Monday, February 18, 2013

Ustazah dalam pelukanku

Kisahnya bermula pada suatu malam, ketika hujan renyai-renyai turun manjadikan nafas ustazah kencang bergetar. Tudung dikepalanya masih bartaut menutup rambut yang ikal mayang.

Hembusan nafas ustazah semakin kencang tatkala aku memeluknya dari belakang. Ku gigit telinganya agar mendengar dengus suaraku. Perlahan-lahan tangannya kugenggam erat tidak mahu melepaskannya.

Dengan lembut segala pakaiannya ku tarik jatuh hingga tiadalah maruah yang menutupinya lalu kugantikan dengan selendang anganku berwarna hijau. Lalu hanyutlah dia tanpa mempedulikan sesiapapun. Tapi sayang, perbuatan itu dilihat orang ramai sedang dia menyedarinya. Tapi bisikanku kepadanya mengeluarkan fatwa bahawa segala perilakunya adalah benar dan halal. Kerana nafsu yang semakin kuat bertakhta dihati, segala teguran orang sekeliling tidak dipeduli.

Lalu hanyutlah ustazah itu dalam sebuah mimpi ngeri, tiada jalan keluar dan tiada jalan kembali.

....................................................................................
Kisah ini menceritakan tentang seorang insan berperwatakan ustazah yang terpengaruh dengan pembangkang hingga sanggup melucutkan maruah jati dirinya sebagai anak bangsa.

'Aku' yang dinyatakan disini adalah suara ideologi parti pembangkang yang berjaya mempengaruhi jiwa seorang insan yang lemah.

No comments: