Friday, September 2, 2011

Blogger Penyokong PAS Tidak Menghargai Kemerdekaan Negara

Panas hati…… terbungkam dalam diri Parang Pedang rasa kecewa dan marah terhadap beberapa penyokong PAS yang tidak menghargai kemerdekaan Malaysia dengan menyifatkan 31 Ogos sebagai hari kemerdekaan UMNO. Sedangkan semua tahu bahawa kemerdekaan adalah milik semua orang yang menjadi warga negara Malaysia. Bayangkan jika hari kemerdekaan pada 31 Ogos tidak dicapai, sudah tentu Negeri Kelantan pimpinan kerajaan PAS juga tidak akam mencapai kemerdekaan dan kemakmuran seperti sekarang.
Jika blogger penyokong PAS ini tidak mengiktiraf hari kemerdekaan Malaysia, apakah status mereka sekarang? Masih dipijak oleh penjajahkah? Atau gantung tak bertali? Blogger penyokong PAS hanya tahu melemparkan kenyataan tak berasas tanpa memikirkan soal sensitiviti rakyat Malaysia.


“Kepada blogger penyokong PAS, apa kamu fikir kamu mampu menuntut kemerdekaan seperti kami? Sedangkan sebelum ini banyak acuan-acuan pentadbiran UMNO diceduk oleh PAS sebagai contoh terbaik. Masih banyak yang kamu perlu belajar untuk menjadi yang terbaik.”

No comments: