Monday, April 11, 2011

Bloggers Pembangkang saling berbalah kerana ketandusan idea

Apa yang ditulis bukanlah auta semata-mata, tetapi ia adalah fakta yang harus diterima. Parang Pedang menulis bukan dengan isi yang kosong kerana kita semua tahu bahawa mereka hanya sekadar pakatan dan bukannya barisan. Istilah pakatan hanya untuk suatu gabungan sementara dan akan terlerai selepas misi tercapai. Dibandingkan dengan barisan yang semestinya dibawah satu panji-panji dan membuat perancangan bersama-sama tanpa ada pertelingkahan. Bloggers pembangkang harus akui bahawa perjuangan mereka tidak akan membawa kemana pun kerana ketiadaan penyatuan yang kukuh.

Parang Pedang masih ingat saat mereka memenangi pilihanraya lalu ekoran wujudnya media cyber sebagai medium penyebaran maklumat kepada generasi muda khususnya peti undi nombor 5. Namun begitu kesilapan ini di perbaiki dan mengajar BN khususnya UMNO supaya menyusun pasukan pejuang cyber yang terdiri dari beberapa blogger dan trooper laman sosial. Beberapa kelompok cyber trooper ditubuhkan dan bergabung dibawah satu angkatan dengan sebilangan ahli yang mempelajari kaedah membina blog dan laman sosial seperti friendster, tagged, facebook, myspace dan tweeter. Kini setiap negeri bersedia membantai bloggers pembangkang dengan adanya blogger yang terlatih. Parang Pedang sendiri berjuang dibawah angkatan PCT (Perak Cyber Trooper) untuk menjatuhkan lawan di Perak. Pelbagai kelemahan pembangkang serta tindakan negatif mereka didedahkan melalui laman blog milik Parang Pedang. Alhamdulillah ekoran tindakan pendedahan yang dilakukan oleh pejuang PCT, banyak kegiatan maksiat anjuran DAP Perak didedahkan di Ipoh hinggakan pernah memasuki rancangan 999 tv3.

Kini keadaan blogger pembangkang mula bergoncang dengan kekalahan debat diruangan forum laman sosial. Ini terbukti apabila kebanyakan tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang akhirnya termakan diri sendiri. Selain laman blog, laman sosial juga memainkan peranan penting bagi membantu UMNO menyusun pasukan menghadapi serangan pembangkang dengan wujudnya kumpulan-kumpulan khas yang disertai s ahli laman sosial tersebut. Dengan gerakan berkumpulan ahli laman sosial yang ditubuhkan, amat sukar bagi pembangkang untuk melemparkan sebarang tuduhan ekoran gabungan ahli laman sosial yang saling berkongsi idea membantu antara satu sama lain. Dengan penguasaan lebih 50 peratus ahli BN dalam dunia cyber, pembangkang semakin kurang kekuatannya akibat ketiadaan isu untuk dibangkitkan.

Kini Langkah terakhir yang akan dilakukan oleh bloggers BN ialah memastikan penguasaan dunia cyber mencecah lebih dari 80 peratus supaya pembangkang tidak ada peluang sedikitpun untuk membalas serangan isu politik.

No comments: