Saturday, May 4, 2013

Siapa kadi yang menikahkan Mustaffa Ali dan siapa saksinya?

Aku dah tengok surat nikah Mustaffa Ali tu... Tulisan siam, memang aku tak boleh baca. Tapi aku tahu standard surat nikah. Cuma aku ada satu persoalan untuk Mustaffa Ali, siapa kadi yang menikahkan dia dan perempuan tu dan siapa pula saksinya?

Ikut hukum, saksi adalah salah satu syarat sah nikah. Jadi nak la aku kenal siapa saksinya. Barulah Mustaffa Ali boleh membuktikan perempuan tu sah isterinya. Mana la tau kalau saksi nikah Mustaffa Ali ni boleh storykan sikit macam mana si Mustaffa ni melaksanakan ijab dan kabul. Boleh ke faham cakap siam?

Yang tu aku tak kisah la... Cuma sekarang aku nak Mustaffa Ali kemukakan saksi tu supaya aku dan semua orang tahu bahawa Mustaffa Ali betul-betul dah bernikah. Kalau cerita bab surat nikah tu... Aku pun boleh buat pakai photoshop....

Aku tuntut supaya Mustaffa Ali tampilkan siapa saksi nikahnya. Sebelum esok!!!!!!

No comments: