Friday, March 15, 2013

Kenapa PBB nak ajak berunding? Kenapa USS Guardian tarsadai di Laut Sulu?

Aku tau la fungsi PBB bertujuan membawa rundingan demi keamanan dunia. Aku pun tahu niat baik PBB untuk memastikan kita semua terselamat dari mala petaka. Tapi aku nak tanya satu soalan, dan mungkin orang akan kata soalan ni soalan bodoh.... Kenapa PBB nak ajak Lanun Sulu berunding dengan kerajaan Malaysia? Seolah-olah PBB ni mengiktiraf Lanun Sulu ni sebagai sebuah kerajaan pula. Aku kat sini dah rasa macam dalam cerita pirate of the Caribien pulak... Nanti boleh la Sultan Kiram 3 jadi Jack Sparrow.....

Satu Soalan bodoh dari aku lagi, kenapa PBB tak siasat punca USS Guardian sengaja disadaikan di Laut Sulu? Harap Ban Ki-Moon boleh jawab soalan ni... Kalau dia faham Bahasa Melayu la... Sori aku bukan peminat K-pop, jadi aku tak reti nak cakap bahasa koera...



No comments: