Monday, February 14, 2011

Salam Maulidur Rasul

Esok merupakan suatu detik mengenang kembali saat kelahiran Junjungan Besar Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam ke dunia. mengingati kembali perjalanan hidup baginda sejak dilahirkan dengan diiringi beberapa perkara mukjizat. Api di biara majusi yang dihidupkan sejak sekian lama tiba-tiba terpadam, keruntuhan istana Kisra Parsi. Diikuti pula dengan cahaya putih menerangi kota Mekah. Kelahiran baginda disambut oleh seluruh alam, bahkan bapa saudara baginda yang memusuhi baginda dihari dewasa baginda juga turut memerdekakan hamba demi menyambut kelahiran Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam.

Parang Pedang ingin mengajak saudara sahabat sekalian agar bersama-sama mengucapkan selawat dengan sebanyak-banyaknya dan senantiasa mengingati perjuangan baginda dalam menyebarkan syiar Islam. Bagindalah yang menjadi teraju kepada pembangunan tamadun manusia melalui Hadis dan kitab Al- Quran yang disampaikan dari Allah Subhana Wa taala.

Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam menyeru kepada kita umat islam agar saling berkasih sayang dan menghormati sesama muslim tanpa mengira pandangan serta ideologi politik. Rasulullah juga menekankan bertapa pentingnya penyatuan umat agar tidak terpedaya dengan ancaman orang kafir. Apakah kita masih berpegang kepada pesanan baginda?

No comments: