Friday, August 19, 2011

Isu Gereja. Mengapa pembangkang melatah dengan menuduh UMNO?

Tadi Parang Pedang menziarahi laman blog pembangkang, banyak jugak antara mereka yang membantai UMNO berkenaan isu gereja. Nampaknya mereka masih tak faham atau buat-buat tak faham sebab sekutu mereka yang buat salah.

Menjawab kepada sebuah laman blog pro pembangkang yang menyatakan kecurigaan terhadap isu ini, adakah PAS yakin bahawa UMNO yang merancang perkara sebegini? sedangkan kita semua tahu isu agama adalah yang paling sensitif dan sangat bahaya jika tidak diambil peduli. Tindakan JAIS sangat berpatutan dengan syariat. kita lihat kesan akibat jika terlalu mengambil mudah urusan agama hinggakan ajaran bukan Islam boleh diserapkan dikelas tambahan seperti yang berlaku kelmarin (disiarkan dalam berita). Anak kecil diberi tarbiah ajaran bukan Islam melalui lagu nyanyian tanpa mereka sedar. Inikah yang pembangkang mahukan jika tindakan awal tidak dibendung. PAS sebuah parti Islam boleh menafikan tindakan UMNO membantai Menteri Besar Selangor kerana isu ini, sudah hilangkah kewarasan pembangkang sampai isu agama diperkotak katikkan? PAS hanya marah kerana UMNO 'menghadiahkan' jamban dan penyapu kepada pejabat Menteri Besar Selangor. Untuk apa dihadiahkan kepada pihak gereja sedangkan yang mempertikaikan tindakan JAIS adalah pihak lain.

Pembangkang sudah tiada modal untuk membantai UMNO melalui isu-isu yang lain. maka dengan isu yang baru ini kononnya pembangkang mampu mengubah isu yang sedang melanda mereka terutamanya berkenaan ketua pembangkang. Tanpa mereka sedar bahawa tindakan menuduh UMNO sebagai dalang disebalik kes gereja, mereka telah menambahkan lagi masalah dalaman parti sendiri.

Parang Pedang hairan, mengapa mereka melatah dengan isu ini? ada apa-apa share ke dengan pihak terlibat? harapnya ada la jawapan yang memuaskan hati Parang Pedang selepas ini..

No comments: