Tuesday, April 2, 2013

Nika aziz, patung budha dan menganjing..

Kenapa aku kaitkan tiga perkara diatas? Apa kaitannya? Macam tak relevan jer.. Memang nampak tak relevan... Tapi ia ada kaitan dengan tiga hal diatas.. Kenapa aku sebut Nik Aziz? Semua orang tahu siapa Nik Aziz yang orang banggakan tu. Yang disembah bagai minyak yang penuh. Yang didaulatkan lebih daulat dari seorang raja.

Kenapa aku sebut patung budha? Apa kaitan dengan Nik Aziz? Korang semua tahu patung budha terbesar di Malaysia terletak di negeri pimpinan Nik Aziz... Kenapa nak marah dan kaitkan hal ni dengan nik aziz? Tunggu dulu sampai aku kaitkan dengan siapa yang sebut perkataan menganjing ni..

Perkataan menganjing telah dilafazkan oleh seorang barua nik Aziz terhadap seorang jemaah tabligh. Baru-baru ni bila Dato Seri Najib menziarahi Masjid Sri Petaling untuk bersama-sama jemaah tabligh, dia mengutuk seorang jemaah yang duduk bersama PM dengan tuduhan jemaah tersebut menganjing PM untuk mendapatkan kad pengenalan.

Ni ke yang Nik Aziz ajar anak buahnya untuk hina pejuang sunnah Rasulullah? Ajaran apa yang nik Aziz bawa untuk menghalalkan penghinaan terhadap jemaah tabligh? Ajaran budha ke? Aku rasa budha pun tak ajar penganutnya menghina agama lain. Aku rasa anak buah nik Aziz ni dah kena rasuk dengan patung budha gergasi kat kelantan tu... Tak pun saka nik aziz dah meresap dalam badan dia.. Ada ke patut guna istilah menganjing terhadap orang yang mengamalkan sunnah nabi.. Dia lain la, pengamal sunnah BABI (bang anuwar bin ibrahim)....

Nick Doggies ... Baik ko ikat anjing ko dari terus menyalak..... Ko tu ular mamak, bukan ulamak... Tak perlu simpan rasa ujub dalam diri tu.. Ilmu tak kemana pun, ntah-entah belajar agama pun tak khatam... Ops... Tak khatam ker.. Ingatkan tak khatan...... Kah..kah...kah... Nick doggies...

No comments: