Wednesday, April 13, 2011

Husam taknak bertanding….Nik Aziz kenapa tak letak jawatan?

Bukan nak bagi berapi, cuma nak hanguskan jer. Itulah yang Parang Pedang cuba persoalkan bila ajk PAS pusat iaitu Datuk Husam Musa menyatakan bahawa beliau tidak akan bertanding sebagai Presiden PAS. Tindakan professional Datuk Husam yang memikirkan soal kemampuan untuk memimpin sebuah parti dilihat lebih matang berbanding dengan TGNA (Tuan Guru Niak Aziz) yang masih tidak mahu melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan dan memberikan laluan kepada orang lain yang lebih layak.

Adakah tidak ada yang sesuai menggantikan kedudukan Nik Abdul Aziz dalam soal mentadbir sebuah Parti? Husam didalam BERNAMA (Berita Nasional Malaysia) menyatakan bahawa beliau tidak berniat untuk menentang Dato Seri Hadi Abdul Awang kerana menghormati pucuk pimpinan PAS. Bagaimana pula dengan pucuk pimpinan PAS terhadap penyokang bawahnya?

Cuma parang Pedang nak menyampaikan suatu pesanan disini, rahsia kekuatan sebuah parti adalah toleransi antara pucuk pimpinan dengan akar umbi yang baik seperti yang diamalkan oleh Barisan Nasional. Oleh demikian, kalau rasa tidak mampu untuk mentadbir dan membangunkan sebuah negeri, lebih elok meletakkan jawatan demi kesejahteraan rakyat. Rakyat taknak dengar ceramah dan laungan pidato semata-mata, tetapi perlu disertakan dengan bukti berupa sebuah pembangunan dalam negeri.

No comments: