Wednesday, October 19, 2011

Anwar Ibrahim dari sudut pandangan Seorang Menteri yang sangat dipercayai.

Lebih setahun lalu, suatu pertemuan antara Barisan Saf Bloggers dengan seorang menteri telah diadakan. Pertemuan yang tidak formal bertujuan merapatkan hubungan antara bloggers dengan menteri berkenaan sedikit sebanyak menunjukkan penghargaan terhadap bloggers disamping memperlihatkan kewujudan kami dimata pemimpin.
Pelbagai isu yang diperkatakan dan ada antaranya menjadi rahsia antara kami semua. Cuma apa yang ingin Parang pedang ceritakan disini ialah bertapa beliau sendiri tidak sanggup menyebut nama penuh Anwar kerana terkutuknya perbuatan yang beliau lakukan mengikut kaum sadom umat nabi Luth. Hanya sekadar gelaran AI sahaja yang mampu beliau sebut sebagai merujuk kepada nama pelaku terkutuk itu, begitu dasyat sekali apa dia lakukan hingga mahu disebut nama pun Menteri berkenaan tak sanggup. Beliau mendakwa orang seperti itu sudah sahih dilaknat oleh Allah dan menteri berkenaan tidak mahu dituduh bersubahat hanya semata-mata menyebut nama penuh AI dihadapan kami (menyebut nama penuh ibarat memberikan penghormatan tinggi kepada individu berkenaan)
Didalam kenyataan beliau, AI sangat dikenalinya dan sebelum terbongkarnya perbuatan tersebut beliau tidak mempercayai bahawa AI sanggup melakukan perbuatan tersebut. Namun begitu, pembangkaran demi pembongkaran menyerlahkan sikap sebenar AI dan kepercayaan itu lenyap sama sekali apabila kebenaran terserlah.
Kini pelbagai pertuduhan semakin menyerlahkan sikap AI dimata menteri tersebut. Kisah beliau dan AI diceritakan kepada kami dan sebagai menghormati permintaan beliau agar maklumatnya dirahsiakan maka apa yang Parang Pedang dapat sampaikan hanyalah sekadar luahan Menteri berkenaan tentang siapakah AI yang sebenarnya.
Bagi Parang pedang, Menteri berkenaan amat disayangi oleh rakyat pimpinannya bahkan Parang Pedang sendiri amat menghormati beliau disebabkan komitmennya membela masyarakat dikawasaan jagaannya.

No comments: