Tuesday, October 4, 2011

Karnival Kerjaya Belia BN Perak



Baru-baru ni Parang Pedang menghadiri karnival kerjaya belia BN ( BN Youth Jobs Fair) di Ipoh. Bertempat di Dataran Majlis Bandaraya Ipoh (Dataran MBI), karnival yang berlangsung selama 2 hari bermula 1 Oktober 2011 dan berakhir pada 2 Oktober 2011 dari jam 9 pagi sehingga 9 malam. Pelbagai program yang diadakan disamping pondok-pondok pameran syarikat swasta yang menawarkan pelbagai kerjaya dari peringkat pentadbiran sehinggalah kepada bahagian teknikal. Pelbagai syarikat gergasi mengambil bahagian mencari calon-calon yang layak sebagai warga syarikat.
Parang Pedang tidak melepaskan peluang mencari kerjaya sesuai dengan kelayakan Parang Pedang sendiri. Selain dari itu juga, pondok pameran institut pengajian tinggi awam dan swasta serta pameran unit berunifom juga dibuka untuk dikunjungi oleh orang ramai. Kehadiran orang ramai amat baik dan mendapat sambutan dari segenap umur.
Parang Pedang berharap agar program sebegini akan berterusan diadakan dan dimasukkan dalam program tahunan bagi memastikan nasib rakyat yang tidak mendapat sebarang pekerjaan akan terus terbela.
P/s : Parang Pedang baru dapat panggilan temuduga hari ni disebuah restoran makanan segera sebagai pelatih pengurusan…Alhamdulillah. Terima kasih Pusat Kerjaya Aman Jaya dan Bn Youth Jobs Fair.

No comments: