Wednesday, March 2, 2011

Hindari dari menyertai"Himpunan Bersih" anjuran Pembangkang

PAS nak adakan perhimpinan bersih lagi nampaknya. Yang mana satu bersih pun Parang pedang tak tahu. Yang Parang Pedang tahu PAS memang tak pernah nak bersih, jiwa mereka memang dah terlalu kotor lagi busuk terutamanya terhadap UMNO. Agaknya bontot Anwar Ibrahim lagi bersih kot… maklumlah dah pernah merasa. Parang pedang bukan nak suka-suka hati menghina mereka, tapi diri sendiri dah telanjang takkan Parang pedang nak diam saja.

Pada pemikiran Parang Pedang, tindakan mereka untuk melakukan perhimpinan bersih ni bukan saja mengganggu orang awam seperti yang pernah berlaku suatu ketika dahulu, malah mencarik nama baik negara dimata dunia. Layakkah orang sebegini diberi hak untuk mentadbir? Sedangkan mereka ketandusan moral untuk bertindak secara matang.
Parang pedang tahu bahawa rakyat sangat bijak untuk memandang ke hadapan, memikirkan baik buruk sesuatu tindakan itu sama ada membawa keuntungan mahupun membawa padah. Sikap try and error sudah sebati dalam diri kita semua, tetapi dalam soal pemerintahan adalah sukar untuk melakukan kesilapan kerana tersilap langkah maka penyesalan tak sudah sedang menanti. Lihat sajalah apa yang terjadi di Pulau Pinang dimana nasib anak Melayu tidak terbela ekoran terputusnya pentadbiran pusat dari kerajaan negeri. Maka sepenggallah Rakyat Pulau Pinang mengeluh menderita.

Disini Parang Pedang menyeru kepada saudara sahabat yang membaca artikel ini agar tidak menyertai perhimpunan Bersih seperti dirancang oleh parti pembangkang. Lebih berfaedah jika kita terus dengan aktiviti rutin menjana ekonomi sendiri daripada melibatkan diri dengan aktiviti yang belum tentu menjamin masa depan kita.

Ingatlah bahawa kita tidak mewariskan masa depan kepada anak cucu kita, malah kitalah yang meminjamnya dari mereka.

No comments: