Saturday, April 14, 2012

BN BUKAN PARTI TUNGGUL

Agak kasar kata-kata Parang Pedang kali ini, itulah suara penafian penyokong setia BN terhadap tuduhan pembangkang yang mengatakan bahawa BN meletakkan calon tunggul kayu ditempat yang ditandingi.

Selama ini orang berpendapat bahawa letak tunggul kayu untuk bertanding atas tiket BN tetap akan menang kerana namanya BN,  mungkin itu kata orang yang tak senang dengan BN. Hakikatnya BN meletakkan calon yang berwibawa, bukan calang-calang calon. Hampir kesemuanya memiliki PHD, Ijazah, diploma. Bahkan ada juga yang bergelar Ir. dalam gelaran bagi jurutera. 

Kalau diterangkan maksud tunggul pada sudut pandangan Parang Pedang ialah calon yang tiada pendidikan, tidak bermoral, berfikiran sempit dan bersikap samseng kampung dusun. Itu barulah dipanggil calon tunggul, tak kenal tamadun manusia.

Ternyata apa yang dikatakan oleh pembangkang tentang calon tunggul dalam BN sama sekali pembohongan dari orang yang tak bertamadun. Di perak sendiri kita lihat pembangkang menghasut penyokong mereka memperlekehkan Paduka Seri Sultan Perak serta pemerintahan Baginda. Sikap biadap inilah yang menjadi salah satu daripada sikap tunggul iaitu perangai samseng kampung dusun.

Kita boleh membuat penilaian disini, siapa sebenarnya calon tunggul kayu dalam politik. Tuduhan tidak berasas dari pihak pembangkang sememangnya layak dilemparkan ke muka sendiri.

P/p: tunggul kayu BN boleh jadi pokok bongsai. Tunggul kayu pembangkang reput dimakan anai-anai.

1 comment:

Kinta Menjerit said...

bro mohon masuk 'kinta-menjerit.blogspot.com' dalam senarai, tq