Sunday, February 5, 2012

SAMAN BALAS SEKUPANG DUA TERHADAP NGA KOR MENG (FULL VERSION)

Hari ni Parang Pedang nak share sikit dengan para pembaca setia blog Parang Pedang.blogspot.com/ berkenaan kes saman balas Pejuang Cyber Sekupang Dua terhadap Nga Kor Meng. Kebetulan masa pembacaan kes di Mahkamah Tinggi Ipoh pada hari Rabu lalu bersamaan 1 Februari 2012. Memang panas jadinya bila Saudara Sekupang Dua menyaman balas sejumlah 11 Juta Ringgit Malaysia terhadap Nga Kor Meng.

Nga Kor Meng kena buku bertemu ruas kerana Saudara Sekupang Dua sememangnya tegas pendirian beliau apabila nama baik beliau cuba dicalar oleh Nga Kor Meng. Sebelum ini Nga Kor Meng telah menyaman penulis blog sekupangduas.blogspot.com atas tuduhan menjatuhkan maruahnya sebagai wakil rakyat. Cuma apa yang Parang Pedang nak pertikaikan disini ialah, apakah layak Nga Kor Meng mengatakan bahawa dirinya masih memiliki air muka sedangkan sebelum ini dia sendiri telah mencalarkan imej diri selaku wakil rakyat dengan menghina Menteri Besar Perak dan memperlekehkan Negeri Perak.

Nga Kor Meng juga dikatakan tidak menghormati bangsa melayu dengan mencerca MB Perak yang jelas berbangsa melayu dihadapan pendengar ceramah yang majoritinya berbangsa melayu. Ditambah pula Negeri Perak bumi kelahirannya diperlekehkan. Dicalar lagi dengan kes pecah amanahnya semasa pemerintahan Pakatan Rakyat selama 11 bulan di Perak. Dimanakah maruahnya? Dimanakah taat setianya kepada Negeri Perak? Dimanakah sikap amanahnya terhadap tanggungjawab yang diberi sebagai pemimpin rakyat? Apa yang dilihatnya ialah kesalahan dalam kerajaan Barisan Nasional tanpa melihat kelemahan parti sendiri. Melihat kuman diseberang sampaikan tidak menyedari gajah didepan mata.

Disini ada satu soalan daripada Parang pedang, jika Anwar Ibrahim dibantu oleh seorang peguam terkenal iaitu Kapal Singh bagaimana pula dengan kes Nga Kor Meng? Adakah kerana Kapal telah tahu bahawa kes Komeng akan menemui kekalahan disebabkan segala bukti yang jelas? Harapnya Kapal dapat jawab soalan ni. Bukan apa, yang bukan ahli partinya ditolong, mengapa pula tidak pada ahli parti sendiri? Dimana pula sokongan padu dari anggota parti Pembangkang yang lain bila Nga Kor Meng disaman semula?

Parang Pedang akan siarkan gambar penuh ( lengkap pelbagai sudut ) suasana di Mahkamah Tinggi Ipoh ketika kes saman Balas terhadap Nga Kor Meng….


















No comments: