Saturday, April 9, 2011

Sambutan terhadap calon BN lebih hangat berbanding Pakatan Rakyat di Sabah dan Sarawak

Parang Pedang memang tak ke Sabah dan Sarawak tetapi perjuangan diri ini bukan berseorangan kerana ramai sahabat satu saf telah berangkat untuk pertempuran di medan politik. Parang Pedang menggunakan taktik serangan switch on dimana maklumat yang disampaikan dari Sarawak dijadikan point untuk menyerang lawan pada jarak jauh.

Berpandukan dari apa yang Parang Pedang perolehi adalah sambutan terhadap calon Barisan Nasional lebih hangat berbanding pembangkang. Inilah yang dikatakan aura pemimpin yang berkaliber dan berjiwa rakyat. Semenjak dari tarikh penamaan calon semalam, para calon pemimpin telah mula didekati rakyat dengan seribu harapan yang pasti tertunai seiring dengan manifesto dibentang.

Kita semua sudah sedia maklum bahawa janji pembangkang hanya sekadar janji dan ada janji mereka yang belum tertunai lagi sehinggalah pilihanraya yang bakal menjelang. Inilah yang menjadi dendam rakyat kepada calon-calon penipu dari pembangkang. Kini parti pembangkang yang terdiri dari parti-parti negeri sabah dan Sarawak serta parti Pakatan Rakyat masih menabur janji kosong lagi untuk pilihanraya akan datang. Sikap tidak serik mereka telah menjadikan suasana politik di Malaysia menjadi huru hara ekoran penaburan janji palsu yang akhirnya mengecewakan rakyat. Akibatnya rakyat ibarat hanya sekadap bermimpi disiang hari sedangkan janji itu tidak dilaksanakan. Namun begitu mimpi menjadi kenyataan apabila Barisan Nasional melunaskan impian mereka. Adakah adil untuk rakyat terus memilih pemimpin pembangkang yang menipu? Sudah tentu tidak kerana pemimpin yang sepatutnya mentadbir ditolak ketepi sedangkan nikmat kemakmuran datang dari pemimpin itu.

Cubaan memperbodohkan rakyat dengan gula-gula tiruan oleh Pakatan Pembangkang tidak lagi berjaya kerana rakyat Sabah dan Sarawak bukanlah kanak-kanak yang boleh diperdaya. Begitu juga dengan cara-cara yang lain seperti mana kita semua ketahui akan kelicikan mereka dalam soal menipu. Segala jentera parti pembangkang telah mula lumpuh ekoran kebangkitan semula kekuatan padu antara semua kaum tidak kira pegangan agama dan bangsa asalkan berpayung dibawah Barisan Nasional. Itulah keramatnya Barisan Nasional sejak sebelum merdeka sehingga kini, tidak pernah bertelagah seperti yang terjadi pada Pakatan Pembangkang.

Parang Pedang sangat bangga dengan kekuatan padu Barisan Nasional hinggakan tidak ada percanggahan dalam soal pemilihan calon. Ditambah pula harapan demi harapan dipinta oleh rakyat telah didengari dan diambil perhatian oleh calon terbabit. Maka harapan Parang Pedang ialah kemenangan besar dalam pilihanraya bagi Barisan Nasional sekaligus memberikan tamparan terhadap lawan.

No comments: