Sunday, March 31, 2013

Kenapa Anwar nak Putrajaya?

Baru aku tahu kenapa selama ni pembangkang nak sangat dengan putrajaya. Anwar yang dahulunya berkata Putrajaya ni satu kerugian rupa-rupanya lubuk emar untuk berniaga. Anwar tahu jika Putrajaya tak ditawan pihak pembangkang, dia menganggap bahawa Kerajaan BN akan terus memonopoli perniagaan disini.

Kenapa Anwar tak mahu kuasai Kuala Lumpur? Sedangkan korang semua tahu Kuala Lumpur pesat membangun.. Sori, itu bukan kawasan taste Anwar.... Putrajaya kelihatan lebih new look suasana persekitarannya berbanding Kuala Lumpur. Anwar juga menyimpan satu cita-cita besar iaitu membina sebuah bangunan PKR di Putrajaya....

Cukup ke setakat tu saja? Tidak! Anwar juga menyimpan hasrat untuk membina istana didalam kawasan Putrajaya..

Dia kata nak perjuangkan hak rakyat tapi silap , sebenarnya dia nak perjuangkan anak cucunya sahaja sebab dia tahu bahawa masa depan keturunannya sangat gelap... Slogan Road To Putrajaya sebenarnya bukan untuk rakyat tetapi sebalik sebagai simbol bertapaknya istana Anwar disana...

Korang yang jadi barua Anwar... Tetap merempat dibumi sendiri....

2 comments:

Joe Johnson said...

jangan tak tahu, petronas pun nak di kampoi nye. pastu tendang dr m dari jadi chairman p'nas. p'nas kan lubuk duit. podaj anwar brahim pukimak lu.

Laksamana Parang Pedang said...

Betul... Memang bang non gayboy tengah target Petronas...