Saturday, February 4, 2012

TERIMA KASIH PARTI KITA

Parang Pedang ingin sangat mengucapkan terima kasih kepada Parti KITatas tindakan mereka dalam membubarkan parti tersebut. Seharusnya parti yang dianggotai oleh majoriti ahli melayu bersatu di bawah satu parti iaitu UMMO. Parang Pedang berharap sangat jika semua ahli KITA menyertai UMNO serentak sebelum pilihanraya diadakan sekaligus menguatkan barisan jentera UMNO.

Parti KITA yang diketuai oleh Dato Zaid Ibrahim sememangnya mempunyai semangat perpaduan dan menginginkan kesaksamaan pemerintahan. Bagi pendapat Parang Pedang, adalah lebih baik jika bernaung di bawah Barisan Nasional dan bukannya di bawah PAKATAN PEMBANGKANG pimpinan Anwar Ibrahim. Sejak dahulu lagi Barisan Nasional atau nama lamanya Perikatan telah mendapat tempat dihati bekas-bekas parti pembangkang seperti Gerakan dan PPP. Semuanya sedar akan keikhlasan Barisan Nasional dalam membimbing rakyat. Begitu kukuhnya ikatan antara parti komponen Barisan Nasional ketika diwaktu pilihanraya mahupun bukan.

Pembubaran KITA akan menambahkan lagi keyakinan orang ramai terhadap Dato Zaid bahawa beliau seorang yang sangat komited terhadap perpaduan antara rakyat. Parang Pedang yakin bahawa hikmah disebalik pembubaran KITA akan terserlah jika ia dihiasi dengan penyertaan ahli KITA ke dalam parti komponen Barisan Nasional disamping menjadi tamparan hebat kepada Pembangkang yang dilihat semakin musnah ekoran kontroversi pemimpinnya.

Dosa lalu usah dikenang kerana ia akan berlalu bersama keinsafan yang datang. Tapi apakah boleh ia disamakan dengan dosa Anwar Ibrahom yang terang-terangan menghina Islam khususnya warga Palestin? Fikirkanlah pembaca semua.

Akhir kata dari Parang Pedang. Terima kasih atas pembubaran ini kerana niat suci Dato Zaid Ibrahim akan menambahkan keharmonian bangsa di Malaysia.

P/s: PAS pula macam mana? Hidup segan mati tak mahu, lebih janji dari buat.......

No comments: