Thursday, August 5, 2010

Bloggers Penyokong UMNO Ikhlas Berjuang

Beberapa hari lalu, UMNORS melawat page sahabat yang seangkatan dalam perjuangan membela agama dan bangsa. Terdengar keluhan sahabat yang mengatakan perjuangan bloggers yang berpihak pada UMNO tidak mendapat sebarang bantuan kewangan atau kemudahan dari pihak parti. Memang sedih bila mendengar keluhan beliau, tapi apakan daya kerana kita semua berjuang di alam maya yang tidak kelihatan jelas bukti perjuangannya di mata mereka yang berkuasa. UMNORS sendiri mahu menrintih dengan keluhan sayu apabila komputer yang selama ini digunakan untuk memerangi musuh negara dan bangsa kini dalam buruan untuk dirampas dari pemiliknya yang berhak. Bukan kerana apa, cuma terdapat sedikit tunggakan yang tidak dapat dijelaskan kerana masalah kewangan.

UMNORS bukan nak mintak sebarang bantuan, tapi sekadar cukuplah para pemimpin parti mendengar keluhan. Rasanya dah tak sanggup lagi UMNORS nak teruskan perjuangan dalam keadaan serba kekurangan. Mungkin inilah antara sebabnya mengapa satu demi satu ahli pejuang Bloggers Pembela Negara terkorban. bukan kerana tekanan, tetapi kerana peluru telah kehabisan.

UMNORS sedar siapa diri ini dimata para pemimpin parti, begitu juga dengan pejuang seangkatan. Kami hanya pejuang ilusi, yang tak kenal dunia realiti. Tapi kami cukup matang dalam dunia cyber. Disinilah bertempurnya kami membela anak bangsa dari terus dijajah mindanya. Buat para pemimpin yang kami segani, disebalik tuan-tuan semua berjuang di gelanggang nyata, kamilah perisai yang tidak kelihatan...

Akhir kata buat para pejuang Bloggers yang memihak kepada kerajan UMNO, apa yang UMNORS harapkan ialah teruskan perjuangan. Kenangilah sejarah Leftenan Adnan yang bermatian berjuang hingga kehabisan peluru. Bahkan taat setianya takkan putus walau jasad beliau diseksa terus menerus.

Kitalah bloggers pejuang sejati...berjuang terus diatas kaki sendiri. Tak mengharap ihsan dan simpati.

No comments: