Monday, April 11, 2011

Mengapa ahli politik pembangkang banyak terlibat dalam skandal seks?

Parang Pedang selalu tertanya tentang hal ni kerana kerap sangat skandal seks yang dilakukan oleh puak pembangkang terutamanya PAS dan PKR. Seperti yang kita semua tahu banyak kes skandal seks yang melibatkan ahli PAS manakala PKR pula telah dicop sebagai parti homoseksnya. Sebelum ini mereka telah banyak membuat pertuduhan mengenai skandal seks orang UMNO dalam cubaan menjatuhkan reputasi saf kepimpinan UMNO dan parti itu sendiri.

Apakah pertuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang sekadar untuk menutup kelemahan mereka sendiri daripada terlihat oleh rakyat? Mungkin juga kerana taktik ini seringkali dipakai oleh segolongan pemimpin diluar negara untuk menutup kelemahan mereka sendiri. Namun begitu pertuduhan mereka seringkali tidak didatangkan dengan bukti atau saksi. Inilah yang membuatkan orang ramai semakin meluat dengan sikap mereka. Baru-baru ini timbul lagi isu skandal oleh DSAI berikutan video aksinya bersama seorang pelacur. Sebelum itu juga kecoh dengan kes penangkapan seorang tokoh wakil rakyat PAS yang melakukan perbuatan zina didalam gerabak keretapi. Pernah suatu ketika dahulu terjadi kes khalwat Mat Sabu dengan seorang wanita didalam bilik. Ekoran peristiwa itu, maka orang-orang PAS pun bertempik memarahi orang yang melakukan penangkapan tersebut.

Maksum ke orang PAS ni hingga dihalalkan perbuatan zina? Tuan guru sila jawab kerana dengar katanya tuan guru tidak mahu memanjangkan kes ini. Kenapa tidak mahu mendedahkan kebenaran? Apakah kerana hudud tidak dilaksanakan di Malaysia lalu perbuatan sumbang disembunyikan? Mengapa pula apabila ahli UMNO yang melakukan perbuatan buruk , Nik Aziz mengeluarkan kenyataan tuduhan? Adakah layak dia digelar ulama’?

Isu ini bukanlah bertujuan untuk menyerang TGNA, tetapi secara umumnya teguran ini disuarakan kerana mahukan suara yang adil dari seorang ulama’. Sebagai pewaris Rasulullah S.A.W. dia seharusnya bersikap tidak berat sebelah dalam mengeluarkan kenyataan mahupun menegakkan kebenaran. Bukan semua ahli PAS itu bersih hinggakan dosa yang dilakukan itu mudah saja diampunkan terutama sekali dalam persoalan skandal yang terjadi dikalangan ahli PAS.

Pada pendapat Parang Pedang, jika hukum hudud dilaksanakan sudah pasti majoriti yang menerima hukuman adalah orang PAS dan konconya kerana kebanyakan dari kes adalah melibatkan golongan tersebut. Jadi yang demikian harapnya janganlah mereka menelanjangkan diri sendiri dengan tuduhan skandal keatas UMNO kerana khuatit akan memakan diri.

Kes rumah pelacur di Kota Bharu tak diketahui siapa tokoh yang mendalanginya…….bila nak dedahkan?.........

No comments: