Saturday, July 17, 2010

Syukur Alhamdulillah......

Syukur Alhamdulillah.....
Aku lahir saja ke dunia ni dah bergelar Muslim berbangsa Melayu merdeka dari penjajah asing. Tak macam rakyat negara lain yang lahir seiring dengan lontaran mortar dan peluru sesat..Masih dijajah dan ditindas orang kafir.

Syukur Alhamdulillah.....
Aku menetap di Tanah Air yang lengkap dengan segala kemudahan sedia ada dengan pentadbiran negara yang cekap serta profesional. Nasib rakyat tak terabai dan sentiasa diambil perhatian. Berbeza dengan negara lain yang menjadi mangsa kuku besi pemerintah dan hidup terumbang ambing.

Syukur Alhamdulillah.....
Harga barangan seperti Petrol dan barang kawalan diTanah Air aku masih baik dan tidak terlalu membebankan. Ditambah pula rakyat negara ini lebih diutamakan penjualan kepada mereka berbanding kepada bukan warganegaranya. Dibandingkan dengan negara lain yang mengalami Inflasi dan kenaikan barang secara mendadak.

Syukur Alhamdulillah.....
Aku hidup dibawah undang2 yang saksama. Yang bersalah dihukum dan yang benar dibela. Tiada unsur berat sebelah dalam melaksanakan keadilan. Pasukan keselamatan bertugas dengan baik tanpa ada diskriminasi atau prejudis. Orang awam terbela dengan undang2 sedia ada. Berbeza dengan sesetengah negara yang menggubal undang2 sesuka hati mereka.


Tapi....kenapa ada segelintir rakyat kita masih belum berpuas hati dengan nikmat yang ada. Mungkin kerana nafsu mereka yang mahu menguasai negara mengikut corak sendiri tanpa menilai kesan buruk dan akibat daripada pemerintahan yang tidak matang. Jangan jadi seperti Bani Israel yang tidak mengenang budi dan sentiasa menurut hawa nafsu ketika mengikut Nabi Musa A.S.

No comments: