Sunday, March 31, 2013

Anak yatim maahad milik PAS dikuli untuk mengutip derma....

Semalam ada budak datang mintak derma kat aku.. Memang kesinla tengok diorang... Aku tanya diorang belajar kat mana? Jawab diorang, belajar kat maahad tahfiz di Kedah... Aku tanya kenapa buat jualan sampai dekat tengah malam? Diorang kata nak cari dana.. Aku pada mulanya taknak bagi sebab kesian kat diorang ni kena kuli dek ustaz-ustaz PAS yang mentadbir maahad tersebut. Tapi aku bawak diorang makan sebab tak sampai hati biar diorang kelaparan..

Kalau maahad ni bawah kerajaan, bebudak ni takkan pergi kutip derma hari sekolah.. Gila punya pentadbiran maahad ni.. Aku tahu dah siapa punya kerja sampai budak ni terpaksa "berjihad" mengutip derma... Dah serupa mangsa pemerdagagan orang jer dah..

Aku harap, lepas ni budak-budak maahad ni mendapat pembelaan sepenuhnya dari pihak BN... Jangan diberi kepada pentadbir maahad yang dah rupa bapak penyamun jer... Naya bebudak anak yatim maahad ni kena jadi kuli korang...



No comments: