Tuesday, February 19, 2013

Gersangkan Munah kerana selimut babi....

Hari tu Munah bertandang ke rumahku di Sekinchan. Dengan hanya berseluar trak dan berbaju T tanpa baju dalam. Terliur seketika aku memandangnya, tapi sekadar menampakkan reaksi biasa saja. Tujuan dia berjumpa dengan ku hanya ingin membincangkan tentang mata pelajaran matematik ketika disekolah.

Aku mempelawanya masuk ke rumahku memandangkan cuaca petang tu agak terik. Lagipun ibu bapaku tiada dirumah manakala adikku yang lain mempunyai aktiviti disekolah, maka tinggallah aku keseorangan pada petang tu. Selepas menyiapkan minuman, aku mempelawa Munah untuk minum dimeja.

Dengan lenggang lenggok minah berjalan menuju ke meja makan untuk minum air yang aku bancuh. Sambil minum , kami berbual banyak perkara. Topik yang paling best sekali ialah bila aku menyakat dia dan cuba menghodanya. Sambil tu mataku memandang liar ke seluruh tubuhnya disamping hatiku mula berdebar dan fikiran pula asyik melayang bagaimana hendak berasmara dengan Munah. Sedang asyik berfikir tu, tiba-tiba jam locengku berbunyi menunjukkan pukul 8 pagi......

Ya rabbi, aku bermimpi rupanya..... Habis terlepas solat subuh aku.... Licik Iblis ni rupanya nak menggoda kita anak Adam. Hanya dengan sehelai selimut bulu babi, kita disajikan dengan mimpi indah... Awasilah tipu dayanya....

No comments: