Thursday, January 27, 2011

PAS menebas kain rentang milik UMNO

Hari ini beberapa aduan polis dibuat oleh UMNO Johor ekoran tindakan beberapa ahli PAS yang didakwa menebas kain rentang yang dipasang. Tindakan yang tidak profesional ini dipercayai sengaja dilakukan oleh PAS atas tujuan menimbulkan kekecohan serta tindakan provokasi.
Jika dilihat keadaan kayu pancang yang dipasang untuk meletakkan kain rentang tersebut nampaknya orang PAS ni macam kebulur sangat nak melahap UMNO. Maklumlah mereka ni orang tak bertamadun, pemikiran pun kolot. Yang mereka tahu cuma jerit macam monyet nampak pisang, terkinja-kinja tanpa ada matlamat jelas dalam perjuangan.
Zaman sekarang orang berjuang dengan suara dan pena sedangkan PAS masih dengan parang dan kapaknya lagi. Sampai bila nak maju kalau dengan cara macam ni. Konon-kononnya jihad la cara macam tu. Parang Pedang nak basuh sikit pada orang PAS ni, Kalau diri sendiri tak boleh sekat nafsu dari pergi ke kedai judi nombor ekor tu maka tak perlu la nak soalkan perjuangan agama. Jangan nanti orang bukan Islam ketawa berguling-guling melihat kebodohan yang dilakukan oleh umat Islam sendiri. Dari apa yang Parang Pedang tahu dari rakan-rakan bukan Islam yang dikenali mengatakan, kebanyakan punca Islam dijauhi adalah kerana sikap Umat Islam itu sendiri. Mengaku sebagai muslim tetapi melakukan maksiat terang-terangan. Bahkan lebih teruk lagi ialah mengaibkan umat Islam lain atas tujuan kepentingan diri sendiri.
P/s: Jangan jadikan Parti anda sebagai kilang pengeluaran fatwa. Takut-takut nanti matlamat menghalalkan cara hinggakan yang haram menjadi halal.

No comments: