 sehingga 26 Mei tahun 2013 nanti akan berlangsungnya Festival Belia Putrajaya 2013... Festival ini diadakan bersempena hari belia negara. Seperti program yang lalu, sambutan amat menggalakkan dikalangan golongan belia. 

Ternyata disebalik usaha pembangkang yang mahu mempengaruhi golongan belia untuk menyertai mereka, sokongan kelompok ini masih setia bersama dengan kerajaan Barisan Nasional.

Usaha Kementerian Belia dan sukan dalam menyajakan Festival ini turut menyasarkan jumlah tajaan RM35 juta melebihi tajaan sebelum ini yang bernilai RM20 juta.

Acara yang berlangsung selama empat hari tiga malam itu menyasarkan seramai lebih 2.5 juta pengunjung dari pelbagai kelompok usia terutamanya belia.

Festival ini adalah satu bukti bahawa Kerajaan Barisan Nasional lebih berpengaruh dalam usaha mendapatkan sokongan rakyat. Perbandingan demi perbandingan telah dibuat antara sokongan rakyat terhadap pembangkang dan Barisan Nasional. Terbukti Program anjuran Kerajaan Barisan Nasional lebih berjaya.

Ikuti berita selanjutnya dibawah. Dipetik dari akhbar Kosmo.......

Festival


Dari akhbar KOSMO ONLINE:

KAJANG – Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menyasarkan tajaan berjumlah RM35 juta bagi Festival Belia Putrajaya 2013 sempena Hari Belia Negara pada 23 hingga 26 Mei tahun depan.

Menterinya, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, jumlah tersebut akan melebihi tajaan bagi acara yang sama sebelum ini iaitu RM20 juta.

“Saya percaya jumlahnya akan melebihi tajaan yang diperoleh pada tahun lalu berdasarkan respons yang diterima daripada penaja sehingga kini.

“Sebelum ini untuk mengadakan 500 acara agak sukar tetapi selepas tiga tahun dianjurkan, lebih daripada 500 acara sudah sedia untuk diadakan nanti,” katanya ketika berucap pada Bengkel Kumpulan Kerja Teknikal Bersama Badan Bukan Kerajaan dan Swasta di sini semalam.

Bengkel tersebut turut membincangkan kelemahan dan kekuatan penganjuran Himpunan Jutaan Belia 2012 serta langkah untuk menambah baik aktiviti yang akan dilaksanakan.

Turut hadir, Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) KBS, Datuk Zaidon Asmuni dan Ketua Pegawai Eksekutif Sekretariat Hari Belia Negara, Mod Nadzri Yaacob.

Ahmad Shabery memberitahu, kementerian tersebut menyasarkan seramai 2.5 juta pengunjung bakal menghadiri acara yang berlangsung selama empat hari tiga malam itu.

Beliau juga memberi cadangan agar diwujudkan satu aplikasi khas bagi telefon pintar untuk acara itu seperti yang digunakan ketika Sukan Olimpik di London tahun ini.

“Sebagai contoh, aplikasi semasa Sukan Olimpik itu memudahkan pengunjung untuk mengetahui acara-acara yang sedang berlangsung dan lokasinya.

“Aplikasi itu nanti akan memudahkan pengunjung kerana mereka boleh mencari maklumat acara dan aktiviti melalui telefon pintar. Sudah tentu aplikasi itu akan memberi tarikan kepada karnival tersebut,” katanya.

No comments: