Monday, April 11, 2011

Tamak kuasa!

Lim Guan Eng tamak! Mahukan negeri lain sedangkan negeri sendiri tak terjaga. Itulah luahan Parang Pedang apabila Guan Eng mengeluarkan kenyataannya mahu mentadbir negeri Sarawak padahal rakyat Pulau Pinang menderita dibawahnya. Apakah tidak cukup pendertiaan masyarakat Pulau Pinang sampaikan dia mahu memijak Sarawak?

Inilah sikap pembangkang yang tak pernah cukup dan bersyukur dengan apa yang dimiliki sedangkan miliknya yang ada tidak terjaga kebajikannya. Perkara ini pernah terjadi di Perak apabila selepas kejatuhan kerajaan PAS, pemimpinnya tidak serik untuk bertanding di sebuah kawasan dan memenangi pilihanraya kecil ditempat tersebut. Namun begitu disebabkan sikap dendam dan tamaknya pemimpin tersebut, setiap pilihanraya kecil pastinya dia muncul untuk membalas kekalahan partinya di Perak.

Bukan dia sahaja, bahkan hampir keseluruhan pemimpin pembangkang menyimpan dendam tak sudah terhadap parti UMNO sampaikan negeri sendiri tak terjaga sedang negeri orang mahu diganggu. Berbalik semula kepada isu tamak kuasa di Sarawak, orang ramai sudah pandai memilih siapa pemimpin yang sepatutnya dan Guan Eng tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan untuk mentadbir Sarawak padahal Pulau Pinang terumbang ambing goyah ekoran pentadbiran yang berat sebelah.

Sebagai Rakyat yang telah menikmati kemakmuran selesa seharusnya faham bahawa apa yang dilakukan oleh pembangkang adalah sekadar janji kosong dan dendam kepada Barisan Nasional.

No comments: