Thursday, January 27, 2011

Tok Janggut Kambing mengembek di Tenang.

Kalau dah gila talak tu apa boleh buat. Tu la yang terjadi pada tan Ah Chong atau Tok Janggut Kambing yang suka mengembek tak berhenti. Tidak puas dengan kekacauan di Perak yang ditimbulkan dia, kini Tenang pula nak dikacaunya. Parang Pedang memang anti dengan sikambing ni sebab banyak dah dosa dia dengan rakyat melayu di Perak. Macam yang selalu Parang Pedang katakan sebelum ni, ibarat menghabiskan harta pusaka mak bapak. Itulah watak Nizar yang sebenarnya jika dilihat secara mendalam.

Baru-baru ni nampaknya dia mengembek lagi (sebelum ni dia suka menyalak) dalam memberikan sokongan kepada kekasih gelapnya. Apa punya dendam la macam ni kalau sampai ke Tenang dia pergi. Macam nak cari bini yang hilang je jauhnya dia berjalan, Macam mana dengan Bukit Gantang dibawah pentadbiran dia? Dah membangun ke atau semakin jatuh?

Sudahlah Mufti Perak dibidasnya, kini dia mengeluarkan fatwa pula dengan meletakkan hukum. Dengan gaya ulama’ (fulamak), dia mengatakan bahawa mengundi UMNO hukumnya ‘haram’ dan wajib mengundi PAS. Dia siapa untuk meletakkan hukum? Si penderhaka yang jelas menyampaikan sembah derhaka kepada Sultan Perak cuba menjadi orang yang mulia. Suara orang macam ni tak patut didengari kerana setiap kata-katanya memecah belahkan ummah. Selagi orang macam ni ada didunia ini maka akan kucar kacirlah umat Islam.

Siapa boleh bagi fatwa, apakah hukumnya seseorang tu memecahbelahkan umat Islam dan memesongkan akidah?

PAS : Parti Angguk Saja

No comments: