Monday, May 10, 2010

KENALI CYBER SILENT KILLER-AKHI ZAM (PAS)

Mungkin agak hairan mengapa saya mengeluarkan tajuk diatas, tetapi itulah hakikat yang saya perlu dedahkan tentang seseorang yang ber'jihad' dalam dunia politik. Beliau amat dikenali didalam facebook (Katakunci: akhi zam-tulisan jawi) dan laman blognya http://akhiezam.blogspot.com/

UMNORS rasa bahawa beliau adalah seorang yang bertalam dua muka. Buktinya beliau mengaku mennyokong Parti Global Hizbut Tahrir dan dalam masa yang sama menyokong perjuangan PAS. UMNORS sangat kenal dengan Parti Hizbut Tahrir yang menolak hukum demokrasi sedangkan PAS pula menjurus kearah demokrasi. Apa yang peliknya bagaimana Akhi Zam boleh memiliki 2 ideologi sebegini dalam politik?

UMNORS pernah tanya sendiri kat Si Akhi Zam ni tentang 2 pegangan ideologi yang disokongnya, tapi beliau hanya menjawab 'saya sokong jumhur ulama'. Ulama' banyak haluannya, yang mana satu Akhi zam ikut?

Namun begitu dalam UMNORS mengikut perjalanan politikus si Akhi Zam ni, Nampak gayanya fanatik beliau pada PAS sudah mencapai tahap mendewakan parti tersebut. Terbukti apabila beliau sendiri sanggup menempelak umat Islam dari kalangan UMNO dan mengagungkan paerti DAP. Adakalanya UMNORS terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Akhi Zam ni, bukan nak menjatuhkan beliau dalam laman UMNORS. Tengok sajalah bagaimana artikel yang dikeluarkan oleh Akhi Zam sangat biadap kadangkalanya.

Bagi UMNORS, perhubungan dengan beliau dalam Facebook tetap baik walaupun kadang-kadang UMNORS makan hati juga dengan perangainya. Satu lagi yang UMNORS nak tegur dengan si Akhi Zam ni, kenapa taknak tunjuk muka dia dalam FB? takut kena kutuk ke? Semua rakan-rakan FB beliau menanyakan soalan yang sama kepada Akhi Zam. Tapi UMNORS fikir, agak-agaknyalah kalau Akhi Zam ni boleh pakai purdah mungkin dah lama dia posing maut dengan purdahnya itu.

Apa jua ideologi Akhi Zam ni, Bagi UMNORS cuma mengharapkan agar dia dapat berfikir dengan matang dan tidak meratah hati saudara seagamanya sendiri dan menjualkan jiwa umat Islam kepada puak DAP.



No comments: