Wednesday, August 29, 2012

Siapa sebenarnya agen Israel? Jangan spin cerita...

Hari ni hari pertama Parang Pedang menulis semula blog selepas tempoh bulan ramadhan dan selesainya aidilfitri... Setelah bersarapan di Megopleks Medan Gopeng , Ipoh. Seperti biasa, Parang Pedang bersiar-siar di dalam ruang legar Kompleks ini bagi meninjau apa yang menarik. 

Dalam waktu yang sama singgah sebentar di kiosk akhbar untuk menatap berita, sememangnya Parang Pedang malas nak membeli akhbar. Hanya membaca muka surat utama sahaja. Tiba-tiba pandangan tertumpu pada satu tajuk di sebuah akhbar milik pembangkang yang dikenali dengan nama su*ra ke****an (kesetanan). 

Akhbar berkenaan yang menulis artikel berbaur tuduhan terhadap Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Razak. Bagi mengubah fakta bahawa pemimpin mereka Atok seri Anwar Berahim, mereka menuduh Dato' Seri Najib mengupah penulis media pro Israel untuk membantu kempen pilihanraya mereka. 

Sangat hairan atau mungkin dah tak hairan dah bila mereka menuduh Dato Seri Najib mengupah individu Pro Israel sedangkan sudah terbukti bahawa pemimpin mereka sendiri mempunyai hubungan dengan Israel. Kenapa harus isu Israel ini dipusingkan (spin) oleh pihak pembangkang? tak sudahkah mereka dengan kebenaran yang dibongkar? Para pembaca sudah tahu mana kaca dan mana permata. 

Apa yang penting sekarang ialah selagi mana Parti UMNO memegang tampuk pemerintahan, maka tidak akan ada hubungan diplomatik dengan Negara Haram Israel. Sekukuh mana pun demokrasi Malaysia, kita tetap dengan pegangan agama dan meletakkan Islam dihadapan. 

No comments: