Wednesday, July 17, 2013

NG MUN TAT TAUKE JUDI ONLINE?

Walaupun tiada laporan polis dibuat oleh Ng Mun Tatt, empat orang lelaki Melayu telah ditangkap dan ditahan oleh polis Shah Alam.

Menurut Ketua Polis Negara, keempat-empat lelaki Melayu tersebut telah ditangkap ekoran gambar bak kut teh yang dimuatnaik oleh Alvin Tan dan Vivian Lee serta menghina amalan puasa oleh umat Islam.

Agak aneh tindakan yang dilakukan ke atas keempat-empat orang lelaki berkenaan berbanding tindakan ke atas Ng Mun Tat. Difahamkan, Ng Mun Tatt yang dikatakan sebagai operator yang menjaga kaunter kafe siber sebenarnya adalah pemilik tujuh buah pusat perjudian online. Sudah ada tindakan sita yang dilakukan ke atas premisnya tetapi hanya beberapa kemudian, premis-premis berkenaan beroperasi seperti sedia kala.

Mengapa hanya tindakan tegas dan pantas diambil terhadap Melayu, tetapi Ng Mun Tatt yang mengaku melemparkan bangkai babi ke dalam sebuah surau serta pasangan ALVIVI yang melucah serta menghina Islam pula, dibela dan tidak langsung terjejas dengan undang-undang negara ini?


No comments: