Sunday, March 31, 2013

Kes kucing: Masih nak fitnah Najib.. Bukti pembangkang tak rasional dah.

Memang sah pembangkang tak ada isu.. Rasulullah sayang kucing... Najib pun sayang kucing.. Tapi orang geng pembangkang khususnya DAP potong kaki kucing, pijak anak kucing sampai lumat... PAS bertakbir keseronokan... PAS kata kucing masuk syurga bila DAP potong kaki dan pijak kucing sampai lumat... Bukti PAS menghalalkan cara demi matlamat...





Anwar tak mampu melawan hak bersuara Blogger Papagomo

Blogger punyai hak untuk bersuara. Tindakan pengecut individu yang menyerang Blogger Papagomo merupakan satu tindakan paling bangang si tukang upah sebab takut pada kekuatan suara yang dilontarkan oleh Papagomo.

Tapi yang hairan tu, kenapa nak buat tindakan pengecut ni? Papagomo dianggap perwira siber dikalangan para blogger dan cyber troopers. Semalam masa jumpa beliau(Papagomo), kelihatan wajah ceria beliau bertegur sapa dengan para rakan taulan. Nampaknya Si Penyerang tu dah tak ada rahsia yang boleh disembunyikan. Semua dah tahu siapa yang upah penyerang tu, cuma malas nak bantai sebab videonya dah tersebar... Aummmm!!!!!!!

Kalau rasa diri tu wira rakyat, kenapa harus simpan rahsia diri? Rakyat perlu tahu siapa ko yang nak memegang tampuk pemerintahan rakyat. Tapi sori la, pada aku... Ko tak sepopular Papagomo.. Pindah la ke mana tempat bertanding pun.. Sebelah mata pun ko takkan dipandang.... Muka perasan glamour...

Aku harap semua blogger menguatkan semangat macam Papagomo ni... Anwar pun ketaq lutut dah.

Anak ghimau kuat menerkam.... Aummmmm!!!!!



Kenapa Anwar nak Putrajaya?

Baru aku tahu kenapa selama ni pembangkang nak sangat dengan putrajaya. Anwar yang dahulunya berkata Putrajaya ni satu kerugian rupa-rupanya lubuk emar untuk berniaga. Anwar tahu jika Putrajaya tak ditawan pihak pembangkang, dia menganggap bahawa Kerajaan BN akan terus memonopoli perniagaan disini.

Kenapa Anwar tak mahu kuasai Kuala Lumpur? Sedangkan korang semua tahu Kuala Lumpur pesat membangun.. Sori, itu bukan kawasan taste Anwar.... Putrajaya kelihatan lebih new look suasana persekitarannya berbanding Kuala Lumpur. Anwar juga menyimpan satu cita-cita besar iaitu membina sebuah bangunan PKR di Putrajaya....

Cukup ke setakat tu saja? Tidak! Anwar juga menyimpan hasrat untuk membina istana didalam kawasan Putrajaya..

Dia kata nak perjuangkan hak rakyat tapi silap , sebenarnya dia nak perjuangkan anak cucunya sahaja sebab dia tahu bahawa masa depan keturunannya sangat gelap... Slogan Road To Putrajaya sebenarnya bukan untuk rakyat tetapi sebalik sebagai simbol bertapaknya istana Anwar disana...

Korang yang jadi barua Anwar... Tetap merempat dibumi sendiri....

Anak yatim maahad milik PAS dikuli untuk mengutip derma....

Semalam ada budak datang mintak derma kat aku.. Memang kesinla tengok diorang... Aku tanya diorang belajar kat mana? Jawab diorang, belajar kat maahad tahfiz di Kedah... Aku tanya kenapa buat jualan sampai dekat tengah malam? Diorang kata nak cari dana.. Aku pada mulanya taknak bagi sebab kesian kat diorang ni kena kuli dek ustaz-ustaz PAS yang mentadbir maahad tersebut. Tapi aku bawak diorang makan sebab tak sampai hati biar diorang kelaparan..

Kalau maahad ni bawah kerajaan, bebudak ni takkan pergi kutip derma hari sekolah.. Gila punya pentadbiran maahad ni.. Aku tahu dah siapa punya kerja sampai budak ni terpaksa "berjihad" mengutip derma... Dah serupa mangsa pemerdagagan orang jer dah..

Aku harap, lepas ni budak-budak maahad ni mendapat pembelaan sepenuhnya dari pihak BN... Jangan diberi kepada pentadbir maahad yang dah rupa bapak penyamun jer... Naya bebudak anak yatim maahad ni kena jadi kuli korang...



Boleh buat main ye korang dengan menifesto... Menipu rakyat lagi..

Tak sudah sudah dengan menifesto puak pembangkang ni... Manipistol Anwar korang taknak cerita ke? Janji lama belum selesai, janji baru pulak korang nak buat... Dah selesai ke janji lama yang tertunggak dulu?

Nampaknya flonston ni tak ada idea lain dah... Nak buat kebajikan rakyat tapi dalam masa sama dia gadai habis maruah rakyat.. Ko memang Abu Nawas la khalid... Menipu orang memang kerja ko....

Jahanam rakyat kena tipu hidup-hidup......


Main pipi tu kenapa Flinstone.. Dah tembam ker?

Berani main kalimah Allah? Ya Allah........



Hmm... Papa gomo memang berani. Budak yang merakam ni pun berani.. Tapi dia lagi berani.. Adakah sekadar lafaz? Atau mahu dikatakan apa tentang kalimah "Ya Allah" ni ya? Anwar menyerang budak ni.. Tak tau apa jadi lepas tu... Tapi


Tonton : http://m.youtube.com/watch?v=nD176o26Y9Y dan cari dimana dialog ni disebut...

Ya Allah.... Berani mempermainkan kalimah ni.....


Saturday, March 30, 2013

Budak Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) diajar julang bendera DAP.....

Aku tak tahulah apa lagi yang diajar oleh PAS dalam menjulang DAP... Gambar ni je pun dah cukup menceritakan tentang segalanya..... Elok lagi Anak-anak Permata Negara yang mendidik anak-anak didalamnya tentang ilmu pengetahuan...

Ni baru bendera DAP... Entah nanti diajar memegang bendera komunis pula....

Rosak anak bangsa aku kalau macam ni...

apa beza Nizar dengan Iblis?

 Lagi dikenang lagi sakit hati, tapi memang patut kenang cerita ni sebab sumpahnya tak terlerai lagi. Ingat tak isu ancak di Perak? Nizar bersumpah dengan kalimat DEMI ALLAH bahawa MB Perak tak jawab soalan isu ancak sedangkan MB Perak dah terangkan... Sumpah Nizar ni macam mana? Dah terungkai ke belum? Sebab Nizar bersumpah dengan nama Allah sedangkan sumpahnya adalah palsu. 

 Bagi jabatan fatwa PAS, apa hukumnya membuat sumpah dusta menggunakan nama Allah? Apa bezanya dia dengan Iblis yang bersumpah dusta dengan nama Allah untuk menipu nabi Adam? Bagi aku tak ada bezanya antara Nizar dan Iblis laknatullah. Menipu pada kebenaran dan membenarkan kebatilan.

Apa layak seorang yang berdusta dengan nama Allah ni memegang jawatan sebagai wakil rakyat? Banyak janji yang dimungkirinya... Banyak harta awam yang digadainya.. Untuk apa semua tu dia lakukan? Demi satu dendam terhadap kerajaan BN yang dinerakakan oleh beliau selama sebelas bulan. Dia tak nampak keperluan rakyat lagi dah, tapi dia nak balas dendam pada kita penyokong BN. 

Dia cuma tahu isi perut kroninya sahaja. Dia cuma tahu kuasanya sahaja... Mana hak rakyat? Mana kebajikan rakyat? Lesap tak berbaki dikerjakan Nizar. Apa lagi yang Nizar mahukan selepas ni? Kuasa.... Buktinya Nizar cuba menguasai kerusi DUN Changkat Jering selepas memiliki kuasa di Pasir Panjang dan Bukit Gantang... Kenapa dia pilih Changkat Jering? Dia tahu pengaruh BN dalam Parlimen Bukit Gantang sangat kuat melainkan Changkat Jering.... Ketika PRK Bukit Gantang dulu, dia dah buat survey... Kawasan mana yang boleh jadi kubu dia.. Sebab tu la dia pilih DUN Changkat Jering, supaya kuasanya kekal...

Hati-hatilah supaya kita tak tergoda dengan tipu daya Nizar.... 

Penyokong tegar PAS tak mahu solatkan jenazah seorang Muslim di Kelantan?

Tak sangka, dalam diorang asyik nafikan isu kafir mengkafir ni.. Dua minggu lepas, aku terima khabar dari kawan aku tentang kegiatan mereka yang masih kuat dengan urusan mengkafirkan saudara seagama sendiri demi isu politik...

Ada ke patut orang meninggal pun korang masih nak main politik.... Agaknya pak Nik Najis keluarkan hadis tentang wujudnya syurga PAS.... Kepala butuh Nik Aziz... Mana punya fatwa ni? Ular mamak punya orang tua... Tak layak dapat gelaran ulama... 

Orang dah meninggal dunia, patut jadi iktibar... Uruskan sebaik mungkin jenazah saudara Islam.. Bukan fikir politik.... Ko tarbiyah anak buah ko pasal Islam dalam parti.. Sayang, ko gagal didik diorang dalam bab fardhu ain dan fardhu kifayah...

KO TAK LAYAK JADI ULAMA JADI MUSYIDUL AM... "MUR'SHIT'UL AM BOLEH.."

Dah orang jadi jenazah pun orang ko boleh dendam.. Pi mampus la orang tua nyanyuk... Mursyidul am konon..... Nasib baik ko kat Kelantan... Kalau kat Perak, dah lama ko kena panggang jadi bbq.... Lain kali ajar sikit anak buah ko jadi orang berilmu dalam urusan fardhu kifayah... Jangan ajar anak buah buat seks jer...  Tu kan macam ustazah buah yang ko tarbiyah... Habis semua buah lelaki nak dimainnya.....

Anwar mencetus suasana political consumer dan melenyapkan political comunity

Kita dok politik jer sampai kita dah lupa erti perjuangan sebenar.. Orang dulu mengundi sebab mereka tau apa tu istilah perjuangan... Tapi sekarang kita dah mula tak ikhlas bila berjuang. Siapa yang jadi punca ketidak ikhlasan ni? Nuar Gay la.. Siapa lagi.. Dia yang start mintak gula-gula dari Tun Mahathir masa jadi TPM... (ops.. I sebut sekali je, jangan saman) Tapi Tun Mahathir bijak.. Dia tak berikan apa yang Nuar mintak sebab dia nak didik gayboy ni jadi pemimpin berjiwa rakyat... Kalau dah budak-budak tu tetap budak-budak... Tak dapat gula-gula mula la memberontak. Cerita situ berhenti takat ni je la... Sampai si Nuar ni keluar penjara... Masa ni la dia nampak cara untuk menentang Tun Mahathir...

Dia ubah segala minda Political Comunity yang dibawa oleh Tun Mahathir dan memperkenalkan minda Political Consumer. Habis rosak minda masyarakat Malaysia dibuatnya..

Apa tu political Comunity? Political comunity adalah berdasarkan konsep bila aku sokong, apa masyarakat akan dapat.. Sedangkan minda itu telah lama bertahan sejak awal kemerdekaan... Inilah sebaik-baik minda masyarakat yang perlu diterap.. Sama rasa, sama rata..

Friday, March 29, 2013

Lim Guan Eng Kantoi... Typo ke tipu?

Kah..kah..kah.. Kantoi!!!

Apa sudah jadi LGE? Takkan kantoi kot??? Sori la jangan kelentong maa... Salah typo ke salah tipu? Kita bukan bodoh punya orang la LGE.. Kita pun ada baca jugak dekat sekolah.. Mana ada salah taip punya kalau sudah dibentangkan.. Selalu arr, Kita double check dulu sebelum bentang didalam meeting.. We cannot accept la lu punya alasan... Memang tak boleh dimaafkan jika pembentangan sudah dibuat dihadapan semua pihak.. Sepatutnya kena check dokumen dulu sebelum dibuat pengisytiharan kosting projek.. 

Aloo apek, aku bekas quantity surveyor la.... Silap orang maaaa....

Sori, aku tak pandai kira-kira sampai berbilion ringgit.. Tapi yang aku tahu, kerja kosting memang tak boleh silap selepas masuk dalam meeting.. Sebab ia tercatit dalam minit mesyuarat nanti.... 

Typo or TIPU ???? 

Kah..kah..kah...

PAS doa hancurkan UMNO dan BN demi kemenangan Islam... UMNO pelihara Islam, adakah doakan PAS dimakbulkan?

Aku hairan... Cukup hairan.... Aku pernah dengar doa dari pemimpin PAS... Lebih kurang macam ni doanya....

" Ya Allah, Engkau hancurkanlah UMNo dan BN kerana zalimnya mereka dan kufurnya mereka. Dan berikanlah kemenangan terhadap Islam"

Lepas tu ada pulak yang 'Amin!!!'.... Lembu mana yang aminkan doa tu?

Aku ada satu soalan pada mereka yang aminkan doa tersebut... UMNO ni tak Islam ke? Cuba cerita kat aku sikit.... Tang mana tak Islam tu? Aku pun hairan jugak.... Kerajaan UMNO bangunkan Masjid seperti sunnah Rasulullah masa mula-mula hijrah dulu.. Kerajaan UMNO bina sekolah agama rakyat untuk kelas pengajian fardhu ain dan fardhu kifayah... Kerajaan UMNO bina institusi jabatan syariah bagi urusan kebajikan umat Islam negara ini. Undang-undang kehakiman syariah diwujudkan bagi urusan agama Islam dan adat Istiadat... Kerajaan UMNO mewujudkan pecahan pentadbiran berlandaskan syariah bagi memudahkan pelbagai urusan bermula dari pentadbiran hingga kepada urusan kewangan...

Tapi apa yang PAS definasikan UMNO sebagai kufur? Adakah UMNO tak pertahankan kalimah Allah? Adakah UMNO menentang kewujudan IFC? Adakah UMNO tidak membelanjakan harta zakat bagi kegunaan orang kafir?  Apakah ini tanda UMNO kufur?

Nak cakap bab hudud? Itu sebab UMNO kufur? Apakah Islam kalau cerita bab hudud saja? Biar aku cerita apa tu hudud..... Hudud adalah satu perlaksanaan hukuman bagi yang melanggar hukum Allah. Perlaksanaan hukuman ni tak boleh lebih had dan tak boleh kurang had hukumannya.. Rasulullah sendiri menyuruh kita "mencegah" kemungkaran itu dari berlaku terlebih dahulu.... 

Soalannya... Adakah PAS telah mengambil langkah mencegah kemungkaran? Rogol, samun, bunuh... Kelantan masih kuat dari segi statistik jenayah ni... Kenapa tak cegah? Kenapa nak terus potong tangan? Kenapa nak terus pancung? Kenapa nak terus sebat? Jika nak letakkan hukuman bagi perogol... Apa panduannya? 4 saksi yang adil ? Betul, 4 saksi yang adil... Nak ke perogol tu buat tayangan amal masa merogol? Tentu dia buat ditempat tersembunyi... Kalau nak ikutkan DNA, itu dah diluar jalan syariah... Disini lah satu konsep keadilan yang kerajaan Malaysia dah wujudkan dan ini pernah dilaksanakan oleh Sayidina Umar.. Membuat pemeriksaan menerusi siasatan dan logikal... Kerajaan UMNO telah mengambil konsep ini sebagai jalan alternatif membela pihak yang teraniaya.. Bukan jalan hudud je korang boleh laksanakan hukuman..

Kafir ke UMNO? Korang fikir sendiri la bila kerajaan UMNO beriya-iya melaksanakan Maulidur Rasul, Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS berkata... maulidur Rasul tidak akan dilaksanakan di Kelantan sebab nak utamakan Nuzul Quran... Kenapa tak buat dua-dua sekali?

Kafir ke UMNO ? Rumah anak yatim diberikan kebajikan tajaan sepenuhnya oleh kerajaan UMNO. Sedangkan rumah anak yatim tajaan PAS disuruh mengutip derma dan menjual ubat demi menampung kos sara diri anak yatim tersebut walhal sepatutnya waktu mereka mengutip derma itu merupakan waktu mereka menuntut ilmu pengetahuan menelaah buku sekolah.

Kita ungkap balik doa orang PAS seperti yang dibaca oleh mereka tadi....
" Ya Allah, Engkau hancurkanlah UMNo dan BN kerana zalimnya mereka dan kufurnya mereka. Dan berikanlah kemenangan terhadap Islam"

"Dan berikanlah kemenangan terhadap Islam" : kerana itulah UMNO menang dengan izin Allah.... Sebab UMNO jelas mempertahankan Islam sehabis-habis daya upaya.... Sedangkan PAS ingin menjual Islam kepada Kufar DAP...

Parti Islam Global iaitu Hizbut Tahrir sendiri tidak mahu bergabung dengan PAS... Apatah lagi UMNO.... Mana Islam dalam perjuangan PAS?

Korang fikirlah betul-betul.......

Tian Chua ambik kesempatan Berceramah di Negeri Sembilan.


Memang si gampang cha ya nun alip ni tak pernah serik.. Tak cukup dihinanya melayu yang berjuang di Lahad Datu, dia bagi salam pulak... Macam Isle ni agama ekau arrr.. 

Semalam dia ( Tian Chua) memberikan ceramahnya di Kampung Palong,   Negeri Sembilan. Wah..wah.. Ambik kesempatan yer engkau Tian Chua.. mentang-mentang la ko tengah naik nama sebab dijulang polis masuk ke trak tahanan... Ko boleh berlagak bagi ceramah yer.. 

Ko lupa agaknya yang ko pernah cipta nama melanggar orang dengan kereta hitam ko tu... Lepas tu buat tak tau jer.. Ko ingat nyawa orang awam ni barang mainan? Video tu ada kat blog aku, tengok pautan bawah sekali dalam blog ni... 

Aku dah agak, ko akan bangkit akhirnya sebab ko ni salah satu buah catur anwar paling penting iaitu buah castle... Ko duduk paling belakang, tapi bila ruang dah dibuka, ko terus rempuh tanpa bicara.. Sekarang buah catur pawn depan ko dah takde, memang aku jangka ko akan keluar... Sebab tu aku tunggu ko depan ni.. Aku main silang sebab tu aku nampak ko punya jalan.

Sekarang aku jangka ko akan serang negeri kedua yang akan bubar DUN dan sekarang ni ko akan buat road tour seluruh negeri 9...

Jaga-jaga ... Ada yang memerhati.....

Bila Artis Menguasai Parti PAS

Aku cakap ni atas suara peribadi aku je. Sebab kalau bab hiburan ni memang aku la pengikut setianya. Cakap je konsert mana yang aku tak join? Majalah hiburan mana yang aku tak beli. Telebriti, video klip tamparan wanita, leftenan adnan... Semua aku tonton. 

Artis mana yang aku nampak neutral dulu, kini dah mula main politik. Tak kira berapa banyak kontroversi, berapa banyak skandal.... Janji nama naik dan disebut masyarakat. Cuma aku agak kesal la sebab artis ni semua aku minat... Tetiba jer masuk politik, terus bantai orang lain sesuka hati....

Listen! Listen! Listen! ...... Korang ni dah meroyan ke? Ikut cakap Bang Nuar kaki saman buat apa? Korang ada peminat sendiri.... Korang ada audien sendiri.. Tapi korang sedar tak audiens korang terdiri daripada orang UMNO... Korang sertai pakatan rakyat korang silap sebab diorang tak pernah sokong perjuangan seni korang.

Korang sedar tak? Bila korang naik.. Aku boleh terikut2 dengan aktiviti seni korang.. Abby, gerak khas yang ko lakonkan tu memang best... Ko ada aura tersendiri dalam telemovie tu.. Tapi mana kredibiliti ko bila watak Inspektor Aleeza tu ko hina balik dengan mengutuk anggota keselamatan yang terkorban di Lahad Datu? 

Lepas ni aku tak tahu apa rancangan korang bila menyertai Pakatan Rakyat terutamanya PAS. Aku sendiri bekas penyokong PAS masa umur aku 15 tahun. Masa tu Tahun Anwar Masuk ISA.... Tapi aku boleh menilai secara matang siapa betul dan siapa salah...

Ulama dalam PAS diperlekehkan, korang pulak disanjung tinggi... Selama ni sebarang konsert selibriti diharamkan kat Kelantan... Bila korang menguasai PAS nanti, jangan la korang menghalalkan apa yang telah diharamkan. Aku takut akidah PAS terpesong je bila korang berkuasa nanti. Korang kena ingat... Korang sendiri dah memesongkan akidah audiens korang... Kalau yang haram tu korang halalkan, habislah... Bawak dosa free je sepanjang zaman... Aku tengok dalam PAS sekarang ni suara ulama dah diketepikan, suara korang je yang kedengaran... Korang kena ingat, pengetahuan ulama tu sanad dari Rasulullah S.A.W. ..... Diorang bukan sekadar tukang ubat orang sakit, tukang ceramah di masjid.. Diorang pelaksana syariat agama Islam. Bukan korang.... Fatwa korang tak patut diterima, korang bukan ulama.

Aku mintak korang bertaubatlah... Cukup dengan dosa yang korang dah lakukan... Jangan sebab setitik susu ustazah buah... Rosak susu lembu sebelanga....

Thursday, March 28, 2013

KERAJAAN SEMENTARA... APA KATA PEMBANGKANG?

Kita sedia maklum, pembangkang memang kuat cemburu dengan apa yang dimiliki oleh BN. Mungkin sebab kejayaan BN yang berjaya meraih sokongan ramai pihak. Apabila pembubaran DUN secara automatik berlaku, sedang pengisytiharan pilihan raya belum diumumkan... Maka secara automatik kerajaan sementara diwujudkan bagi menggalas tugas buat sementara menanti detik pilihanraya.

Tetapi kit sedia maklum bahawa Pembangkang pasti akan kurang senang dengan kerajaan sementara ini memandangkan mereka beranggapan bahawa mereka yang sepatutnya menggalas kuasa.

Pembangkang mesti sedar, mereka tetap tidak akan berkuasa jika BN kekal memenangi kerusi pilihanraya. Jadi aku cuma boleh katakan disini... JANGAN MIMPI LA. Kenapa perlu gila kuasa jika jasa bakti tidak pernah ditaburkan. Kalau pegang kerajaan sementara pun, bukannya boleh buat duit. Tunggu saja la pilihan raya umum yang bakal diumumkan nanti......

ANWAR NAK BUAT KECOH SEMASA PILIHANRAYA NANTI?

Ada seorang member aku bagi amaran sempena pilihan raya ni... Dia kata ada ahli pkr dari Parlimen Bukit Katil tunjuk kat dia satu surat tentang konspirasi Anwar yang bakal terjadi masa pilihanraya nanti.. Kawasan yang Nuar nak buat kecoh tu tak semua tempat, tapi dari situ la segalanya akan terjadi apabila ia akan merebak ke seluruh negara..

Aku mintak korang hati hatilah sebab master mind lahanat ni dah mulakan jarum halusnya atau kita panggil hidden hand. Jangan terleka, nanti korang sayu je nyanyi lagu anak kecil main api..

Pulak dah... anwar pilih Tambun untuk bertanding?

Pagi ni aku dapat teori baru daripada kawan aku yang Nuar gay akan bertanding di Tambun pulak.. Macam-macam hal la dia ni.. Mana satu betul ni Nuar? Haritu aku dengan orang cakap ko nak lawan kat Gopeng.. Lepas tu ada yang cakap ko nak ambil alih Ipoh Timur pulak.. Sekarang ko ngidam kawasan Tambun ke?

Aku nak nasihatkan ko Nuar... Usah mimpi ler nak pegang kawasan Datuk Husni Hanadzlah. Masa ko datang Tambun tak lama dulu ko ingat tak? Sambutan tak cecah ribuan orang pun.. Nak kira lima ratus pun tak cukup.. Melainkan kalau ko laksanakan komplot jahat ko masa pilihanraya nanti.. Tapi sori la Nuar, taktik ko aku dah baca.. Berapa kawasan yang ko nak buat kecoh? Sini tak dapat la ko buat perangai sebab orang Melayu ramai dah meluat dengan ko.

Apa kata ko tak payah bertanding.... Duduk rumah, cium ketiak bini... Tak stim? Nak ketiak jantan jugak ke? Tak dapat ler teman nak tolong...

Pasir Panjang, Bukit Gantang dan Changkat Jering bukti Nizar gila kuasa.



Masa mula-mula bertanding, dia Pilih Pasir Panjang. Lepas tu dia bertanding di Bukit Gantang. Kini dengarnya dia nak bertanding di Changkat Jering pula... Apa dah jadi ni Nizar? Asyik main lompat je.. Takkan panas bontot kot? Atau ada agenda lain yang tersirat dalam minda si Nizar gila kuasa ni..

Apakah kesan dari keretanya berguling didepan jalan Istana tak lama dulu membuatkan dia jadi macam ni? Atau mungkin mimpi ngerinya terhadap kehadiran Menteri Besar Perak Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abdul Kadir membuatkan Nizar terus dibelenggu jiwa kacau?

Mungkinkah sikap gila kuasa Nizar membuatkan dia merasa tidak cukup jika sekadar menguasai satu kawasan sahaja. Kira nasib baik la satu DUN atau Parlimen saja bagi setiap calon.. Kalau tak, memang Nizar akan tempah sampai sepuluh kawasan selagi dia mampu...

Tapi macam mana dengan kualiti kerja Nizar? Bagi aku , ZERO..... Satu apa pun Nizar tak buat kerja ditempat yang dimenanginya.....

Orang macam ni ke yang korang nak undi? Sori la bagi aku, satu undi pun dia takkan merasa dari aku....



Apa nasib Ipoh Timur Selepas Ini?

Bila kita dapat tahu Lim Kit Siang nak beralih arah ke Johor sebagai tempat bertandingnya yang baru. Ramai yang membayangkan bahawa jejak-jejak Lim Kit Siang akan terus segar bugar dikalangan penyokong DAP. Mungkin ke? Aku pun tak pasti sangat... Tapi korang kena tahu bahawa selangkah angin politik berubah maka akan membawa kesan kepada dunia politik negara kita. Itu benda yang tak dapat kita nafikan.

Sama juga dengan situasi yang dihadapi oleh Ipoh Timur berkenaan dengan perpindahan Lim Kit Siang dan siapa pula bakal penggantinya? Adakah Anwar Ibrahim yang dikatakan akan meninggalkan Permatang Paun dan bertanding di Perak? Adakah calon PKR akan mengambil alih atau mungkin juga calon DAP yang paling berpengaruh selepas LimKit Siang? Inilah permainan catur pembangkang....

Bagai mana pulak dengan kekuatan DAP Ipoh Timur? Masih kuatkah pengaruh DAP Ipoh Timur selepas ketiadaan Lim Kit Siang? Apa yang kita tahu, Ipoh Timur hanya kuat dengan adanya Lim Kit Siang saja. Apa pula peluang BN di Ipoh Timur? Adakah jentera kita sudah dimulakan disana? Pada aku, jika dalam satu peperangan tu... Orang akan tengok panji-panji perang pasukan terlebih dahulu... Sudah tumbang atau tidak.. Diikuti pula oleh jeneranya.. Sudah matikah atau sudah lari... Penentuan terakhir ialah sejauh mana kekuatan pasukan yang tinggal..

Dalam game perang diIpoh Timur ni sudah jelas jeneralnya dah lari.. Cuma perlu tumbangkan panji-panjinya saja untuk lemahkan kekuatan pasukan.. Mana jeneral BN? Mana panji-panji BN dan mana pasukan jentera BN di Ipoh Timur.. Jom kita gerak sekarang sebab pemimpin pembangkang Ipoh Timur dah lari.... Kita takluk Ipoh Timur..

Wednesday, March 27, 2013

ANWAR AKAN MENDARAT DI PERAK?

Aku dapat khabar Anwar akan bertanding di Perak dalam PRU kali ni... Betul ke? Kalau betul dia nak bertanding disini.... Bahagian mana? Gopeng  atau Ipoh Timur? Kenapa dua kawasan ni yang aku sebut? Yang aku tahu, pengaruh Anwar dikalangan pengundi melayu telah hilang majoritinya. 

Yang tinggal cuma pengaruh bukan melayu saja kerana perjuangan Anwar lebih condong kepada mereka. Tetapi berita ni masih belum disahihkan lagi.. Lim Kit Siang dah tinggalkan Ipoh Timur kerana nak bertanding di Johor. Sebab tu aku terfikirkan Anwar akan bertanding di Ipoh Timur.

Kenapa aku terfikirkan Gopeng jugak? Kita tahu bahawa Parlimen Gopeng terdiri daripada pengundi majoritinya bukan melayu. Dua pertiga kerusi DUN dalam Parlimen Gopeng terdiri daripada wakil rakyat Cina iaitu DUN Teja dan DUN Simpang Pulai. Ini memungkinkan Lee Boon Chye iaitu PARLIMEN Gopeng akan ditukar ke Ipoh Timur manakala Anwar pula mengambil alih tempat wakil Rakyat itu di Gopeng.

Ini cuma berita.. Kita cuma nampak buah catur bergerak saja, bukan minda pemain yang sedang berfikir. Ini sekadar langkah awal dari hasil langkah pertama percaturan Anwar. Selebihnya korang boleh fikir sendiri. Aku cuma bukak jalan jer.. Kalau betul la Anwar nak bertanding di Perak... Cuma satu jer ucapan "jaga-jaga.... Makhluk asing sudah mendarat"..

Yang mana satu ikutan anda? IFC atau Islam?

Islam letakkan umur 10 tahun wajib dilatih solat dan umur 15 tahun sebagai umur baligh, IFC meletakkan 18 tahun baru boleh pilih agama. Yang mana satu ikutan anda?

Buat penyokong karat Pakatan Rakyat... Aku nak tanya kat korang sikit pasal pendapat korang tentang standard umur baligh antara parti PAS dengan standard IFC milik Ambiga. 

Aku ingat lagi masa aku tingkatan tiga dulu, aku didatangi oleh seorang lelaki yang jauh lebih tua dari aku. Dia hulurkan borang keahlian PAS pada aku untuk menyertai parti Katak ni. Tapi sori la, masa tu aku tengah belajar lagi.. So aku tak pedulikan apa yang dia suruh tu. Dia cakap lagi kat aku, "ko ni dah baligh dah, tak payah tunggu umur 18 tahun" .... Tapi aku balas balik yang aku ni nak PMR masa tu.. Perkara tu pun berlalu macam tu jer..

Dalam Islam, ketika keluar dari perut ibu, maka kita selaku ayah akan melaungkan azan, umur 7 tahun perlu belajar solat, umur 10 tahun wajib bersolat dan umur 15 tahun umur baligh.

Tetapi baru baru ni bila IFC meletakkan umur baligh bagi seorang remaja ialah 18 tahun, aku faham sebab kita ikut standard antarabangsa. Cuma yang aku tak faham ialah macam mana PAS boleh terima standard antarabangsa yang menjadi pegangan IFC tu? 

Yang menjadi isunya ialah apabila IFC menuntut umur baligh baru boleh pilih agama, PAS pula menyokong IFC. Bagaimana nilai-nilai Islam dapat diterapkan jika pada usia 18 tahun baru boleh pilih agama? 

Aku disini cuma nak ceritakan bagaimana liciknya IFC dalam mempengaruhi pembangkang terutamanya PAS.. Memang betul UMNO meletakkan usia 18 sebagai standard baligh... Tapi bukan dalam soal agama dan bukan pula dalam soal sosiobudaya... Cuma dalam soal berurusan dengan pihak lain dan soal membuat keputusan sahaja.

Sayangnya IFC mempergunakan alasan standard 18 tahun ini untuk urusan keagamaan... Memang menjadi satu ancaman buat kita semua.. Tambah pula jika PAS yang ber'ikon'kan Islam memberikan sokongan padu kepada IFC ini atas tiket pembangkang.

Selaku umat Islam, didiklah anak kita dengan penerapan moral dan nilai keIslaman agar mereka tidak tercicir ke tangan tersembunyi IFC yang mahu memurtadkan mereka.

PEMIMPIN PKR MERBOK MELANCAP.... TONTON VIDEO NI...

http://m.youtube.com/watch?v=T7wk7FAF9Cg

Korang klik link kat atas ni.. Kantoi weh... Chatting punya pasal, burung sendiri dia keluarkan...

Apa Rancangan Lim Kit Siang?

Singapura bukan jauh sangat dengan Johor pun. Tambahan pula ramai warga bukan bumiputra bekerja di Singapura dan menjadi warganegara Malaysia. Perkara ni tak boleh diambil ringan oleh para pemimpin UMNO Johor. 

Kita ambil satu contoh di Perak, taktik memindahkan pengundi ke satu kawasan bagi memecahkan kubu pertahanan parti adalah satu lumrah. Kenapa Lim Kit Siang pergi ke Johor? Bukan Pulau Pinang, KL atau negeri lain? Kita kena faham, siapa pemimpin utama Singapura? Dana bantuan kempen mudah didapati jika berhampiran dengan Johor yang bersempadan dengan Singapura.

Begitu juga dengan bantuan lain seperti bantuan am untuk berkempen. Ditambah pula dengan hampirnya Lim Kit Siang dengan Lee Kuan Yew maka mudahlah manual PAP sampai kepada DAP menerusi dua pemimpin ini. Aku dah baca rentak diorang ni sebab matlamat Singapura semakin dekat apabila percaturan sebegini dibuat. 

Aku mengagak bahawa akan terjadi perpindahan mendadak pengundi luar ke Johor selepas Lim Kit Siang berada disini. Memang banyak pengundi yang menyokong UMNO disini, tapi kita jangan leka.... Kita berdepan dengan api kecil yang cuba membakar daun kering. 

Anwar pula mungkin akan turun ke Perak sama ada menggantikan tempat Lim Kit Siang atau ke Gopeng menggantikan wakil rakyat gopeng yang mungkin turun ke Ipoh Timur nanti... Ini game yang sangat kritikal buat kita semua. Ia melibatkan dua buah negeri pegangan kukuh UMNO. 

Perak satu-satunya negeri yang berjaya counter attack selepas beberapa bulan dijajah pembangkang. Itu pun tipis peluangnya. 

Korang kena faham, pembangkang telah mula menukar taktik perangnya. Aku tak sanggup pentadbiran Putrajaya bertukar tangan. Fahami maksud Dato Seri Najib, pertahankan Putrajaya bukan bermaksud jaga putrajaya saja... Tapi seluruh kawasan parlimen dan DUN... Ni aku tengok perayu undi tak bergerak lagi, apa yang pengundi nak cuma perhatian dari kita... Bawak la buku nota dengan pen.. Catit apa diorang nak... Itu je.. 

Berbalik kepada cerita Lim Kit Siang tadi. Aku dah nampak target yang dibuat oleh Lim Kit Siang ni bila dia dah letakkan kekuatan dia di Perak dan Pulau pinang (menerusi anaknya) .... Kemudian dia akan cari Johor sebagai platform perhubungan PAP dan DAP.... Apa tindakan korang bila tahu hal ni? Nak diam je?

Islam dalam parti PAS telah hilang kerana menyertai Pakatan Rakyat.

Kita tau apa tu PAS. Kita tau apa dasar PAS, kita tau siapa orang PAS... Tapi kita ada satu soalan untuk PAS, soalan yang mudah untuk kita jawab sebagai seorang muslim. Cuma jawab ya atau tak (aku taknak jawapan macam yang NuarGay bagi pada wartawan)

Apa istilah Islam yang diguna pakai oleh PAS?
Apa perlaksanaan pertama PAS ketika awal penubuhannya?
Apa dasar dasar PAS yang masih ada sejak permulaan wujudnya PAS?
Siapa yang menjadi sekutu PAS selaku parti Islam?
Siapa yang memimpin Parti Islam ini yang sebenarnya? 
Apa menifesto PAS sebagai parti Islam?


aku tahu, PAS tak mampu jawab soalan ni sebab mereka akan tetap bagi jawapan seperti yang diucapkan oleh nuar gay.

Apa istilah Islam yang diguna pakai oleh PAS?
J: Islam yang diguna pakai oleh PAS ialah mengkafirkan orang Islam yang tidak menyokong parti mereka. WAHABI...

Apa perlaksanaan pertama PAS ketika awal penubuhannya?
J: memberikan janji-janji yang tak pernah dilaksanakan dan penangguhan sistem syariah Islamiyah.

Apa dasar dasar PAS yang masih ada sejak permulaan wujudnya PAS?
J: semua dasar dasar Islam yang diterapkan oleh PAS kini telah lupus demi mengambil hati parti bukan Islam iaitu DAP yang lebih dinamik serta popular dikalangan masyarakat bukan melayu.

Siapa yang menjadi sekutu PAS selaku parti Islam?
J: PAS tidak menerima parti UMNO kerana sedikit perbezaan pendapat, PAS juga tidak mendapat sokongan Hizbut Tahrir iaitu parti Global yang tidak berdaftar di Malaysia. Sekutu PAS terdiri daripada DAP, PSM(komunis), PKR serta parti pembangkang bukan Islam di Sabah dan Sarawak. Ini menunjukkan dengan tepat bahawa PAS bersekutu dengan parti kafir dan menyokong perjuangan kafir.

Siapa yang memimpin Parti Islam ini yang sebenarnya? 
J: para ulama' sebenarnya bukanlah pemimpin utama dalam PAS, sebaliknya golongan muda yang aktif dalam sosiopolitik negara kita, ini bermakna tidak wujud Istilah Islam dalam PAS. Maka apakah layak parti ini diberi nama Parti Islam Semalaysia?

Apa menifesto PAS sebagai parti Islam?
Tidak wujud menifesto PAS yang mengatakan bahawa negara Islam akan diwujudkan jika memenangi pilihanraya. Mereka cuma mengatakan bahawa hudud akan dilaksanakan sahaja, bukan sistem pentadbiran Islam. Jangan terpengaruh dengan kalimah-kalimah suci yang dipacakkan di tengah jalan di Kelantan kerana mereka sendiri tidak mampu mempertahankan kalimah Allah apabila dipersendakan oleh Ambiga. 

PAS bukan Parti Islam.... 

Tiada parti yang selamat melainkan parti yang melaksanakan Islam. UMNO tak Islam ke?



Ulama PAS cakap tiada parti yang selamat kecuali parti yang melaksanakan Islam. Betul ke? Ok, aku bandingkan parti PAS dan UMNO ... Yang mana lebih melaksanakan Islam...

UMNO>>>

Pembinaan Masjid: yes

Sekolah agama rakyat: yes

Institusi Syariah: yes

Pertahankan kalimah Allah: yes

Penerapan nilai-nilai Islam: yes


PAS>>>>

Pembinaan Masjid: belum lagi sebab bla..bla.. Bla..

Sekolah agama rakyat: belum lagi sebab bla..bla.. Bla..

Institusi Syariah: belum lagi sebab bla..bla.. Bla..

Pertahankan kalimah Allah: belum lagi sebab bla..bla.. Bla..

Penerapan nilai-nilai Islam: belum lagi sebab bla..bla.. Bla..


Jadi siapa yang pertahankan Islam disini? Apa alasan PAS? Tiada jawapan.. Cuma alasan je.... Bapak jubur pun boleh cakap macam tu....

Anwar kata hudud bukan janji pakatan Rakyat, PAS kata nak wujudkan hudud. Yang mana satu betul?

Aku masih ingat lagi kata-kata si lahanat Nuar lobang al juburi ketika ditemuramah oleh media asing bahawa beliau tidak akan mewujudkan negara Islam kerana alasan tertentu yang menyebabkan ia tidak dapat dilaksanakan.

Dipihak PAS pula ia berpecah kepada dua iaitu sekelompok berkata, mahu mewujudkan negara Islam manakala sekelompok lagi mengatakan tiada menifesto untuk mewujudkan negara Islam.

Apa yang boleh kita simpulkan disini ialah majoriti 2/3 pembangkang Malaysia tidak mahu mewujudkan negara Islam sebaliknya mahukan sebuah negara berkebajikan.

Hek elehhhh... Bangang nak mampos..

Itu la yang aku boleh gelar untuk diorang ni. Selama ni kerajaan BN bukan kerajaan berkebajikan ke? Yang aku tahu Pulau Pinang dah halau orang Melayu dari tanah diorang sendiri.... Orang kampung Asli Kelantan pula dihalau dari kawasan diorang atas alasan nak buat kawasan pertanian, walhal nak disamunnya segala pokok balak kat kawasan tu.

Kebajikan apa ni? Dulu Nizar meroyan pun nak ditukarnya kereta kerajaan negeri Perak daripada proton Perdana kepada Camry, amek kau... Camry tak dapat, Dato Zamry yang kau dapat.. Berguling guling macam budak-budak depan jalan istana.. Tu pun nasib baik la MB Perak baik hati melawat kau kat hospital tu... Pun masih tak mengenang budi, kau kutuk dia hitam metalik... Pada hal projek jalan raya negeri, perkhidmatan bas dan segala projek pembangunan dia dah beri.. Ko buat apa kat sini? Tanah kerajaan ko rembat bagi kat suku sakat ko untuk tempoh 999 tahun.. Umur ko ke tu? Memang sah umur jin ko ni.. Kebajikan apa macam ni?

Habis semua orang melayu kena tipu dengan pembangkang... Ada tanah kena gadai... Ada rumah kena jual... Anak bini bercerai berai... Kebajikan konon... Kejijikan ada la....

Sumpah! Aku taknak undi korang PRU ni... Aku tahu kalau menang, korang akan letakkan Malaysia ni bawah kerajaan Singapura... Jahanam orang Malaysia ko kerjakan..

Habis isu hudud.. Timbul isu kebajikan.... Sekarang isu apa?

Hudud korang tak wujud, perut korang bertambah gendut..... Ops.. Perut orang dalam video tu gendut.. Perut Nuar?

ALAHAI.... Parti Pembangkang.... Dah rupa ustazah buah duduk mengangkang...

Tuesday, March 26, 2013

Mengapa Yahudi Bijak? Kajian oleh Dr stephen Carr leon ......

by: Dr stephen Carr leon

Mengapa Yahudi Bijak?

Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship di beberapa hospital di sana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”.

Memang tidak dapat dinafikan ramai cendekiawan berbangsa Yahudi dari segala bidang, engineering, muzik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, di mana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya.Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar?

Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?Maka saya pun tergerak membuat tesis untuk Phd saya, di samping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin.

Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data-data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum-kaum lain.Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat.

Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu?

Beliau menjawab, “Ya, ini untuk anak saya yang masih di dalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak” Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jemu beliau membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak di dalam kandungan.

Menurut beliau ini adalah adat orang-orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang-orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka. Setiap undangan yg saya perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama di meja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.

Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan bua- buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang ke rumah Yahudi anda akan dihidangkan buah-buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah-buahan, ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran di sekolah.Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan di rumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dan merokok di luar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak (bodoh atau lembab).

Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironinya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah…… tekalah sendiri..!)Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, Pemakanan anak-anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever) Di dalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata-rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota-notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak-kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius musik terdiri dari kaum Yahudi.Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak di California, ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!!!.

Segala pelajaran akan dengan mudah ditangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak memfokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara.Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah) di sini murid-murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupon kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan.

Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Di akhir tahun di universiti, para penuntut di bidang niaga dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkannya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda (10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan di dunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini?

Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksijan di kepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif.

Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk-nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul.

Maka itu lahirlah Starbuck, Dell Computer, Coca-cola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama di bawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar di persatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

Kesimpulannya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yang bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa generasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah si ibu melakukan latihan matematik yg mudah tetapi konsisten di samping mendengar musik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berkhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak-kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak-anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsetrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.

Merokok menjanjikan generasi yg moron (goblok) dan sudah tentu genes bodoh akan mengikut ke generasi si perokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, di sini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$7 !!! Ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menkjubkan sekali!!! Dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupun hakikatnya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!

Anda mungkin musykil, benarkah merokok dapat melahirkan generasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke musium hidung anda akan segera terbau asak rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ 0.70 !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyakkah universiti terdapat di sana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Di tangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan matematik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.

Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yg ingin saya ketengahkan ialah, mampukah kita dapat melahirkan generasi yg bijak seperti Yahudi? Jawapannya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 generasi sahaja.

Ini dapat saya lihat sendiri tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg telah saya nyatakan di atas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esei sepanjang 5 mukasurat penuh. Esei nya hanyalah mengenai 'Mengapa saya gemarkan tomato!'Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yang bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa.

PERLAWANAN BOLASEPAK AMAL ANTARA MALAYSIA VS PALESTIN

Bertapa gembiranya aku bila melihat kehadiran pemain bola palestin hadir ke Malaysia bagi menjayakan perlawanan amal dinegara kita ini. Perlawanan kali ni bukanlah bertujuan menentukan siapa hebat dan siapa lemah, tetapi sebaliknya ia bertujuan mengeratkan silaturrahim kedua-dua buah negara yang bagaikan adik-beradik.

Janganlah lepas ni timbul pula isu pembangkang yang mengatakan pasukan menang dibuli oleh pasukan kalah. kalau isu bola pun boleh jadi masalah... Aku tak tahu la nak kata apa lagi pasal pembangkang..

Makan bola nak???

Menteri Mentor Singapura... DENDAM TAK PERNAH SUDAH.


Kali ni aku Parang Pedang nak cerita sikit beberapa perkara yang wajib korang tahu pasal perancangan Singapura terhadap tanah air kita Malaysia. Selama ni jet tempur Singapura melewati ruang udara tanah air kita untuk apa? Sekadar bersiar-siar? Sori naik lori... Ini teori aku untuk tatapan korang.

Kenapa Lee Kuan Yew jadi menteri mentor Singapura? Kenapa tak jadi mantan saja? Ini rahsianya....dulu masa Singapura terpisah daripada Tanah Melayu, menteri mentor sekor ni pernah bersumpah... Dia takkan datang jejak kaki ke sini sehinggalah parti ketuanan Melayu ni menjadi lemah.

Aku tahu dia akan datang semula dan dia telah pun tunaikan janjinya beberapa tahun ni selepas kita tewas kepada pakatan rakyat. Sejak terpisah, dendam Lee Kuan Yew sentiasa berbara kerana dia marah dengan rakyat Tanah Melayu yang tidak mengiktiraf dia sebagai pemimpin Tanah Melayu selepas merdeka.

Tindakan Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj membuang singapura daripada terus bergabung dengan Tanah Melayu adalah satu tindakan paling bijak kerana virus anti melayu yang ditiup oleh Lee Kuan Yew mampu melumpuhkan perpaduan antara kaum di Tanah Melayu ketika itu.

Maka terbungkamlah hati Lee Kuan Yew menahan kempunan kerana tak dapat menguasai Tanah Melayu. Menteri Mentor Singapura ini telah menyimpan satu dendam terhadap kita rakyat Malaysia sejak nama Tanah Melayu hinggalah menjadi Malaysia.

Lalu DAP dijadikan anak angkat kepada Singapura dan PAP sebagai mentor kepada parti demokratik ini. Bermulalah era penentangan sulit Singapura dibawah pimpinan parti PAP terhadap Malaysia. DAP bergerak secara rahsia dengan manual yang disediakan oleh PAP bagi menumpaskan parti Melayu dan komponennya. Selaku master mind dalam hal ini, Lee Kuan Yew tidak akan berhenti dari berpolitik walau usianya telah tua... Tidak seperti pemimpin lain seluruh dunia, Lee Kuan Yew tidak pernah turun dari takhtanya sehinggalah Malaysia ini jatuh ke tangan DAP.

Atas sebab demikianlah dia menjadi menteri mentor Singapura, bukannya mantan... Kerana dia memerlukan satu kuasa untuk bersuara atas nama pemimpin Singapura bagi menjalankan dakyahnya.

DAP terus menerus melaungkan demokrasi tetapi disebalik laungan itu tersirat satu suara " MALAYSIA SINGAPURA PUNYA " ....

Buat Semua Sidang laman Parang Pedang, teori ini diperkukuhkan lagi dengan tindakan mengibarkan sebuah bendera yang mirip bendera Singapura tidak lama dulu. Bukti disertakan dalam artikel ini. Sebenarnya Lee Kuan Yew mahu mengangkat dirinya semula apabila Malaysia jatuh ke tangan Singapura. Kerana itulah beliau tak mengundurkan diri dari arena politik.

Saudara-saudara sidang laman Parang Pedang ini.. Lee Kuan Yew bukanlah sebarangan orang dalam politik Malaysia-Singapura... Sejak Zaman Tunku lagi beliau telah menceburi dunia politik. Apa jua rancangan kita, dia akan tahu kesannya serta cara menanganinya.

Aku nasihatkan pada korang, berhati-hatilah... Kita ni cuma pinjam tanah air ni daripada anak cucu kita.. Tanah air ni bukan hak milik kita saja, kita akan wariskan kepada generasi akan datang.. Jangan nanti kita tak ada sedikit pun tanah walau untuk kebumikan jenazah kita dan jangan sampai mayat kita dikencing anak cucu yang marah kerana kita tak pertahankan tanah air ni.

-artikel ni hak milik http://parangpedang.blogspot.com/ -



Anak itik tok wi punya lagu... Jom nyanyi depan nuar..

Anak itik tok wi main dalam lobang

Sakit apa tok wi
Nuar tutuh belakang

Ubat apa tok wi
Ubat kuat batang

Sakit apa tok wi
I saman kalau U ulang...

PAS tubuhkan skuad cantas bendera BN?

Aku dengar member aku cakap, pilihanraya kali ni PAS dah mengelupur sebab BN dah cetak banyak bendera lebih daripada biasa. Warna bendera pun dah ditukar kepada warna Navy Blue. Dengan demikian mereka pun membentuk satu kumpulan yang dikenali sebagai geng cantas. Mana-mana kubu mereka yang diletakkan bendera BN maka mereka akan cantas.

Takkan takut kot "geng PAS sekolah" ? Bawak parang ke hulu ke hilir. Macam sarip dol samseng kampung dusun je.. Kalau takat nak tunjuk hero depan abby buah tu .. Tak payah la.. Dimata dia, korang ni ibarat pak aji berkain pelikat tunggu buah dalam kain tu luruh je.. Apa kata korang bubarkan geng cantas bendera tu dan ganti dengan geng dakwah.. Kenapa geng dakwah, sekutu korang dah bawak IFC, bawak lina Joy dan bawak kalimah Allah ke gereja.. Takkan korang nak diam lagi? Pi cantas bendera BN tu apa korang dapat? Jihad? Jihat kepala kote bapak korang.. Tu nak menjahanamkan harta orang namanya..

Aku nasihat la, jangan cantas bendera BN.. Aku tak nampak, takpe la.. Tapi aku nampak depan mata.... Korang balik pakai baju tak pakai seluar la aku buat nanti..

Monday, March 25, 2013

Al Fatihah... Dr Uthman El Muhammady telah pulang ke Rahmatullah

Anda kenal insan dibawah ini? Anda ingat saat Malaysia dicop sebagai negara kufar lalu dipertahankan oleh insan ini?

Beliau merupakan ulamak yang cukup saya kagumi, antara ulamak yang menentang tuduhan mereka yang tidak bertanggungjawab, konon mengatakan bahawa Malaysia ini negara sekular.

Al Fatihah. Dukacita dimaklumkan bahawa Dr Uthman El Muhammady telah pulang ke Rahmatullah sebentar tadi di rumahnya di ISTAC, IIUM KL Campus, Taman Duta, Kuala Lumpur.


WAJIB MEMERANGI RAJA KIRAM KERANA AMALAN KHURAFAT MENYEKUTUKAN ALLAH.

Sepanjang kita dok perangi geng Raja Kiram III, macam-macam azimat tangkal dan wafaq yang ditemui dibadan mereka. Tu tak masuk lagi jampi mentera bacaan mereka sampai ada yang kebal..

Tu la bila hati dah bertuhankan iblis dan syaitan, dosa pahala tak dihiraukan lagi. Perjuangan Pengganas Sulu bukan lagi kerana Allah sebab cara mereka telah dihalalkan oleh matlamat nafsu serakah semata-mata. Bukan lagi demi agama dan tanah air mereka.

Kalau ikut hukum mandatori zaman Khalifah Umar Al Khattab dulu, diorang semua ni dah patut kena pancung sampai mati.. Tahniah buat pejuang yang syahid membela bumi umat Islam Malaysia ini. Semoga syurga menjadi ganjaran anda kelak...

Raja Kiram 3.... Dimanakah tempat anda selepas ini? Syurgakah atau nerakakah? Yes or no?

HUSSAM TARIK BALIK SAMAN TERHADAP SAUDARA WAN AZRI SEBAB ....... ????? Kah..kah..kah...

Kah..kah..kah...Kah..kah..kah... Ingatkan dia betul.. Rupanya tak.. Kah..kah..kah... Wa kena tipu lagi beb.... Takkan guna alasan sebab salah orang kot? Kita lubang depan bini pun boleh kenal inikan pula wajah orang.. Ops.. Aku tak kata sesiapa pun ok.. Jangan salah anggap pulak..

Yang aku pasti ialah Kes saman keatas Saudara Wan Azri telah pun Hussam tarik balik.. Kalau aku nak cerita cara jahat, boleh jadi skandal woo.. Tapi aku baik.. Kesimpulannya, aku anggap ni kes salah faham dan salah orang je... Elok la tarik balik... Kalau nak berentap saman, lepas pilihanraya pun kes tak selesai lagi.. Apa kata ko Hussam, bawak dulang berhiaskan bunga mawar tadah depan Saudara Wan Azri untuk takungkan air mata keinsafan.. Baru la bernilai sikit kemaafan tu...

SAH!!!! UNDI PAS HUKUMNYA HARAM.

Rujuk: http://mymassa.blogspot.com/2013/03/kenapa-orang-islam-haram-undi-pas.html

Memang sah... Bila kita undi PAS maka hukumnya haram sebab PAS akan serahkan kuasa pentadbiran kepada yang lebih profesional iaitu DAP. Bila DAP pegang, maka secara automatik sistem Islam akan ditolak secara total. Bermakna sistem perundangan syariah akan dimansuhkan terus. Secara automatik juga apa yang terbabit dalam urusan Islam akan terbatal...

Ini adalah suara ulama' sekolah pondok. Bukan rekaan , bukan olok-olok...

Anda Muslim? Yes or no?

Al Fatihah... ketua Dewan Ulama PAS meninggal dunia.

Ketua Dewan Ulama PAS Kedah telah meninggal dunia... Semoga Allahyarham ditempatkan bersama orang yang dikasihi oleh Allah taala...

Al Fatihah..


POLIS KEJAM TERHADAP WARTAWAN MALAYSIAKINI?

Wah... Memang kejam... Tersangat la kejam.. Tiada yang kejam selain yang kejam...

Nuar berahi kata polis kejam terhadap wartawan Malaysia kini? Betul ke? Tengok gambar pertama ni.. Memang kejam... Sian wartawan tu..... Kena meniarap sambil diacukan senapang kearahnya...

Tapi itulah kamera trick dan nuar punya geng telah mendakwa wartawan Malaysia kini dianiaya polis.. Hakikatnya gambar tersebut diambil di PULAPOL....




UKE diugut bunuh? UKE nak berhenti berdakwah? Kenapa?

Dia pendakwah, dia sahabat dan dia guru berjiwa masyarakat.. Itulah sikap seorang seorang pendakwah bebas merangkap pemilik sebuah institusi Agama Islam. Bertempat di Manjoi Ipoh, Perak... Pusat kegiatan dakwahnya telah berkembang maju dan menjadi tumpuan masyarakat Islam tempatan.

Kita kenal dengan beliau yang suka berdendang lagu hindustan, lagu era 50'an, 60'an 70'an serta lagu balada masakini dalam usaha dakwahnya. Setiap bicara ilmiahnya sangat bermakna hinggakan program ceramahnya bersama gandingan Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus mendapat perhatian semua orang.

Itulah dia insan yang bernama Ustaz Kazim Elias (UKE) , pengasas Baitul Mubaraqah.

Tapi sayang bila ada khabar mengatakan bahawa beliau mungkin bakal menghentikan usaha dakwahnya ekoran wujud satu tindakan agresif individu tak bertanggungjawab yang memberikan amaran kepada beliau menerusi objek yang disahkan cuka getah atau asid dihadapan pintu masuk madrasah Baitul Mubaraqah. Apakah wujud cubaan menyekat usaha dakwah fisabilillah beliau? UKE, juga sebelum ini pernah digelar anjing UMNO oleh pembangkang bahkan ada yang menuduh beliau menyebarkan dahwah sesat.

Kenapa mahu dihina pemimpin agama? Beliau sendiri mengecualikan diri beliau dari arena politik, tak perlu diminta atau dihalang..... Beliau berkecuali dalam hal ini..

Sebagai kelompok masyarakat islam, sanggup ke kita tengok usaha dakwah dihentikan oleh puak kafir berserban macam pembangkang ni? UKE digelar ustaz bertanduk, anjing UMNO dan pelbagai tohmahan lain... termasuk ugutan CUKA GETAH

Kesihatan beliau juga salah satu faktor beliau ingin undur diri.... Ayuh doakan kesihatan dan kesejahteraan Ustaz Kazim Elias.. Jazakallah...











KANTOI !!! SMS USTAZAH 'BUAH' : yangg...... I nak lagi... Plsssss.....ALAHAI !!!!!


Alahai.... Sedap betul dia punya statement... Itu tak betul ini tak betul.... Kalau sokong PAS baru la yang tak betul menjadi betul. Tapi ada satu yang memang betul punya... Aku dapat forward sms dari member... Aku pun baca sms tu... Tapi sekali aku tenung sms yang aku dapat... Boleh mencanak anu aku... Cair iman yang selama ni aku kukuhkan... 

Tak sangka pula selama ni orang yang aku selalu tengok status twitternya , orang yang aku anggap sebagai ustazah sebab selalu memberikan nasihat... Rupa-rupanya ada cerita baek punya...... Wa kena beb!!!!!! Wa kena tipu hidup-hidup.... Ni bukan ustazah ni.... Muntah aku baca sms yang baru aku terima..... Tapi dalam masa yang sama, aku mula terbayangkan zaman ustazah ni tengah seksi.... Fuhhhhh!!!

Sah... Ustazah buah ni memang baik.... BAIK PUNYA... 

Kalau korang nak jadi pelakon yang hebat... Korang kena hafal skrip lakonan ni.....


Ustazah buah:  Yang... I nak lagi... Plss...setiap mlm terbayang ni... Damai dlm dakapan sayang... terasa sampai sekarang...

Sunday, March 24, 2013

Mahasiswa 19 tahun sudah jadi mangsa Anwar........Episod 2 -papagomo-



http://www.papagomo.com/2013/03/episode-2-video-anwar-ibrahim-sodomy.html

Kantoi lagi nuar jubur..... Habis la karier ko lepas ni.. Allah nak tunjuk aib ko ni kejap je.. Sebab Allah tahu mana yang terbaik bagi setiap hambanya... Ko memang nak jahanamkan umat Islam... Takkan dapat berkat punya... Habis berlubang ponggong mahasiswa ni...


Klik video ni


http://m.youtube.com/watch?v=g-TpXe22CUA

Saturday, March 23, 2013

JAHAT TU ANAK JATI MALAYA.... KAMI HIDUP LAGI..

Amboi ko Anak jati Malaya...  Kami ni hidup lagi la.. Perang paintball je pun..  Nakal yer ko ni.. Rotan nak? Sebagai hukuman sebab mentalkinkan Pejuang PCT ni, makan malam kat BTN ni... Kena basuh pinggan kita orang...

http://anakjatimalaya93.blogspot.com/2013/03/terkini-10-blogger-pct-disahkan.html

10 ahli PCT tertembak dan mati. Termasuk wartawan perang Sekupang Dua.


Hari ni detik bersejarah bagi 10 orang pejuang siber Perak Cyber Troopers atau lebih dikenali dengan nama PCT. Mereka antara yang terkorban bersama puluhan pejuang lain. Kelihatan kesan tembakan yang mengenai mangsa serangan.

Antara mangsa tembakan termasuklah Sekupang Dua anak Pak Ya selaku wartawan perang. Kedudukan kawasan perang yang agak terbuka menjadi punca tewasnya pejuang-pejuang ini. Selaku wakil kepada blogger Parang Pedang yang turut terkorban dalam perang Paint ball ini. Aku turut bersedih kerana seluar Parang Pedang turut terkoyak dan lebam-lebam timbul ditembak sebelum marshal Paint Ball mengisytiharkan pasukan lawan menang.

Tahniah kepada semua peserta permainan Paint ball yang terlibat....




