Monday, February 18, 2013

Kenapa tarzan suka menjerit?

Al kisah dahulu kala, sebelum tarzan bernikah dengan Jane. Dia seorang yang pendiam hinggakan setiap langkahnya tak mampu dikesan oleh penghuni rimba.

Perangai tarzan ni sebenarnya suka bergayut pada akar pokok. Itulah rutinnya setiap hari, nak kemana pun menggunakan akar tergantung.

Kita sedia maklum, dalam hutan ni mana ada penghuninya yang tahu pakai seluar dalam. Bercawat sahaja masyarakatnya.

Satu hari Jane yang tersesat dalam hutan bertemu dengan Tarzan. Lumrah manusia, dah bertemu jantan dan betina mesti la disatukan....

Hidup la tarzan dan Jane didalam hutan. Namun begitu, ada satu benda yang tak kena. Rupanya jane susah nak bergerak sebab tak reti nak berpaut pada akar tergantung.

Lalu diajarlah oleh Tarzan cara-cara nak bergayut. Habis melecet tapak tangan Jane sebab kasarnya kulit akar kayu tu.

Lama Jane berfikir cara mudah nak bergayut. Dapatlah dia satu idea. Lalu setiap kali Tarzan nak bergayut pada akar, Jane dengan pantas berpaut pada ekor depan Tarzan.

Menjeritlah tak sudah Tarzan kesakitan bila dipaut oleh Jane. Haiwan dirimba pun hairan, Tarzan pendiam boleh bertempik gempita. Semua haiwan meluru kearah Tarzan, mahu tahu aa yang tak kena.

Sejak tu la bila Tarzan bergayut pada akar, dia akan bertempik. Kita sangka dia memanggil penghuni rimba, rupanya lain pula cerita........

-hikayat Tarzan-

No comments: