Friday, July 30, 2010

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK.

Dalam kita semua berjuang dIdunia politik masa kini, UMNORS terkenang kisah para sahabat Rasulullah S.A.W bila mana mereka berperang dan berjuang dibulan yang dimuliakan Ramadhan Al-Mubarak. Hanya dengan bilangan yang kecil sahaja iaitu sejumlah 313 orang mujahid, mereka mampu menewaskan 1000 tentera musyrikin Mekah semasa perang Badar. Peristiwa tersebut telah meniupkan semangat UMNORS untuk berjuang walaupun bilangan pejuang hanya beberapa kerat sahaja. Bersama dengan rakan pejuang Bloggers Pembela Negara, Sekupang dua, panglima perang cyber,merentas gelombang, papa gomo, parpukari, selamatkan perak, aweks bukit gantang dan beberapa pejuang bloggers lagi yang tidak dapat UMNORS sertakan disini kerana terlalu ramai. Apapun yang penting adalah semangat juang yang wujud dalam diri masing-masing.

Perjuangan tetap perjuangan disamping amalan mulia dipenghulu segala bulan. Berpuasa dan membayar zakat, menambahkan amalan lain seperti qiamulail, bersedekah serta beberapa amalan tambahan mampu membantu kita untuk terus bangkit mempertahankan negara dari serangan musuh dialam cyber. Kita seharusnya meletakkan taqwa kepada Allah didalam perjuangan suci ini kerana tanpa izin-Nya, kita tidak mampu berada pada kemenangan sebegini.

Akhir kata dari UMNORS, marilah kita teruskan usaha kita sebagai benteng cyber dalam mempertahankan negara disamping memenuhkan aktiviti Ramadhan dengan amal ibadat.

Salam ramadhan dari saya UMNO Rapat Setia @ UMNORS.

No comments: