Monday, April 11, 2011

Lagi mau putar alam ka?

Sikit sikit isu minyak….takde isu lain ke dah? Itulah yang Parang pedang rungutkan pada pembangkang yang telah ketandusan isu. Mereka akan menggunakan isu lama dalam penyebaran fitnah mereka. Kali ini isu minyak pula yang dibangkitkan lagi dalam kempen di Sabah dan Sarawak. Cerita yang dibawa mereka ialah berkenaan isu minyak naik lebih tinggi di Sabah dan Sarawak. Apa jadah mereka ni buat cerita macam ni?

Parang pedang selama ni diam saja bila pembangkang buat cerita palsu, tapi nampaknya kali ni beria sangat mereka gunakan cerita palsu ni untuk kempen mereka. Apa yang dapat parang pedang buat ialah menangkis tuduhan mereka. Bertapa biadabnya mereka dalam mengeluarkan sesuatu kenyataan berkenaan Kerajaan BN. Tanpa mereka sedar bahawa setiap kenyataan yang dikeluarkan itu telah menyinggung hati rakyat Sabah dan Sarawak. Memang patut jika ramai yang menganggap bahawa Pembangkang merupakan satu-satunya parti yang miskin. Bukan saja miskin dengan maruah malah miskin dengan isu serta moral.

Keegoan dengan kemenangan lalu menjadikan mereka lupa diri hingga sanggup melangkaui nilai-nilai moral. Tanpa merujuk kepada fakta (lebih kepada auta), mereka menuduh harga minyak telah dinaikkan untuk menambah kemarahan rakyat terhadap Barisan Nasional. Kini rakyat telah mula membuka mata dalam menilai bahawa siapa yang merosakkan siapa. Seperti baru-baru ini ketua menteri Pulau Pinang iaitu Lim Guan Eng yang mahu membangunkan Sarawak telah menyakitkan hati penduduk Pulau Pinang kerana keadaan di Pulau Pinang bawah pemerintahan DAP pun masih gelap dan kebajikan tidak dijaga. Bagaimana pula hendak memerintah negeri Sarawak? Bukalah mata wahai rakyat Sarawak, jangan jadikan Sarawak seperti Pulau Pinang kedua.

lihat berita penuh

2 comments:

Unknown said...

SALAM, PEMBANGKANG HIDUP ATAS ISU, TIADA ISU MAKA BERKUBURLAH MEREKA.

Laksamana Parang Pedang said...

betul tu bang....kalau ada isu pon sekadar isu kecil yang diorang perbesarkan.