Friday, March 22, 2013

KANTOI ORANG PAS.... SEKOR-SEKOR MACAM DAJJAL.

Rujuk: http://kinta-menjerit.blogspot.com/2013/03/pas-perak-kantoi-kena-ludah-muka.html

Puki hangpa nak kata risalah BN satu fitnah , tapi ponggong babi mana boleh disorok... Ingatkan orang BN yang edar risalah.. Rupa-rupanya orang deme yang punya kerja...



Thursday, March 21, 2013

Terima kasih kawan baru sebab datang bertandang ke laman aku.

First sekali aku selaku kawan baru korang, nak mintak maaf la sebab cara aku bagi salam memang kasar sikit. Tapi aku tau kawan akan jawab salam aku. Untuk kawan yang sebaris dengan aku, memang aku dah siapkan tempat duduk korang sebelah aku sebab misi kita kali ni nak tengok drama pecah panggung pembangkang. Tambah lagi bila bang nuar juburi buat filem terbaru, hikayat hang cium ketiak...

Sebelum aku bagi salam dulu memang aku tengok siapa orang yang aku bagi salam.. Nampaknya aku perlu bagi salam cara baik. Tapi aku tau korang memang baik, sebab tu salam kasar yang aku bagi dulu tu aku tarik balik dan aku hulur salam kedua aku ni dengan kalimat Assalamualaikum warahmatullah. Terima kasih sebab melihat dan menziarah laman usang aku ni, sebab selama ni jarang sangat orang nak datang bertandang.

Cuma aku tak tau nak sajikan korang dengan apa jua hidangan sepanjang korang bertamu ke laman aku. Cuma kalau ada sedikit maklumat pembangkang yang aku tau, boleh la aku kongsikan dengan korang. Aku tak jangkakan korang akan datang ziarah ke sini sampai la sahabat aku maklumkan hal ni. Sekali lagi aku ucapkan terima kasih atas kesudian korang hadir ke laman yang tak seberapa ni. Cuma aku nak nasihatkan korang, laman ni keras sikit sebab banyak artikel booster untuk hiburkan hati kita yang serius bab politik jer... Tapi kalau korang nak share artikel panas aku apa salahnya..  Ok kawan... Apa-apa salam kasar aku sebelum ni harap halal je la yer.. Kira 0-0 dengan aku...

Kredit kepada kawan aku yang memaklumkan hal ni... Tq very much..

Wednesday, March 20, 2013

Syoknya zakar dikerjakan perempuan...

Amboi bebudak ni... Seronok bila dikhatankan oleh tok mudim perempuan... Kat negara kita tak tahulah ada kes macam ni atau tak.. Tapi di Indonesia, tok mudimnya terdiri daripada doktor perempuan.. Cantik pulak tu..





transkrip penuh kenyataan akhbar Perdana Menteri pada sidang akhbar khas di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya.

Berikut adalah transkrip penuh kenyataan akhbar Perdana Menteri pada sidang akhbar khas di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya pada pukul 12.35 tengah hari ini:

``Saya ingin mengumumkan mengenai pembubaran parlimen pada hari ini setelah mengadap Yang di-Pertuan Agong pada pagi ini.
``Yang di-Pertuan Agong berkenan untuk membubarkan parlimen berkuat kuasa hari ini bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 dijalankan.
``Yang di-Pertuan Agong menandatangani perisytiharan pembubaran parlimen.
``Dengan itu, kerajaan-kerajaan negeri turut dinasihatkan membubar Dewan Undangan Negeri berkuat kuasa pada hari yang sama.
``Suruhanjaya Pilihan Raya juga sudah dimaklumkan mengenai perkara ini.

Tuesday, March 19, 2013

DRAMA PECAH PANGGUNG YANG MEMANASKAN PONGGONG PEMBANGKANG.

Fulamak..... Ada yang dah panas bontot bila risalah drama pecah panggung yang mengisarkan tentang pembohongan pembangkang kini telah membuatkan pihak pembangkang panas ponggong...

Apa pun yang mereka nak buat, ini ialah kebenaran yang selama tersembunyi disebalik slogan mereka untuk kebajikan rakyat. Kenapa perlu panas ponggong jika risalah tersebut tidak menggambarkan perilaku mereka?

Pembaca sudah jumpa risalah tersebut? Carilah.... Baca... Dan fahami mengapa mereka panas ponggong dengan risalah tersebut... Gendang tak berbunyi kalau tak dipalu, dulang tak terserpih jika tak dipaku.

Pukimak kamu!!! Biar aku maki kamu balik...

Lu sedap panggil orang pukimak... Mak lu takde puki ke? Oi!!! kawen cepat-cepat.. Boleh tengok puki bini lu sendiri...

Rujuk: http://kinta-menjerit.blogspot.com/2013/03/budak-biadap-maki-najib.html

Monday, March 18, 2013

Tentera Nasionalis Indonesia turut khuatir serangan Pengganas Sulu

Rujuk: http://mymassa.blogspot.com/2013/03/berita-terkini-pergerakan-tentera.html

Nah lihat sahaja akibat keganasan pengganas seluruh Asean mula bimbang dan berwaspada disempadan negara masing-masing... Indonesia kini telah mula menggerakkan anggota keselamatannya disempadan negara tersebut...

Kesimpulannya ialah kehadiran kerajaan Sulu seperti yang didakwa oleh Raja kiram iii tidak disenangi serta tidak dialu-alikan oleh kerajaan seluruh Asia tenggara... Malaysia, Indonesia dan Filipina telah menzahirkannya dengan kawalan ketat disempadan negara...

Isu Lahad Datu : Bila anjing-anjing mula beraksi di Lahad Datu...

Hebat tak pasukan keselamatan kita. Bukan saja mempunyai pasukan tentera dan polis yang terlatih dikalangan manusia, bahkan terdapat juga unit anjing pengesan dan anjing perang di medan tempur.

Tahniah dari aku, ATMdan PDRM memang sempoi.... Bersihkan Lahad Datu....

Terapi guasa... Nak cuba?

Member aku pakar terapi guasa, dia mintak aku promote kat blog ni.. Ada masalah kesihatan? Boleh cuba terapi ni... Bekam darah dan bekam angin pun ada... Hubungi 017-5739303 untuk rawatan dan temujanji.... Untuk bekam, RM5.00 / cup.... Ok tak? Tapi korang kena datang ipoh je la... Guasa pula ikut pada jenis sakit...

Lahad Datu: kenapa yer? Kenapa yer? Kenapa yer?

Senjata yang ditemui semalam adalah jenis buatan Amerika. Bukti bahawa ia ada kaitan dengan kapal USS Guardian yang tersadai di Laut Sulu pada 17 Februari lepas... Apa pula kaitan dengan Anwar Ibrahim yang berhubung dengan Amerika sejak kebelakangan ini? Kenapa pula Anwar Ibrahim menjalinkan hubungan baik dengan Nur Misuari? Kenapa media filipina mengaitkan kes Lahad Datu dengan seorang pemimpin pembangkang di negara kita. Kenapa peristiwa Lahad Datu berlaku ketika saat hampir dengan PRU13? Kenapa Sabah yang disasarkan?

Saturday, March 16, 2013

Sabah kaya dengan mineral kuprum, emas dan arang batu.

Kalau kita lihat dari sudut geografi, Negeri Sabah merupakan sebuah negeri yang kaya dengan hasil mineralnya. Kuprum (tembaga), emas dan arang batu merupakan hasil galian utama yang terdapat disana..

Kita semua tahu bahawa emas merupakan satu jenis logam yang amat mahal dan sering berubah nilai harganya menyebabkan ia menjadi rebutan. Begitu juga dengan kuprum atau tembaga yang amat penting dalam industri kejuruteraan elektrik. Ini adalah kerana tembaga merupakan konduktor terbaik bagi pengaliran arus elektrik dan harganya turut berubah mengikut nilai pasaran. Arang batu pula sangat bernilai disabah kerana ia berfungsi sebagai sumber utama bahan bakar bagi menjana tenaga elektrik.

Disebabkan Sabah mempunyai sumber mineral paling bernilai ini mungkin menjadi punca beberapa negara luar cuba menuntutnya sebagai negeri taklukan mereka.

Kita sebagai rakyat Malaysia harus menghargai Sabah kerana bukan sahaja negeri tersebut sebagai sebahagian dari kita , malah sumber mineralnya turut menjadi keperluan utama negara... Siapa yang suruh Malaysia serahkan Sabah kepada Sulu... Apa kata kita yang serahkan dia untuk jadi warga penduduk Sulu.....







Babi... Nak muntah aku tengok aksi ni... Lahanat kaum Luth

Aku tak boleh pandang lama-lama gambar ni... Jijik.. Haram jadah.... Kena laknat jer.... Ni yang korang nak angkat jadi pemimpin?

Rujuk: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=355420501228974&set=a.105131176257909.5754.100002830817245&type=1&permPage=1