Saturday, March 30, 2013

apa beza Nizar dengan Iblis?

 Lagi dikenang lagi sakit hati, tapi memang patut kenang cerita ni sebab sumpahnya tak terlerai lagi. Ingat tak isu ancak di Perak? Nizar bersumpah dengan kalimat DEMI ALLAH bahawa MB Perak tak jawab soalan isu ancak sedangkan MB Perak dah terangkan... Sumpah Nizar ni macam mana? Dah terungkai ke belum? Sebab Nizar bersumpah dengan nama Allah sedangkan sumpahnya adalah palsu. 

 Bagi jabatan fatwa PAS, apa hukumnya membuat sumpah dusta menggunakan nama Allah? Apa bezanya dia dengan Iblis yang bersumpah dusta dengan nama Allah untuk menipu nabi Adam? Bagi aku tak ada bezanya antara Nizar dan Iblis laknatullah. Menipu pada kebenaran dan membenarkan kebatilan.

Apa layak seorang yang berdusta dengan nama Allah ni memegang jawatan sebagai wakil rakyat? Banyak janji yang dimungkirinya... Banyak harta awam yang digadainya.. Untuk apa semua tu dia lakukan? Demi satu dendam terhadap kerajaan BN yang dinerakakan oleh beliau selama sebelas bulan. Dia tak nampak keperluan rakyat lagi dah, tapi dia nak balas dendam pada kita penyokong BN. 

Dia cuma tahu isi perut kroninya sahaja. Dia cuma tahu kuasanya sahaja... Mana hak rakyat? Mana kebajikan rakyat? Lesap tak berbaki dikerjakan Nizar. Apa lagi yang Nizar mahukan selepas ni? Kuasa.... Buktinya Nizar cuba menguasai kerusi DUN Changkat Jering selepas memiliki kuasa di Pasir Panjang dan Bukit Gantang... Kenapa dia pilih Changkat Jering? Dia tahu pengaruh BN dalam Parlimen Bukit Gantang sangat kuat melainkan Changkat Jering.... Ketika PRK Bukit Gantang dulu, dia dah buat survey... Kawasan mana yang boleh jadi kubu dia.. Sebab tu la dia pilih DUN Changkat Jering, supaya kuasanya kekal...

Hati-hatilah supaya kita tak tergoda dengan tipu daya Nizar.... 

No comments: