Monday, April 8, 2013

Nik Aziz pakai pakaian kebesaran Ugama lain.. Apa perspektif masyarakat terhadap dirinya?

Aku bukanlah ulama mahupun alim. Aku tak nafikan kejahilan aku sebagai umat Muhammad. Cuma apa yang aku lakukan ialah teguran selaku masyarakat umum terhadap seorang pemimpin Islam.

Aku cuma memetik sirah sahabiah Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam iaitu Saiyidina Umar Al Khattab yang menolak bersolat didalam gereja apabila dijemput oleh paderi tatkala masuknya waktu solat. Beliau ingin mengelak pandangan masyarakat bahawa beliau menggalakkan solat didalam gereja..

Sama juga dengan Nik Aziz apa bila beliau disarungkan dengan jubah kebesaran ugama lain. Memang tidak salah jika sekadar dipakai tanpa niat.. Tapi apa pandangan masyarakat Islam? Seolah-olah Nik Aziz membenarkan ugama lain.

Lihatlah gambar dibawah ini... Adakah saya berbohong?















No comments: