Tuesday, November 20, 2012

Dua bangsa saja yang berani mati...

Orang ni cakap dia macam rambo... Orang ni cakap dia macam Arnold.... Piiiirrraahhhh... Cakap je lebih. Kalau hidup gaya barat tu lupakan sajalah nak mengaku diri hebat.

Parang Pedang nak share sikit bab hebat tak hebat ni..... Dalam dunia kita ada dua bangsa je yang berani mati. Satunya bangsa Jepun..... Memang berani mati. Kalau tak berani, takkan pengkalan perang Pearl Harbour boleh lumpuh secara total. Ni kelebihan bangsa Jepun.

Tapi kita mesti bangga dengan satu kaum lagi yang berani mati. Kita la, umat Islam. Try test, bila ada musuh Islam cuba gugat agama kita.... Berdentum langit digegarkan kita. Sebab tu ada orang kata jangan jolok sarang tebuan dengan orang Islam.

Sengat kita bisanya sampai orang kafir mati pun takkan hilang lagi bisa tu. Kita ambik contoh wira kita Leftenan Adnan Saidi yang kena bunuh Jepun. Memang Jepun menang la sebab hantar satu divisyen perang untuk lawan Leftenan Adnan ni... Memang cukup gah la diorang serang.

Tapi tengok pula dipihak rejimen kita, lebih kurang dua ratus askar je untuk lawan Jepun... Siap ajak bertumbuk lagi dengan Jepun tu bila peluru senapang dah habis. Begitu la hebatnya kita orang Islam ni. Bab sejarah pahlawan Islam dulu usah dikira la, berapa ramai Hero Islam syahid dengan bangganya.

Bila kita kenang Israel ni bunuh umat Islam di Palestin. Diorang fikir ke tak yang orang Palestin ni tak takut mati? Kalau setakat sebiji bom tu, gigit je depan yahudi tu untuk dibom...

Kita yang dengar kisah keberanian orang Islam ni patut bangga la sebab kita orang Islam.... Tapi!!!!!! Jangan lupa solat lima waktu tu.... Kerana solatlah jiwa kita kebal dengan peluru, ibarat sakit mati syahid ni macam kena gigit semut saja..... Wallahualam.

No comments: