Tuesday, February 1, 2011

Bahaya DAP keatas umat Islam secara total serta apakah rancangan DAP disebalik pengaruh PAS dan PKR.


Seperti yang dijanjikan kepada para pembaca sebelum ini tentang artikel Parang pedang tentang tajuk yang akan dikupas berkenaan pakatan rakyat iaitu DAP, PAS dan PKR. Pada aritkel kali ini, Parang Pedang akan mengupas dengan lebih dalam lagi berkenaan komplot yang sedang dirancang oleh mereka apabila menguasai Malaysia nanti.

Istilah Pakatan rakyat atau pada waktu ketika dahulu lebih dikenali dengan nama Barisan Alternatif bukanlah suatu gabungan parti komponen seperti yang dilakukan oleh Barisan Nasional. Ia cuma sekadar suatu simbol bahawa rancangan mereka untuk menakluk Malayisa adalah dalam suatu saf seperti yang dilakukan oleh Barisan nasional. Namun begitu pada hakikatnya mereka masih tidak mampu duduk dalam saf yang sama disebabkan pandangan serta ideologi yang berbeza.

Kita semua sedia maklum bahawa dasr PAS, PKR dan DAP sangat jauh haluan masing-masing. PAS dengan perjuangan Islam, DAP pula memperjuangkan dasar demokrasi republik manakala PKR pula hanya memperjuangkan reformasi yang sebenarnya bermotifkan dendam.

Apa yang lebih membahayakan ialah DAP lebih menonjol ideologinya berbanding dua parti lain. DAP lebih dianggap sebagai master mind jika dibandingkan dengan PKR dan PAS. Masih ingatkah siapa yang memperjuangkan pembebasan Anwar Ibrahim dari penjara? Kenalkah kita dengan Karpal Singh? Seorang peguam merangkap orang kuat dalam DAP. Beliaulah yang banyak membantu Anwar Ibrahim ketika dia dimasukkan ke penjara atas tuduhan rasuah. Anwar Ibrahim banyak terhutang budi dengan DAP.

PAS dan PKR tidak ubah seperti boneka yang dikawal oleh master mind ini. Buktinya ketika Perak dibawah pimpinan PAS, DAP memainkan peranannya sebagai ketua dibalik tadbir dengan mengawal segala keputusan Nizar Jamaluddin selama sebelas bulan pentadbiran PAS. Banyak hak milik negeri jatuh ke tangan kroni-kroni pembangkang terutamanya DAP. Ini telah menimbulkan kemarahan ramai orang awam terutamanya bumiputera atas ketidak seimbangan pentadbiran ini termasuk dari sesetengah penyokong Pakatan Rakyat sendiri.

Kini, tembelang DAP sudah mula semakin jelas kelihatan dengan ketidakseimbangan pentadbiran terhadap penduduk Bumiputera di Pulau Pinang. Semakin banyak suara lantang membantai DAP ekoran kesalahan yang dilakukan. Suatu persoalan yang sedang bermain difikiran kita, adakah DAP mahu menjadikan Pulau Pinang sebagai Singapura kedua seperti mana yang dilakukan oleh PAP ( People action Party)? Apakah nasib bumiputera di Pulau Pinang pada masa akan datang? Inilah yang sedang difikirkan selama ini sejak pentadbiran Pulau Pinang diambil alih oleh DAP. Jika dilihat secara mendalam akan perancangan DAP, mereka berjalan secara menyusur disebalik akar-akar pentadbiran Pakatan Rakyat yang lain. Tanpa kita sedari nanti bahawa sedar atau tak diri kita sudah terbelit dengan helah mereka.

Sebagai orang Islam berbangsa melayu khususnya, terdapat beberapa ancaman yang sedang dirancang oleh DAP untuk menguasai kita semua. Antaranya ialah hak beragama seperti yang terjadi di Singapura sebagaimana yang diseru oleh Lee Kuan Yew agar umat Islam mengurangkan pegangan agama untuk memajukan diri sedangkan untuk umat Islam, agama adalah matlamat utama kita menjana negara. Perkara kedua adalah berkenaan dengan adat Istiadat yang dianggap oleh DAP sebagai penghalang kepada tujuan utama mereka untuk mentadbir. Masih ingatkah kita pada Ngeh Khoo Ham yang sanggup menderhaka Sultan kerana tidak layak dilantik sebagai menteri besar Perak kerana status bangsa (Melayu Islam sahaja yang boleh menjadi menteri besar perak). Perkara ketiga yang akan DAP lakukan ialah cubaan penghapusan kuasa Sultan kerana pada anggapan mereka kuasa pemerintahan hanya layak ditentukan oleh rakyat tanpa ada campur tangan Istana. Perkara-perkara lain ialah pelupusan tulisan jawi di tempat awam dengan alasan tulisan jawi tidak lagi diguna pakai dan merosakkan pemandangan sahaja. Selain itu juga sebarang penggunaan pembesar suara yang dianggap mengganggu orang awam akan dimansuhkan, seperti contoh besar ialah azan waktu solat bagi umat Islam.

Sebagai umat Islam yang masih berpegang teguh pada ajaran suci ini, seharusnya kita pertahankan kedaulatan agama dan bangsa agar tidak dicemari oleh anasir kafir harbi ini. Bersama-samalah kita bersatu padu mempertahankan kesucian Islam di Malaysia. Fikir-fikirkanlan dan renung-renungkanlah. Jangan sampai kita termenung.

artikel seterusnya akan datang :
1. Helah serta taktik DAP yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar rakyat Malaysia.

2. Apakah benar sarang maksiat di Perak (ipoh Barat dan Ipoh Timur) didalangi DAP?
(gambar akan disertakan bersama)

No comments: